Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Beklagar:( Aldrig kul, specielltinte folk som borde fått leva många år till..usch...

Lottch: hahaha,så söt! Lite skeptisk!:D

*kl*

Kom precis på mig med att planera hur årets julkort ska se ut :D
Blir lite roligare i år när bebben kan vara med å inte bara två
ohyffsade hundar :laugh:

Han har sina stunder, lilla papi, när man älskar honom extra mycket helt klart. :)

Haha, jag är ingen stjärna på cupcakes. Har gjort några, men då har jag bara googlat på cupcakes och recept, har inget standard jag kör. Brukar titta på den här tjejens creations. Hon är verkligen superduktig och delar med sig av recept och tips på hur man gör vissa av hennes skapelser. :)

Helt livsfarligt att gå in där, jag kan fastna i timmar och bara titta.

Men du vad go hon är när hon äter, stora tösen! :D

Och du, jag brukar vara inne i hennes blogg och titta på hennes kreationer.Imorgon ska jag prova baka lite cupcakes tror jag och se hur det fungerar. Ska självklart prova att dekorera lite också! Tänkte ta mig ner till hobby-butiken i stan och se vad de har för roliga saker, typ olika stansar (heter det så?) i blommönster, bokstäver etc.
Återkommer med detta senare.

Kl

Tack för era fina ord. Det värmer!

Fina Cupcakes på den sidan men tror du inte att det är enklare att göra ett par stycken stora och ha som tårta istället?
Nu vet jag ju inte hur många ni är men jag hade nog hellre lagt krut på att fixa till en tårta :)

Det finns ju helt underbara kreationer men det är ju inte speciellt gott med sockerpasta...
Jag tänkte prova nutellafrosting på mina muffins nästa gång jag bakar :)
Såg en sida där de gjort mini med formar från Mc Donalds- de man har ketchup i. Kan tänka mig att det blir precis lagom smarrigt :)

VAr ska du leta formar o så? Tårtpinglan och tårtdecor har fina saker :)

Jag har tänkt att det blir kladdkakebotten med hallonmousse i tror jag...
Låter det smarrigt? Tårtan kommer jag att göra rosa men sen e frågan gullig eller vacker...
Antingen massor med rosor i en girlang på tårtan och sockerkulor som pärlband eller en söt Rosa med liggade bäbis och ett par skor o nalle på. Lektärningar med namn och datum...
Vad hade ni valt?
Kommer göra en braspanna som botten och sen göra ett hjärta ovanpå där den mesta dekorationen ska vara... Då räcker den till många ;)
Till mat blir det nog potatisgratäng och kallskuret.

Jag kan riktigt se hur hårtussarna ryker när det är dags att skapa dom bara ;)
Ett år gjorde jag med mina båda hästar. Fick ett jättegulligt när de båda doppade huvudet i en säck med knäckebröd :)

Jag ska prova göra med mina båda Jack Russlar och Ebba... Syrrans kamera kan förhoppningsvis ta bilder i farten ;) Haha!

Alltså jag är så sjukt dålig på att baka tårtor, det där med fyllning och sådan är inte min grej :D Därför tyckte jag det var roligt att göra cupcakes istället. Inte alls så avancerade som hennes (såklart!), utan en muffins med nutellafrostning som du pratade om, det lät gott. Och sedan ett stort M på varje (för Milton ;)) och kanske ett par små blommor eller hjärtan, alltså inte mycket mer än så.

Men tipsa mig gärna om goda tårtor, vad man kan ha för fyllning och hur man gör!! :angel:

En jättegod enkel fyllning gör du med jordgubbar, grädde och florsocker. BAra se till att jordgubbarna rinner av ordentligt.

Annars blandar du sylt och grädde bara :) VAniljkräm är också gott.
Och numera har ju ekströms massa mousser som du bara blandar ihop och brer på :)

En kladdkakebotten fixar du lätt. Smält margarin och blanda i socker, mjöl, vaniljsocker, kakao och ett par ägg sen e de bara ugnen i en 20 minuter :) Nu kan jag inte mängderna i huvudet med goggla lite så finner du... Det är inte lönt att smälta choklad i. Med lite marschmallows i miniformat kan man inte misslyckas att få den kletig heller.

Jaha- här var det heldött idag... O det som regnar ute och är dötrist ;) Inte ens lite prat här o läsa.... hihihi
En fråga till er som har ammat men slutat- blev ni mer kissnödiga? Jag börjar bli rädd för mig själv. Jag pinkar o pinkar värre än gravid.
Men min nertrappning verkar iaf fungera nu :)

Har världens gnälligaste unge vilket leder till buke-avhållsamhet. Har ätit frukost, lunch och middag med honom på armen. Lite mussurfande ibland bara. ;) Ska faktiskt inga bvc imorgon för han är fortf väldigt ledsen när han äter och släpper ofta bröstet och gråter. Känns inte bra... Han är inte på långa vägar (host) smal men bröstet ska ju vara tröst och lugn.

Dop på söndag, full kaos. Börjat städa övervåningen idag, får väl ta ett rum i taget. Sen ska trädgård fixas osv. Fördel med att det ska bli tolv grader och regn är väl att ingen går ute och glor. :D

Kl

Gud jag går igenom för mycket just nu...
Har varit med mamma på sjukhuset ikväll för hon har så fruktansvärt ont i en arm. Ingen livshotande, men det är inte många gånger jag sett min mamma gråta, idag var en av de få och det är något jag tycker är jobbigt att se.
En av pappas närmsta vänner fick en hjärtinfarkt igår, dock mår han efter omständigheterna ganska bra.
Min bästa vän opereras imorgon. Hon har haft cancer i knät för ett par år sedan och nu växer vaden på henne. Så de ska kolla upp vad det är. De tror inte det är en tumör iaf, men är väl inte helt säkra. Jag är ganska nervös och orolig...

Jag är ett "Hem till gården"-freak och tittar på det i stort sett varje dag. Idag hann jag inte se det vanlig tid så jag tittade på t4-play nu. Ett barn dog i Plötslig spädbarnsdöd och det var så fruktansvärt. Har varit inne och tittat till Milton 3 gånger nu på en halv timme och förstår inte hur jag ens ska kunna somna om en stund. Tårarna bara sprutar, snoret rinner och jag kan inte ens föreställa mig hur man skulle kunna ta sig igenom något sådan.
Det blev för mycket sorg idag, bägaren rann över och här sitter jag nu ensam. Sambon sover så bara jag som är vaken.

Skitlöjligt kanske att sitta här och böla över ett TV-program. Eller nej, det tycker jag egentligen inte själv. Tänker ju på min egen lille son som jag aldrig någonsin vill skiljas ifrån. Tänk att hitta sitt barn sådär... Nej, nej, nej, tänker inte ens tänka den tanken mer.
Förlåt för ett hel-snurrigt och alldeles för ledsamt inlägg. Ibland behöver man väl det också, tur jag har er att böla ut hos!

Usch o fy- jag hoppas verkligen att det vänder för alla er snart.... Jag förstår dig precis. Har kommit på mig själv att jag blir superledsen för sakersom jag tidigare inte reagerat så på. Såklart att man gråter när man ser vad som kan hända- även om det bara är "på låtsas". Inte alltid men när man redan är skör så är det inte långt till gråt :(

Usch o fy- jag hoppas verkligen att det vänder för alla er snart.... Jag förstår dig precis. Har kommit på mig själv att jag blir superledsen för sakersom jag tidigare inte reagerat så på. Såklart att man gråter när man ser vad som kan hända- även om det bara är "på låtsas". Inte alltid men när man redan är skör så är det inte långt till gråt :(

Jag är i vanliga fall väldigt känslig, har lätt till tårar etc. När jag sedan var gravid blev jag nästan helt tvärtom, iskall och sköt bort mycket känsliga saker. Nu när Milton väl är här så är jag, om möjligt, ännu mer känslig än jag var innan jag blev gravid. Usch, måste ta mig i kragen och sova nu. Ska krypa ner bredvid sambon, hålla om honom och försöka somna helt enkelt.

Imorgon blir det mer tårar, för då är det dags för det där nedrans återbesöket hos barnmorskan och då blir det väl förlossningssnack......! Pi katten!!
Godnatt vänner

Är med en Emmerdale-fan :bump:
Det va hemskt att titta på avsnitten i dag, satt och kramade Oscar hela tiden med tårarna sprutandes.

I natt sov S från ca 00 till 7.30!!!
Men hon kompencerade det med att ligga en timme och snutta på morgonen :)

Vad skönt :)

ÅH vad gnälls GNÄLLS här hemma!!! Blir snart galen! Ingenting duger mer än 2 sekunder, sen är det inte roligt längre:grin:

Igår morse upptäckte jag ett stort rött antagligen getingbett på smulans arm, inget roligt allt, det förklarade varför hon var så ledsen kvällen innan. Snacka om att jag fick dåligt samvete...

Är nattskräck nåt som så små barn som vi har kan drabbas av? Inatt vaknade Thea när jag skulle vända mig, hon försökte ta bröstet och vaknade när hon inte fick grepp på en gång och började gallskrika.
Ungen verkligen total skrek!!!!!!!!!!!!!!!
Fick gå runt och guppa, krama, trösta... Klockan var 2 så jag gick upp, satte på TVn och förberedde mig på en LÅNG natt, men efter kanske en halvtimme var hon så lugn att jag kunde gå och lägga oss igen!
Hon kompenserade upp det genom att sova till 9 imorse.

Är nattskräck nåt som så små barn som vi har kan drabbas av? Inatt vaknade Thea när jag skulle vända mig, hon försökte ta bröstet och vaknade när hon inte fick grepp på en gång och började gallskrika.
Ungen verkligen total skrek!!!!!!!!!!!!!!!
Fick gå runt och guppa, krama, trösta... Klockan var 2 så jag gick upp, satte på TVn och förberedde mig på en LÅNG natt, men efter kanske en halvtimme var hon så lugn att jag kunde gå och lägga oss igen!
Hon kompenserade upp det genom att sova till 9 imorse.
Vi lägger alltid V runt kl 21 och inom kort sover han då väldigt djupt inför natten. En gång somnade han på soffan av olika anledningar och då när vi skulle byta blöja och sätta på pyjamas kl 23 så vaknade han och var så där hysteriskt ledsen. Kanske förstår de inte riktigt vad som händer när de vaknar till så där?

Usch ja, getingstick är inget att leka med, Stackars liten... :(

Jag är i vanliga fall väldigt känslig, har lätt till tårar etc. När jag sedan var gravid blev jag nästan helt tvärtom, iskall och sköt bort mycket känsliga saker. Nu när Milton väl är här så är jag, om möjligt, ännu mer känslig än jag var innan jag blev gravid. Usch, måste ta mig i kragen och sova nu. Ska krypa ner bredvid sambon, hålla om honom och försöka somna helt enkelt.

Imorgon blir det mer tårar, för då är det dags för det där nedrans återbesöket hos barnmorskan och då blir det väl förlossningssnack......! Pi katten!!
Godnatt vänner
Kram på dig, vännen! :love: Det verkar som att du har det riktigt jobbigt med allt som händer just nu...

Jag har alltid varit väldigt känslig när det gäller djur. Med barn har jag nästan varit tvärtom istället. Jag gillar ju inte barn! :cool: Men sen jag fick V så har det ändrats. Tycker det är jättehemskt med barn som far illa och tycker till och med att andras bebisar och bebisar på bild kan vara riktigt söta! :D

Ja :( de värsta var ju att jag inte märkte att hon fick ett stick utan bara att hon var väldigt ledsen där på kvällen, stackarn.

Vad skönt att ha såna fasta kvällsrutiner, dit har inte vi kommit på långa vägar ;)
Nej säkert inte, hon brukar bli ledsen om hon vaknar "på fel tid" av någon anledning! Hon vill ju fortsätta sova :)

Vad gör alla vårmammor idag? Vid 13 ska vi till BVC för mammagruppträff där vi ska prata om mat.
På tal om just mat, hur mkt ger ni era små i smakportion? Thea är väldigt matglad och gillar det vi hittills har prövat och äter ca 2 stora matningskedar utblandat med bröstmjölk, men är det för mycket egentligen? Hittar ingen bra sida att kolla på nätet..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?