Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

kl
Helvetes jävla skit...

Igår slutade jag att ignorera symtom iform av stickningar i benet längs en speciell utbredning. För när jag la handen på utsidan av låret och insåg att jag inte riktigt kände den så var det inte så mycket att orda om. Så jag ringde upp en gammal klasskamrat som hjälpte mig att göra en mindre neurologikoll. Jag har ant en nervrotspåverkan vid L4 :cry:. Troligtsvis har det väl hänt något vid ryggmärgsbedövningen. Det kan vara ett diskbråck eller en kota som e sned och således trycker på nervroten men jag har inga andra symtom som tyder på det.

Men du, så där hade jag det under perioder av graviditeten men det har försvunnit. Som en handflata som domnat bort/sticker på utsidan av lår?

Nej, den lägenheten låter inget vidare att bo i med spädbarn, det håller jag med om. Vi flyttade till en lägenhet med egen tvättmaskin och hiss innan bebisen föddes. mycket för att slippa det du beskriver. Barnvagnen rullar rätt in i lägenheten via hissen, och tvätten tar vi när det passar i badrummet. Och om bebisen vill sova utomhus så har vi balkong mot en park där man kan vara. Kort sagt, jag tror att det beror lite på lägenheten hur praktiskt det är.

Ska till läkaren i morgon och får se vad hon säger.
Funderar även på att ringa en annan gammal klasskamrat som bor i närheten och se om hon bara kan känna igenom ryggen för att kolla om det finns någon snedhet. Fördelen med fd klasskamrater är att de har ju klämt en hel del på min rygg innan.

Har det hänt något vid bedövningen så tror jag inte att man kan göra så mycket. Är det ett diskbråck eller en sne kota så finns det ju en del. Mest träning men det är ju knappas ett bekymmer. Då får jag ju bara en spark i baken att ta tag i det.

Känselbortfall är väl inte hela världen. Stickningarna står jag ut med. Men den förlorade lårstyrkan! Jag har riktigt effektivt förnekat hur svag jag har blivit i det benet.

Men jag förstår fortfarande inte varför sned nacke och snett huvud skulle orsakas av klena nackmuskler? Alltså att det blir bättre bara nackmusklerna blir starka, oavsett hur barnet ligger?

Och jag har fortf inte full känsel på ena låret...

Inte jag heller, vi hade ju samma sak.

Och jag har fortfarande ont efter EDAn. Känns lite jävligt då den inte ens fungerade på mig :devil:
Inte hela tiden, men sitter jag still länge eller när man trycker på det stället där jag fick den så gör det ont.

Låter absolut som att du bör kolla upp det, säket går det att göa något åtminstone muskelstyrkan? Med bra sjukgymnastik? Om det nu är så illa att det andra inte går att ordna eller blir bra av sig själv, menar jag.

Åh tack för förklaringen :bow: Tror inte Theo har kort nackmuskel, han vänder då åt båda hållen med huvudet och så! Kikade på hemsidan också, ligga på kudde var poppis så det blir mkt sån träning nu :laugh: Super mkt tack, sidorna hamnar nu under favoriter :D

Mitt hår finns överallt... måste ha det uppsatt annars hamnar det i vägen när han ammar. Nu börjar han tycka det är kul att dra mig i håret med så då får han hel näven full :crazy:

Efter att ha stått still med vikten ett tag så har jag senaste veckn gått ner ett kg utan att göra något särskilt för att förtjäna det. Kan det ha samband med att jag tappar håret (ämnesomsättning/hormoner) (ett kg hår har jag inte tappat :D)
Mår även illa, kräktes när vi var i dalsland och skulle äta. Jag som aldrig kräks, inte ens när jag var gravid. (har kollat, är inte gravid nu ;))
Eller så är det bara min UC som spökar. Har fått besked om medicinen/amningen
ska inte amma på 24 timmar efter andra dosen så det blir ca 36 timmar flaska för A. Utan problem, snälla.....

Detta jäkla hår, såg att du med skrivit om det. Fäller ta mej fan helt galet mycket och har hår precis över allt. Och det hår jag inte har överallt, det har Milton överallt istället - blääää!! Så himla räligt :D

Kl

Idag var det sådan där föräldra-träff med våra bebbar. Shit vad det var roligt! Alla berättade om förlossningarna, det fälldes ett par tårar (från min sida när jag berättade om min och från en annan tjej när hon berättade om sin).
Sedan fikades det och vi fotade bebisar och traggade super-mycket!
Ingen grupp är väl som denna galna internet-grupp, men roligt att träffa en grupp live med. Inte för att jag egentligen behöver byta så mycket erfarenheter eller ställa så mycket frågor, det gör jag bäst här ;), utan mest för det sociala och träffa fler föräldrar här i närheten "live".

Var tvungen att trycka på min rygg för att kolla om jag också kände av eda-sticket, men jag verkar ha klarat mig, haha, enda turen hittills. Förutom att Selma mår bra såklart. :love:

*kl*

hur kommer ni överens med era svärmödrar nuförtiden? Jag har alltid tyckt jättemycket om min sambos mamma, men nu så var vi där i lördags och en av hennes systrar var där samtidigt och jag blev totalt överkörd. Oj, vad sällan jag luftade rumpan och oj, vad hemskt av mig att inte låta henne ligga naken så ofta och oj, vad hemskt att jag inte ammat och oj, vad hemskt att jag inte gör något åt Selmas röda veck och oj, fattar inte din mamma att du vill ha bitleksaker nu och oj, vad taskig din mamma är som inte låter dig gå och läggadig innan klockan nio och oj, får du ingen mat på natten osv. Jag gjorde verkligen ingenting bra enligt dom kändes det som... Sa det till sambon och han tyckte inte att jag skulle bry mig, men det är ju svårt att låta bli. :/

sen så fick jag höra att hans mamma gått och sagt att Selma haft så allvarlig torsk ( hon hade lite torsk i början som gick bort efter lite vichy vatten ) att hon fick torsk i rumpan också. Selma fick blöjexem av pampersblöjorna, så fort vi bytte till libero och tog på en inotyl liknande salva så försvann det på en natt, men varje gång jag säger det så säger hon ändå: jag tror iaf att det var pga torsken.

Känns som om hon får mig att låta som en dålig mamma som inte skötte om hennes barnbarns torsk ordentligt. :( eller så är jag bara extra känslig nu med alla hormoner, men jag vet inte, jag brukar inte ta åt mig i vanliga fall och brukar bita ifrån eller garva bort det, men den här gången blev jag så ledsen att jag ringde min mamma och grinade. :o

:eek:FY FAN! vilken kärring!
Jesus vad arg jag hade blivit. Såna tanter är hemska!
Jag får alltid lite "tips" av sambons barnlösa fastrar, de är ju självutnämda experter:grin:

Förstod att du ringde å grina till din mor.

Svärmorsläget här är lugnt, vi bor ju i husen jämte varann. Och hon är inte här å ränner så ofta, men när hom väl är här så sitter hon två millimeter ifrån honom å vinkar och ska hänga efter mig och glo på allt jag gör med honom.

Oj fy, vilken jobbig svärmor :eek:
jag hade oxå blivit jätteledsen i din situation!

Jag har en supergullig svärmor, hon vill bara titta och blir överlycklig när hon får hålla i Mikaela...
Sambon har dessutom sagt till henne att vi inte gillar rosa så hon vågar inte köpa rosa kläder trots att alla andra gör det :D
Sååå anti rosa är vi inte :angel: vill bara inte ha en helrosa lite prinsessa ;)

Jag har min mormor istället som man aldrig vet vad hon kommer med... har blivit lite knasig senaste åren, så jag försöker undvika amning o så då vi träffar henne, orkar inte med kommentarer o så.

Hehe, min mormor tittade förvånat på mig och undrade om Isabella verkligen kunde andas när jag inte höll i bröstet när jag ammade ;) jag skulle antagligen bli knäpp i huvudet om jag jämt var tvungen att hålla i bröstet för att hon skulle kunna andas.

När jag testar utan amningsnappen kan jag behöva hålla i bröstet för hon typ försvinner in i det med näsa och mun :D
så vi fortsätter med amningsnappen av flera orsaker :)

Hon brukar aldrig bete sig så, jag tror det var därför jag blev så chockad. Känns som att hon och hennes syster eggade varandra. :/ hon vill bara Selmas bästa, men, som sagt, jag blev verkligen sårad. Och nu började Selma att gallskrika så jag måste rusa :D

Det är faktiskt inte ngn som har vågat säga något till mig... För de vet att jag hade blivit sur och inte låtit de komma sen... Jag har ett 7helveteshumör i vanliga fall och nu är det värre...
Är det hormoner, känslor eller bara att man är trött som gör en så lättirriterad?
På allt utom Ebba då- för där har jag en ängels tålamod...

Du får lägga honom med huvudet åt vänster och "låsa" kudden med en ihoprullad handduk under så att han inte rullar över till den andra sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025