Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Delvis kl

Hmm... är det bara vi som har långärmad pyjamas och täcke (filt istoppad i påslakan) på bebis? När det är varmt, dvs har varit typ minst 25 grader på dagaen, så får han kort ärmad- och benad pyjamas, men fortfarande täcket något uppdraget. Fast jag tror att han ärvt sin mammas termostat, han verkar gilla värme! :D

----

I princip alltid när jag tar upp V, så kramas han liksom runt min hals med sina små armar och antingen suger tag med munnen på min kind, på näsan eller på halsen. Så gör han aldrig på sin pappa. Är det fler bebisar som gör så? För jag antar att det beror på mjölklukt eller att han vet att man kan få mjölk genom att suga på mamma.

så sant..tack förden tankeställaren!:bow:

Här sover liten i långbenad pyjamas just nu.Hon har haft ett ganska tjockt men luftig täcken nästan hela tiden,hon har inte trivt med att bara ligga under en tunn filt, tror hon ville ha lite tyngd på sig för att känna sig trygg..jag är nämligen likadan, min mamma också;)

Dock har hon kunnat sova utan täcke nu närhon blivit lite större,och när hon har heltäckande pyjamas. Tror det handlar om att hon tagit åt sig en snutte också, som hon har över sig, somgör henne trygg. Men har hon tjocka täcket är det body utan ben, annars blir hon för varm!

kl

t sover med bara blöja, efrtersom vi samsover hud mot hud delar vi mitt täcke.

här har vi gnäll gnäll gnäll kan jag lova, inte roligt just nu. inget duger!!!!!!!!!!! :cool:

åh, vet hur det är..man får frispel..Fick det på vår sessa innan idag, för jag kan inte lägga henne ifrån mig alls,inte ens för att gå på toa, för då blir det gnäll gnäll...kände mig lite kväv innan idag..Men det bästa med dessa små är att så fort dom ler eller bara slutar gnälla,så är allt underbart igen!

Oscar är en kamin, blir jättevarm fort.
Och så är jag lite skraj för PSD. Så hellre att han sover svalt än för varmt.

Men i vagnen är han väl nerpackad, för då har jag ju koll på honom hela tiden :)
31540580.jpg

Å så en liten bild på min nya pålla.
Julia heter hon. Korsning ardenner/halvblod på 11 år.
Hur underbar å go som helst :love:
31540605.jpg

*kl*

Nu har jag ridit. Kändes som jag aldrig gjort annat. Tror dock inte det kommer kännas så imorgon...

*kl*

Nu har jag ridit. Kändes som jag aldrig gjort annat. Tror dock inte det kommer kännas så imorgon...

Gud vad härligt!!
Precis så kände jag också. Var dö-nervös när jag skulle hoppa upp på min lite små-busiga häst. Men väl i sadeln och han började gå, så var det verkligen som om jag aldrig hade varit ifrån det, trots att det var över ett halvår sedan jag satt på en häst. Var förvånad över att det inte skulle kännas sådär speciellt som jag hade förväntat mig, men samtidigt lycklig över att det kändes precis som vanligt.

Lite flummigt, men har just nu mycket i tankarna.. En bekant gick bort tidigt i morse och det kommer sätta sina spår här så just nu tar det upp mycket av mina tankar ikväll. Känns så fruktansvärt orättvist. Skulle blivit 50 år i januari, barnen är typ 15 och 18 och jag vågar inte ens tänka på hur de mår och hans fru. Lider oerhört med dem :cry:

Fy vad hemskt. :( beklagar verkligen sorgen. :(

*kl*

idag har vi fixat hemma och firat min sambos brors födelsedag. Selma fick även sin första Smakis idag. Hon var väldigt tveksam i början, men sen tror jag att hon tyckte det var ganska gott. Fick några supersöta kort som jag ska lägga ut när jag sitter vid datorn imorn, fattar inte hur jag gör med iphonen. :p

Fy vad hemskt. :( beklagar verkligen sorgen. :(

Tack, ni är så rara!

Kl

Jag funderar på vårt dop. Smörgåstårtorna ska sambons syster göra, så skönt och betydligt billigare (och godare ;)) än beställda.
Men måste man verkligen ha tårta efteråt? Jag funderar nämligen på att baka cupcakes och dekorera dem med lite fina detaljer uppe på. Tänkte provbaka i veckan, fota och visa er, om tid och möjlighet finns. Men kan man göra så, eller man måste tvunget ha tårta?

Beklagar verkligen, usch vad hemskt :(

ang dop så kommer vi inte att ha tårta, vi bjuder på rabarberpaj :)
mkt enklare och billigare då det kommer ca 50pers på Mikaelas dop.

Vi hade tänkt som er att köra smörgåstårta och sen hade jag tänkt göra äppelpaj, men så erbjöd sig min pappa, som inte är så förtjust i smörgåstårta :D , att betala om vi ville catera mat, så nu ska vårt stammisställe fixa mat och tårta till efterrätt. Så tack, snälla söta rara pappa :love:

Jag tror att cupcakes blir superbra, tycker det är roligare än tårta. Tårtor är bara fina innan man har börjat massakera dem, ett torn med cupcakes ser bra mycket bättre ut. Vad har du tänkt dig för smak?

Beklagar... Det är fruktansvärt när någon går bort för tidigt. :(

Kl
Våra grannar är inte hemma!!! Och det betyder med all säkerhet att det håller på att levereras en liten kompis till V! :banana: Vad roligt det ska bli i höst/vinter/vår att ha dom hemma att umgås med. Nu har jag känt mig rätt ensam.

Vilken snäll pappa du har!!

Jag vet inte vilken smak, har du något förslag? Choklad kanske? Haha.. Jag har ju aldrig bakat muffins ens :D

Tänka sig! Idag har jag också beställt tid för barndop!!!
101010 skulle de ha massa saker i kyrkan så det var en dålig dag :(
Så detblir på min födelsedag 101017- lätt tt komma ihåg iaf :)

Jag kommer nog bjuda på tårta- för jag älskar att dekorera tårtor :) Så nu återstår bara en plan för vad det ska bli för ngn :)

Usch så hemskt, beklagar sorgen!

Men vilken smart idé med cupcakes!! Tror att det kommer bli väldigt uppskattat!

Theo fyller 3 månader idag!!!!

Ang dope etc

Vet ganska precis hur Theos ceremoni ska vara och vart vi ska hålla till. Har en bekant som är jätte duktig på att göra tårtor med sockerpasta så hon får nog ordna den. Det största problemet är sången. Har bara 2 st som är riktigt bra på sjunga som vi kan tänka oss få göra det, problemet är bara som sådant att dom bor i Skåne....

BTW min ena storasyster åkte in på förlossningen nu på morgonen :banana::bump: Hoppas hoppas hoppas att lillkillen har lust att komma ut idag, exakt 3 månader efter Theo!

Han har sina stunder, lilla papi, när man älskar honom extra mycket helt klart. :)

Haha, jag är ingen stjärna på cupcakes. Har gjort några, men då har jag bara googlat på cupcakes och recept, har inget standard jag kör. Brukar titta på den här tjejens creations. Hon är verkligen superduktig och delar med sig av recept och tips på hur man gör vissa av hennes skapelser. :)

Helt livsfarligt att gå in där, jag kan fastna i timmar och bara titta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix