Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Usch ja... jobbigt läge. Det lät på dig som om du var sugen på nr 2 faktiskt.
Själv ska jag i det längsta aldrig bo i huspåhus. Gjorde det som liten. Vi barn älskade det såklart. Många vänner och mycket dunkgömma men grannarnas dunkadunka roade inte mina föräldrar.
Och idag är det aldrig några barn som är ute o leker där iaf :( Datorerna står ju inomhus;)

Vad händer eg när man lagt ett bud och inte tar det? Tänkte på de som var innan er och även ni.
Jag förstår ju att man kanske lägger flera bud än på ett hus men blir inte mäklaren sur? Det kvittar väl er iofs. ;)

Ja alltså, jag tänkte mer att man är tillsammans när man är äldre än så ;D Då är vi nästan lika gamla, jag är 24!

Då är vi lika gamla, jag är också 24. :)

*kl*

vi har haft en lång dag idag. Sambon väckte mig och Selma klockan 9 när han kom hem efter att ha varit och jobbat en snabbis på morgonen. Sen så har det gått i ett. Min bästa kompis var här igår hela dagen och idag, så vi har åkt båt, jet-ski, spelat tennis, gått promenader och ätit och druckit en massa gott.

Nu är jag och sambon helt döda, men då är såklart Selma superpigg... Suck! Ska få henne att nanna kudde nu så att vi kan krypa till sängs vi med. Imorn kommer sambons mamma och pappa + bror ut. Full rulle med andra ord!

Värst vad många 85: or vi är! :D Här finns med andra ord en till, alldeles snart fyller jag 25. :eek: Årsdagen för då vi berättade för våra familjer om Stella, som då kallades för Räkan närmar sig med stormsteg. Tänker på det ofta just nu, tänk att Räkan hela tiden var Stella... Att det var hon. :love:

*kl*
Idag rensade jag lite lådor och vek undan kläder i storlek 50 och 56. (ja, jag är inte allt för snabb alla gånger :angel: ) Blev lite lätt sentimental när jag såg Stellas bruna kofta från PoP som hon hade då vi åkte hem från BB. Tänk vad fort tiden går, 12 veckor sedan idag. För exakt 12 veckor sedan låg vi nere på förlossningen och snusade bebis. För 12 veckor sedan förändrades livet så totalt, och så lycklig som jag varit sen dess har jag aldrig tidigare varit. Jag är så grymt lycklig och mår så otroligt bra, varenda eviga dag! :love:

En till 85:a :D

Fyller år i oktober och då ska jag ha ett ordentligt kalas, hoppas bara jag hunnit lära mig hur bröstpumpen funkar så jag kan ta ett glas eller två ;)

Ja, vart har tiden tagit vägen?! Idag är snoddas 11 veckor.
Har med börjat sortera undan lite, ska skaffa en stor plastback att ha kläderna i på vinden. Litar inte riktigt på mössen om vi tar en flyttlåda.

Imorgon ska vi till BVC, va ett tag sen sist då det har varit semesterstängt.
Ska bli skönt att prata med henne om Oscars magproblem. Han är fortfarande väldigt rinnig och vattnig. Men han har hela tiden mått prima, men nåt är det ju som spökar.
Han har dessutom nu fått för sig att vända lite på dygnet. Vet inte vad jag gjort för att det ska bli så. Han som alltid har sovit bra på nätterna.

Selma ville inte heller sova igår kväll, kanske är något utvecklingshopp? Halv ett tuppade hon av efter att vi hållit på sen 22... hon har sovit som en stock inatt, sover fortfarande, men så fort hon rört sig så har antingen jag eller sambon vaknat, haha, så vi ser ut som två zombies. Kul när sambons bror kommer ut med sina två barn, som har lite svårt för att hålla sams, och ska sova över tills imorn. Just nu önskar jag bara att min mamma var här och kunde ta Selma så vi fick sova bra i en timme eller två... :crazy:

har ni märkt skillnad på era bebisar nu sista veckorna? Selma har blivit värsta snackisen, det är så roligt att ligga och prata med henne. Hon ler i stort sett varje gång hon ser ett leende och har verkligen blivit en jävel på att greppa saker och om möjligt stoppa in det i munnen. Vi kommer inte runt ett helt varv, men vi kan vända oss från rygg till sida. Tror det är en liten ( :angel: ) mage som är i vägen för att komma ett helt varv. :D hon har börjat skratta mer och mer också. Helt underbart! Tycker att det är så mycket roligare nu när hon mer och mer blir en egen person.

Ja, här händer det grejer minsann. Märks att han inte är ett litet kolli längre utan en egen personlighet.
Är skitskoj, men samtidigt undrar man ju vad den lilla bebisen tog vägen:D

Jag måste erkänna att jag tittade på våra kort från bb och när vi precis kommit hem igår och grinade :o förstår inte vart min lilla söta sovandes ;) bebis tog vägen. Samtidigt som jag tycker det är mycket roligare nu, så kan jag inte låta bli att sakna första tiden när hon älskade att ligga på min mage och sova. Nu är hon så stor att hon vill sova själv. :cry:

Och jag är 75:a, snacka om att känna mig gammal! :D

Jag har varit ute på en lång ridtur nu på morgonen. Tredje gången jag rider och jag red alldeles för långt, men det var så härligt och hästen är heeeelt fantastisk så det var svårt att låta bli. Kommer få träningsvärk som heter duga. Det var dessutom jag som tvingade kompisen att köpa den här hästen så det kändes skönt att se att hon var lika bra som jag trodde. :) Sen hann jag med en lång dusch innan sambon kom ner med Ture och sa att han var vaken. La honom på soffan och där sover han fortfarande två timmar senare. Inte så vaken va??

Annars har det varit lite segt hos oss. Jag har mått väldigt dåligt av att vara så låst. Värmen har gjort att vi mest tvingats vara inne och Ture som varken gillar bil eller vagn har gjort att vi mest suttit inne i samma jäkla soffa som jag satt i hela våren med foglossning. Förra veckan var helt enkelt skit och det kändes som om mitt liv var slut. Jag som är en extremt aktiv person i vanliga fall fixar inte att bara sitta... Nu har det dock börjat funka bättre med sambon och Ture så därför har jag kunnat rida två gånger och det får mig att må mycket bättre. Helt otroligt vad en liten stund på en fin häst kan göra för själen. :)

Vad skönt att det fungerar bättre med sambon och Ture. Jag tror jag hade blivit tokig om Selma bara kunnat vara med mig och ingen annan. :crazy: vi har varit i vårt sommarhus nu och min mamma och pappa har grannhuset, så vi har kunnat ha date nights och mysiga båtturer och det har gjort massor för vårt förhållande. :love:

Jag känner mig också lastgammal här! -77:a är jag. :banana:

Kl
Usch, idag är det ju kallt ju! :eek: Fick ta på mig luvtröjan!

Jag har värsta beslutsångesten... Vilgot äter 5 ggr per dygn nu. Jag ammar 3 gånger/dygn och planen var ju att ersätta även mål nr 3 med flaska. Men jag vet inte om jag törs! Vilket är värst? Riskera att få mens lagom till bröllopsdagen eller att behöva pumpa och riskera mjölkstockning pga den bh:n jag måste ha? :crazy: Men ack så skönt det är att slippa amma hela tiden! Vilken befrielse det är!

Också 86:a :)

Har verkligen njutit av att det inte varit smällvarmt senaste dagarna, man har ju tom kunnat sova ordentligt!

Imorgon ska vi på öppet hus på BVC, passa på att mäta och väga innan semestern.

Va, är du äldre än mej???? Då kan jag sluta ha ångest då för att du ska gifta dej och är mycket yngre än mej :p Har ju ett helt år på mej ju :)

Va, är du äldre än mej???? Då kan jag sluta ha ångest då för att du ska gifta dej och är mycket yngre än mej :p Har ju ett helt år på mej ju :)

Haha! Fast jag ser ju ut som 25. :p När jag var typ 25 på riktigt och bodde i mitt första hus med exsambon brukade dörrförsäljare fråga om mamma eller pappa var hemma. :devil:

Haha! Jag fick som 27åring gå till bilen o hämta mitt leg när jag skulle handla på systemet. Trots att det var beställda snordyra viner till mina chefer... Jättekul!
I vår lilla by känner jag dessutom de flesta av dom som jobbar där men naturligtvis var det kurs eller nåt den dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar