Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Här är en till som blir inspirerad. :D Har inte heller så mycket bilder på mig och Stella, borde nog försöka ta några fler. Inser att de bilder jag har är "gamla"...
28699_400709747062_516467062_4920615_2292712_n.jpg

Och så den här såklart, jag älskar den trots att jag är sjukt trött och sliten (och Stella med :D). Kärlek :love:
15326_388185107062_516467062_4579897_1288054_n.jpg

Du ser ju helfräch ut på sista bilden.
På min bild där Oscar kommit upp på magen på förlossningen så är jag röd i nyllet å helsvettig:angel:

ni är så fina, han är så söt och lik dig din Oscar!

gnäll gnäll... och ännu mer gnäll. Så låter det här hemma. åååååååååååhhhh
jag får dåligt samvete om jag blir irriterad och då får jag ny ork.
Idag smakpremiärade gröt, det smakade bra :)
hur långt har ni kommit i smakandets värld? Har ni bytt ut någon måltid mot mat ännu?

Här är det oxå lite gnälligt. Vet inte riktigt vad det är... Hon blir 4 månader på lördag.... Vill inte leka själv och sover rätt mycket. Kanske växer för hon äter mycket oxå... Eller så känner hon av min stress. Jag måste skärpa mej och lugna ner mej. Känner mej trött trots att jag sover mycket... Hjärnan går väl på högvarv. Har vi tur får vi huset redan nästa vecka...

Det finns värre bilder ska jag tala om, men dom delar jag såklart inte med mig av. :angel: :D

_saga_: Vi har inte kommit så långt än, Stella har smakat på potatis, och potaits- och palsternackspuré. Har haft ett litet uppehåll nu på några dagar och ska väl på det igen nu är tanken. Nästa smak blir nog potatis och broccoli. Sen har vi ju ärtor och majs, morot osv kvar att testa också innan det är fruktpremiär. Här dröjer det nog ett bra tag innan något mål byts ut, vill att Stella ska vara minst 6 månader innan vi byter ut något mål helt.

ni är så fina, han är så söt och lik dig din Oscar!

Tack :laugh:

Vi har nu i fyra dagar gett lite potatis och så prövade vi sötpotatis, det va ingen hit ditekt. Igår fick han lite päron och mango puré. Lite skeptisk i början, men sen gapade han efter det.
Vi har inte bytt ut någon måltid helt än.

*kl*
Jag har lite små ångest. Jag har blivit erbjuden att i november åka med mitt jobb fre-lör till Sthlm med teater. Samtidigt som jag så gärna vill följa med för att inte missa det roliga som inte händer allt för ofta på jobbet så vill jag inte lämna dotra hemma. Hade det varit över dagen så hade jag inte sett något problem med det men nu är det övernattning.
I november är hon 6 månader och jag har tänkt att inte trappa ner amningen förrän hon är 6 månader så sannolikheten att jag ammar ganska mycket är stor.
Gaah, vet inte hur jag ska göra men som det är nu så prioriterar jag nog min dotter före att fira jobbet som fyller 10 år.

Jag hade tre men sålde mitt stos avkomma i år (unghäst 4 år) då jag insåg att barn äter tid!

Så de två jag har kvar tävlar jag distans på. En valack och ett sto. Valacken har gått 160km men är tyvärr skadad. Hoppas han kan komma tillbaka. Han är 14 år.
Stoet har gått 120 km FEI och tanken var att jag skulle ha gått 160 med henne i år... Men så blev jag gravid och nu har hon haft ett sabbatsår! Till nästa år hoppas jag vi kan komma ut igen. Hon är 13 år.

Oj! Nu är jag inte alls insatt i distansritt.
Men 160 km är ju jättelångt!
Du kan väl berätta mer om grenen?

160 km är långt!

Vad ska jag berätta? Att det är en otroligt rolig gren :)
Tävlingen är uppdelad i delsträckor med vilopaus och veterinärkontroller under rittens gång. Minsta tveksamhet från veterinärens sida vad gäller hälta, uttorkning eller trötthet så tas hästen av banan. Tuff sport men otroligt roligt att kunna vara ute i naturen i timmar med sin häst! Att bara ligga och galoppera på en grusväg :) oj vad jag längtar efter att få tävla igen.

Jag upplever det som att man verligen lär känna sin häst. Jag kan känna ute på tur när mina hästar är t ex kissnödiga eller töstiga.

I söndags var jag faktiskt ute och red i två timmar!!! Då jag helammar så ringde gubben när jag var en halvtimme hemifrån och det blev stressigt. Men S somnade om en stund så jag hann hem!

Senast ändrad:

Kan inte pappan följa med och vara kvar på hotellet? Eller så får du pumpa ut så det finns över helgen!

Vi pratade ju om BeSafe iziKid x3...
Har läst nu att den bara är upp till 18 kg.
Tror den kommer bli för liten snabbt.
Så jag kommer nog leta vidare.

Någon som har ett bra tips på bilstol som är lite mer rymlig för mitt långa barn?
Och det säger du nu när jag redna beställt en! :eek: ;) Var tvungen att plocka fram viktkurvan i bvc-boken och 18 kg motsvarar 4 år enligt normalkurvan. Den stolen måste ju ändå bytas ut förr eller senare, så jag hoppas det blir bra för V.

Aha :idea: Det verkar vara en skoj gren!
Kan förstå att du längtar till att börja tävla igen.

Idag smakpremiärade gröt, det smakade bra :)
hur långt har ni kommit i smakandets värld? Har ni bytt ut någon måltid mot mat ännu?
Det känns som att det går lite för fort med smakisar/ätande här hemma. V har ju alltid ätit flaska/ammat med stort intresse och god aptit, men nu har han börjat kinka. Han dricker en halv flaska, sen ligger han bara och slickar på nappen vill inte ha mer. Efteråt käkar han ca 1 dl potatis- och grönsakspuré med god aptit och skriker när det går för långsamt. Det är samma sak vid kvällsamningen, han ligger mest och tittar på mig och skrattar istället för att äta. Men ställer man fram en tallrik gröt så blir han alldeles galen!

Fast det står ju överallt att man ska låta barnet bestämma takten på matintroduktionen och han är ju helt klart intresserad av riktig mat. Riktigt duktig har han blivit också, det är inte mycket som hamnar i hakklappen, ibland inget alls.

Man kan väl säga att ett mål mat blivit utbytt mot annat, fast inte rakt av, utan det har istället gått längre tid mellan målen nu så det blivit ett mindre.

Hehe. Men till min jättebebi så blir den nog liten snabbt.
Har inte tittat på den live än, ska nog packa med mig snoddas och åka å provsitta några innan jag bestämmer mig.
Tror iofs att vikten i sig kanske inte är något jättebekymmer, men han är ju enormt lång gossen min.

Förresten, anledningen till att jag börjat kolla lite efter andra stolar är för att igår på föräldragruppen så hade vi besök av en dam ifrån NTF.
Och hon sa att det egentligen inte finns någon som är mycket säkrare än nån annan. Bara de har den däringa eu-godkännande märkningen. Det är massa extrafinesser man betalar för.
Så varför betala dyrt när man kan ta en, minst lika säker billigare.

Senast ändrad:

Hon måste nog vara opartisk, för läser man den här testen från Testfakta så finns det inget annat val för mig iallafall. Skrämmande att vissa stolar lossnar!! :eek: Barnets längd kommer nog alltid att vara ett "problem" så länge som de sitter bakåtvända, så det är nog samma sak med de flesta stolar. Ska erkänna att vi inte har kollat på stolen "live", men hittade en webshop med kampanjpris på den nu, så jag slog till.

Fast å andra sidan så är just det där testet från 2006, och lite bör ju ha hänt sen dess. ;)
Vi funderade på just den stolen ni har bestämt er för, men i slutänden så blev det en Britax Hi-way för oss och vi är grymt nöjda. Kan användas upp till 25 kilo, så det ska nog räcka ett bra tag. Vi vill ha S bakåt så länge det bara går.

Michellan, jag har lite samma problem men mycket mindre. Jag har bjudit min mor på musikal i oktober. Då skulle ju bebis vara "jättegammal".

Jomen tjena... Jag har ju aldrig varit ifrån honom mer än en timme och vill det inte heller. Sambon får väl stå i entrén så får jag springa ut och amma. Eller så får mamma gå med pappa istället. Jag som vill vill vill...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 702
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar