Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*

Måste fråga alla er andra vad ni har för nåt i sängen till era bebisar.

Har ni täcken eller sover era bebisar i sovpåse?

*kl*

Jag jobbade hela dagen igår, eller vi hade kurs på jobbet från 9.30 till 18.30. Vi blev matade med information, lite skillnad mot mitt andra liv i soffan. Men jättekul att träffa alla jobbarkompisar.

Och idag ska jag rida!! Första gången på ett år tror jag. :bump:

Alicia har en gallerfilt från Lundmyr. Hon är väldigt varm när hon sover. Skulle hon mot all förmodan bli kall om fötterna lägger jag på ett hörn av mitt täcke. Pyjamas har hon ibland, ibland inte beroende på värmen.

Ahh vad härligt att få rida igen :love:
Själv har jag nu intalat mig själv att hästen ska igång nu vare sig jag har en sadel eller inte, får väl rida barbacka, gjorde ju det jämt förr!

Alicia har en gallerfilt från Lundmyr. Hon är väldigt varm när hon sover. Skulle hon mot all förmodan bli kall om fötterna lägger jag på ett hörn av mitt täcke. Pyjamas har hon ibland, ibland inte beroende på värmen.

När vi har filt på Theo så sparkar han nästan alltid av sig dom och vaknar upp iskall :crazy: Har fått låna ett "vanligt" täcke modell mindre av syrran, ska prova det och se, annars får vi kanske gå över till sovpåse helt och hållet...

köpte du inte en sadel?

Jooo, en Globus Esperanza som visade sig vara för smal trots att jag tog en 38, 36 jag lånade hem satt perfekt. Globus är tydligen väldigt "luddiga" i storlekarna :devil: Ha läst några trådar om just det problemet men tänkte att det händer inte mig, hade visst fel :cool:

så nu är den till salu :angel:

Usch,ångest:(

Min smarta sambo har faktiskt lagt över bilderna till en egen hårddisk nu,kopierat såman inte förlorar om det skulle vara så att nån dator kraschar..För vilken sorg och förlora sina foton:(

*kl*

Var på kräftskiva i går! Naturligvis ville S amma precis när kräftorna skulle intas. Lite svårt att skala kräftor med en hand. S var ett litet praktexemplar resten av kvällen. Satt i min eller Pappas famn och somnade sedan i vagnen för att sova till 4 då jag ammade vid brasan innan vi åkte hem. Tyvärr var kom klarvaken då... Så hon fick sova i sängen som hon inte brukar göra. Då kunde hon ligga och äta och jag fick i alla fall ett par timmars sömn!

Ja! Verkligen.
Vi har nu lagt en kopia av alla bilder på ett USB minne och lägger in alla nya bilder där med jämna mellanrum!
Vill inte riskera att förlora alla igen!

Nej det är verkligen inge kul :( Jag storgrina den dagen jag fick reda på att dom inte gick att rädda :( Som tur va, va det innan Milton föddes, om det vore hans första bilder hade jag varit totalknäckt! Nu va det "bara" alla mina ridbilder och andra blandade bilder. Men nog sorgligt ändå!

Så idag ska jag sätta mig och bränna ut alla bilder på Milton och lägga in dom på sambons dator! Så ska dom banne mig finnas kvar för evigt! Jag har noll förtroende för hårddiskar eller andra minnen längre :(

Usch,ångest:(

Min smarta sambo har faktiskt lagt över bilderna till en egen hårddisk nu,kopierat såman inte förlorar om det skulle vara så att nån dator kraschar..För vilken sorg och förlora sina foton:(

Tänk på att ev tjuvar troligen tar med sig hårddisken också. För säkerhets skull bör man ha backupen utanför hemmet för att vara helt säker. Kan ju börja brinna också.

/Oregano - som blev av med 6 års digitala bilder... :cry:

Vad började ni med för smakis, potatis eller något annat?

Nästa vecka blir ju S 4 månader så då ska vi ge oss in i hela den världen, helt ärligt tycker jag det är läskigt. :o Amningen fungerar så himla bra nu och det är så enkelt och smidigt, men amma kan jag ju inte göra hela livet. Har dock bestämt mig för, och upplyst sambon om, att det bara är smakisar nu - jag vill helamma MINST 6 månader innan vi börjar byta ut något mål mot mat. Men med smakisar så är väl inte tanken att de ska äta sig mätta heller så, utan just få testa på olika smaker och konsistenser. :laugh:

Ang. amning och så föresten - hade en diskussion med en vän igår. Hennes amning har fungerat smärtfritt från dag ett, barnet har alltid gått upp kanonfint i vikt osv. Nu har hon bestämt sig för att sluta amma - för att hon känner sig nöjd. Barnet har fått börja med smakisar, och det är efter att de introducerade det som hon bara slutat tvärt och ger ersättning istället. Jag vet att alla gör precis som de vill, men min första tanke var "Vadå du känner dig nöjd? Ditt barn då?". Hen är 4 månader gammal, och jag ser liksom inte varför man vill avbryta något som fungerat så bra hela tiden, innan alla rekommendationer?
Är det jag som är helt körd eller är det någon som förstår hur jag tänker?

Jag har inte haft några problem alls med amningen, inga sår, inga mjölkstockningar, inget läckage o.s.v. men jag gillar inte att amma. Jag förstår din vän som vill sluta för jag tycker det är skit tråkigt. Jag upplever inte det där mysiga som alla andra pratar om. Enda gången jag har uppskattat amningen var när vi var inlagda på sjukhuset. Nu tänker jag amma tills hon blir 6 månader iaf och det är bara för att de rekommenderar det, annars hade jag inte fortsatt. Tycker alla som har haft strul och pumpat och gett i flaska är super-mammor för det hade jag aldrig gjort, jag hade gett ersättning rakt av.

Liten parantes....
Jag har lärt mig en sak att man "helammar" tydligen inte om man ger sitt barn smakisar för då ändrar man barnets mag-tarmflora. Så fort man har gett barnet ersättning en gång och aldrig mer så "helammas" inte barnet. Mitt barn som har ätit antibiotika sen dag ett har egentligen aldrig "helammats" fast mediciner är undantagna av ngn konstig anledning. Fast säger man helamning så fattar ju folk vad man menar så det är himla enkelt att säga :)

*kl*

I sängen finns kudde, extratunt täcke (hette isotop-täcke) som ska bytas ut till ett tjockare, filt och en jädra massa gosedjur ;) filt och täcke brukar inte användas samtidigt men det händer. Använder alltid pyjamas i alla dess former, långt benta, med fot, utan fot, kortärmat o.s.v..

Senast ändrad:

*kl*

här är ännu så varmt så det blir långärmad body, sen har hon en tunn bomullsfilt och ett påslakan på sig.
När det blir lite kallare blir det istället långärmad/långbent pyjamas.
Vi har även ett täcke men det kommer nog inte användas ännu på ett tag.

Hon sparkar bara av sig filt och påslakan när hon vaknat så hon blir inte kall.

Vad händer när du kopplar in hårddisken?
Blir den varm och datorn hittar den ska det tydligen gå hyfsat bra att få tillbaka bilderna. Förblir hårddisken kall och datorn inte hittar den så går det fortfarande att få tillbaka bilderna men då måste man skicka iväg den på återskapning (kostar minst 30.000).

Svartfot med en karl som jobbar med att plocka fram försvunnen, förstörd och raderad information.

Den klickar bara och datorn hittar den inte. Den finns där någonstans(man kan göra säkert borttagning på den) men man kommer inte in i den för att se bilderna. Vet inte om den blir varm eller ej.
Vet att man kan skicka iväg den, men har tyvärr inte 30.000kr att lägga på det :(

*kl*

Han sover i en body utan ärmar under en "mormorsfilt" dvs en stickad, rätt luftig filt. Oftast bara uppdragen över benen.
Ligger han hos mig så är det utan täcke, för vi blir så varma tillsammans så det räcker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?