Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag kommer att bli en såndär evighetsstudent :o. Idag läser jag till lagvrängare/ paragrafryttare/ jobbig jävel. Helt enkelt till jurist. Men tidigare trodde jag att jag ville bli sjukgymnast. Det tog mig två år att komma fram till att så inte var fallet. Så jag kommer alltså bli en av de ytterst få jurister med en hel del poäng i sjukgymnastik.

Jag har i alla fall kommit fram till att om något skulle ske så att jag inte kan avsluta min utbildning så kommer jag att söka jobb inom HR. Jag tycker att arbetsrätt är skoj och jag tycker om att arbeta med friskvård och personal hälsa. Särskilt till att engagera arbetsgivare till att investera i arbetstagarnas hälsa.

Senast ändrad:

Många verkar anse att det är helt ok att framför kritik bara man riktar det som om man pratar till barnet.

Emmah.S

Här tjatades det om smakportioner från 3 mån och fruktsaft från 2 månader :eek:. Till slut lackade jag ur och hävde ur mig något i stil med ”ni la även era barn på mage. Vi kommer inte att göra det heller.” Inte ett av mina mest stolta ögonblick men det fungerade.

Suck säger jag bara!
Fått hem resultatet på vattenprovet vi skickade in ifrån våran brunn.
Koliforma bakterier fanns det. Så nu är det bara att skaffa sig ett dyrt filter.
Känns som att vi borde ha kännt av nåt av det :confused:
Ingen av oss har varit eller är dåliga. Oscars vatten kokar vi ju.
Blev lite äcklad så nu sitter jag å surplar mineralvatten.

Ni med egen brunn.
Har ni gjort nån analys?
Hur har det gått?

Vi gjorde analys innan vi köpte gården och allt var ok. Nu har vi dessutom kommunalt till huset så vi använder bara det borrade till stall och trädgård.

vi hade radon och järn i huset när sonen var liten. Satte in filter mot båda och tog med vatten till sonen från stan tills det var fixat.

Vi har naturlig källa så den är inte borrad vet inte om det är någon skillnad?! Iaf så ska vi ta vattenprover nu i höst eftersom vi har varit och grävt runt brunnen iom ny vattenledning (och 3-kammarbrunn). Tog radon prov när vi flyttade hit som var bra och sedan finns det vattenprov från 2007 tror jag som också var okej. Så jag kan återkomma när det nya är gjort :)

Nu tar vi vatten från v-ås för att slippa all fluor för barnets tänders skull och en positiv bieffekt är att jag får gott vatten! Vårt vatten är väldigt äckligt men min man tycker det är okej.

Vi har en brunn ner i en naturlig bergsåder, supergott, kallt och klart vatten.
Känns lite tråkigt att det är oanvändbart.

Flourhalten tog BVC tanten med sig ett prov på när hon va på hembesök.
Det visade att det va nästintill obefintligt med flour i vatter.

Jag kommer att bli en såndär evighetsstudent :o. Idag läser jag till lagvrängare/ paragrafryttare/ jobbig jävel. Helt enkelt till jurist. Men tidigare trodde jag att jag ville bli sjukgymnast. Det tog mig två år att komma fram till att så inte var fallet. Så jag kommer alltså bli en av de ytterst få jurister med en hel del poäng i sjukgymnastik.

Jag har i alla fall kommit fram till att om något skulle ske så att jag inte kan avsluta min utbildning så kommer jag att söka jobb inom HR. Jag tycker att arbetsrätt är skoj och jag tycker om att arbeta med friskvård och personal hälsa. Särskilt till att engagera arbetsgivare till att investera i arbetstagarnas hälsa.

:rofl: :rofl: :rofl: Jahaa, du ska bli en såååån :D
Men det måste ju vara väldigt intressant att arbeta med, ja och läsa till med för den delen. Har själv funderat lite i de banorna, men vet inte om jag vågar mig på något så "invecklat" med små-barn. Fixar man det tro??

*kl*

Är det någon som har koll på vad som händer ifall man inte skickar in blanketten om barnets namn i tid?

Jag och sambon kan inte komma överrens om vilket efternamn Theo ska få och det är den 23e på måndag :eek:

Jag vägrar hans efternamn då ungefär 1/3 av sveriges befolkning heter så och han vägrar mitt efternamn eftersom att ALLA i hans familj har hans efternamn förutom då hans brors sambo. Sen tycker han att det låter som att Theo inte har någon pappa ifall vi tar mitt efternamn, tar vi bådas så låter det i hans öron som en skillsmässobarn(stavning?!), sen är det ju bara så i hans värld att barnen ska ha pappans efternamn...Så nä det är inte så lätt...
¨
Vet att det automatiskt blir mitt efternamn ifall vi inte skickar in?!...men hur blir det med förnamnet?! Dock känns det inte så roligt ifall vi inte är överens om efternamnet :(

Ni kommer antagligen först att få en påminnelse, men sen står det inget på skatteverkets hemsida vad som händer om pappret kommer inte kommer in. Antar att det inte får hända. Men jag hörde av någon förut att om det inte kom in något namn så fick barnet siffror som namn. Kom på nu att jag nog läste det i en tidning när det handlade om godkännande av konstiga namn.

När får man hem namnblanketten? Vi har redan fått hem hans fyra sista och vi vet vad Milton ska heta så vi vill ju få han folkbokförd med rätt namn nu! :) Tycker att det borde ju komma ut ganska snabbt iaf, Milton är tre veckor nu!

Klart man fixar det!!! I den förhoppningen lever i alla fall jag. Men fråga mig om några månader så kan du få ett bättre svar. Men jag tror mycket att det handlar om vilken betygsambition man har. Jag tar även med i planeringen att jag inte skall hinna med någon tenta under året som jag får ta igen under sommaren.

Men ja det är roligt och intressant. Så e du sugen så tycker jag att du ska pröva. Skulle det visa sig att det inte är något för dig så är ju de inledande kurserna meriterande i vilket arbete som helst.

Maken har sagt nått att de efter tillräckligt lång tid tar ett av topp tio namnen. Om det är sant vet jag inte. Men jag skulle misstänka att ni i alla fall har ett antal påminnelser innan dess. Trist att ni inte är överrens. Kan ni kanske skicka in om förnamnet bara. Och ta att ni får en påminnelse om efternamnet

Vi hade lite problem med namn...

Då vi är gifta men inte har samma efternamn. Han har ett -son namn och jag ville inte heta det. Nu har S fått mitt efternamn så det är bara gubben som heter annat. Men han tänker byta till mitt någon gång. (fast det efter många protester) Men det var samma visa där, hans släkt har hetat detta i 400 år typ. Och alla man frågar tycker självklart att vi ska ha mitt efternamn, även ifall man frågar hans mamma. Fast hans pappa vill att vi ska heta -son.

Ifall ni skulle gifta er, vilket efternamn skulle ni ta då?
Jag tycker nog att ett barn kan ha dubbelnamn ifall man vill.
bättre skicka in och ändra i efterhand.

*kl*
Nu ska jag strax iväg till stallet och ta emot min nya häst :bump::bump:

Fast det blir tyvärr inga bilder idag, glömde kameran hon mina föräldrar förra helgen, men får den i morgon :laugh:

Namn-blankett??? Har vi inte fått någon? Ska man ringa skatteverket kanske? Ture är ju 3 mån nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar