Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Fast att man säger att man är 24 säger väl egentligen inte vilken årskull man är? Min bästa vän är också 24 och jag är 24 om 16 dagar och vi är 86: or ;)

joo, men jag svarade på Lottch´s ingägg och jag snokade reda på i hennes profil att det va 85 hon va född;)

Förra sommaren, när jag alltså var 32, fick jag visa leg på ICA när jag köpte en burk folköl till sambon. :rofl:

Hoppas vi ser lika unga ut när vi närmar oss 50 ;) FAst i mitt fall så har redan fördärvet börjat i det mörka håret ;)
38441_1493011721958_1133984997_1378793_7528685_n.jpg

Jag hoppas jag ser ut som min faster gör när jag är 68 år...

Ta det som en komplimang;)
Senaste gångerna som jag har varit på systembolaget har jag inte behövt visa leg. Det såg jag inte som en komplimang :devil:

Men Gud så många 85:or här fanns!! Vet att vi har diskuterat våra åldrar tidigare, men kommer tydligen inte ihåg det riktigt för jag trodde att flera av er var betydligt äldre än mig :D

Nu har Oscar blivit vägd och mätt på BVC.
Några gram ifrån 7 kg och 66 cm. Inte illa pinkat för en 11 veckors bebis :D
Undra vad det däringa långa kommer ifrån. Jag är "bara" 174 cm å sambon 185cm. Är väl rätt så medelsvensson.

Har förresten noterat en grej...
När jag har lingonvecka så blir han mer prickig i ansiktet.
Antar att det är mer hormoner i mjölken då?

Senast ändrad:

Fast jag tycker det låter som ni är relativt långa. Milton var ju 61 cm när han var 6 veckor. Då är jag bara 169 och sambon 180 :D
Dock är min pappa lång och sambons mamma, så det kommer väl därifrån :)

Visst sjutton, vad dum jag är! Man kan ju tänka på övriga familjen.
Jag är minstingen i min familj, min sju år yngre bror är närapå 2 meter samma med några kusiner.

Hur är det med Isabella nu?

Hon är som hon brukar. Hon fick sista penicillindosen igår av kuren så idag går vi över på ett nytt preparat som hon ska äta varje kväll som förebyggande för uvi. 6 augusti (på min födelsedag :grin: ) så ska vi till sjukhuset för att kolla om urinet går tillbaka till njuren genom att de lägger kontrast i urinblåsan och tar röntgenbilder. Ser inte fram emot det testet, vet ju hur arg och ledsen hon blir på bara ultraljuds undersökningarna :cry: och ultraljud ska vi också göra samma dag. Njurbäckenet vidgade sig när hon fick infektionen men gick tillbaka igen redan på tisdagen (blev sjuk på söndagen) men jag vet inte om den är som den var innan.
Jag tror benhårt på att urinet går tillbaka till njuren eftersom hon blev så sjuk och idag hos BVC så antydde sköterskan att det lär bli fler gånger :( jag hoppas ju på att det ska vara lugnt nu eftersom hon har fått nytt antibiotika och att det blev så här pga resistentabakterier.

Har förresten noterat en grej...
När jag har lingonvecka så blir han mer prickig i ansiktet.
Antar att det är mer hormoner i mjölken då?

Har du redan fått tillbaka mensen? Tror iofs min är på G den också för jag hade nog ägglossning för 2 veckor sedan *suck*
Och svar på din fråga ja du har mer hormoner då ;)

Jag tror också att jag hade en ägglossning häromdagen :( Det verkade så iaf. Hur har du kollat det? eller det var bara ett "på känn".

Ser inte fram emot att ha binda nu i värmen igen... Får man ha tampong nu? Jag har inte varit på efterkontrollen fast det hinner jag nog veckan innan hoppas jag ;) Ska dit på ónsdag

Jag får underbart slemmiga, sega och lite rikligare flytningar men jag kände inget i magen heller humöret så det kan ha varit falsklarm också.

Jag är så känslig i slemhinnorna att jag inte kan tänka mig att använda tampong men jag vill inte använda binda heller men så får det bli när den dyker upp.

det låter som jag- vi hoppas på falsk larm- iaf jag...

har ju inte ens bestämt vad jag ska skydda mig med... celibat? haha
Ngt som tar bort mensen är klart det bästa

*kl'

Ni som letar flytväst, jag har inte följt er disskution men såg igår i BarnensHus katalogen att de hade två flytvästar för barn från 0 kg... Om ni redan visste det så bortse från mitt inlägg...

Vi får inte kolla på huset förens nästa vecka :( Usch vad tiden kommer gå sakta nu...

Ja jag hoppas också på falsklarm! Vill inte ha tillbaka mensen men eftersom jag får migrän av hormoner så finns det inte så mycket alternativ för mig att ha som p-medel. Får se om jag ev provar mini-piller i framtiden men med tanke på att jag har migrän nu också medan jag ammar så lär jag ju få det av mini-piller också :mad:

Jag klarar inte heller hormonerna men jag blir bara en riktig bitch av dem.... Får bli spiral tror jag för jag har världens sämsta minne oxå så allt som måste tas regelbundet går bort...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar