Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag vågar inte prova spiral, har hört folk i min närhet som har massa biverkningar med konstanta blödningar m.m. och en som blev gravid men fostret hade fäst på spiralen :crazy: fast det sista vet jag inte ens om det är möjligt men hon sa så...

Åhh, det är det bästa jag gjort att sätta in spiral, men det är ju olika... Hade inga blödningar alls. Men en kompis till mej är "spiralbarn" .Fast hon är 28 så utvecklingen har väl gått fram där oxå hoppas vi...

Nä, roligare saker kan man ju ha för sig på sin födelsedag... Förstår att det är jobbigt för er och speciellt när inte Isabella gillar det. Vi får hoppas på det bästa och att den nya medicinen kommer att fungera bra.

Jag misstänker att jag har äl just nu faktiskt. Och vi som hade oskyddat mys igår. :o Tänk om det blir en ny bebis! Skulle banne mig inte förvåna mig... :crazy: Har äl-test kvar, så jag tror faktiskt att jag ska kolla. Kan vara bra att veta, för då behöver jag inte fortsätta amma pga att slippa det iaf.

Är det någon som varit i Vingåker nyligen? Vi tänkte åka dit på fredag och shoppa kläder åt lilleman. Hoppas det finns mycket att välja på!

kl
I´m back.

Vi är hemma från landet och jag har således ordentlkig uppkoppling igen. Här går allt i rasade fart. Hon utvecklas verkligen från dag till dag. 19 v utvecklingsperioden var väldigt, väldigt tydlig med en hel del gnäll och gråt. Så en dag så bara sov hon och vips så var vår glada skit tillbaka.

Min föräldraledighet börjar lida mot sitt slut. O de senaste dagarna har maken börjat ta T själv på dagarna. För att hitta rutiner som passar dem.

Fötter e skoj
s_699.jpg

Hjälper till o packar
s_237.jpg

Ja nu håller vi tummarna hårt som tusan att hon inte behöver bli så här sjuk igen för då vet jag inte vad jag tar mig till. Så himla jobbigt när hon nästan hade 40 graders feber och inte ville amma, brösten sprängde och pluttan var jätte ledsen. De hotade med att sonda henne, gav mig en amningspump och jäklar vad den var effektiv, 170 ml på höger bröstet på 5 minuter typ :D När brösten var mjukare fick hon lättare tag och när de kom på att hon var tvungen att få 60 mg Panodil sup och 1 ml alvedon mixatur i kombination så fick vi ner febern ganska snabbt också!

Blev du lätt gravid förra gången också eftersom du tror att det blir en ny bebis? Eller är det bara "ödets djävlighet"?

Har du redan fått tillbaka mensen? Tror iofs min är på G den också för jag hade nog ägglossning för 2 veckor sedan *suck*
Och svar på din fråga ja du har mer hormoner då ;)

Yes! Andra gången jag har det sen han föddes:D

Jag har använt mig av den fantastiska uppfinningen menskopp innan, men jag tvekar på att den är bekväm just nu. Allt är inte riktigt på plats än inne i muffen:D
Så päckelbinda i värmen är det som gäller. Hatar det så innerligt, men blev ju van efter förlossningen att gå med blöja:p

Är det någon som varit i Vingåker nyligen? Vi tänkte åka dit på fredag och shoppa kläder åt lilleman. Hoppas det finns mycket att välja på!

Var där i torsdags, och just då var väl utbudet av barnkläder inget att hänga i granen direkt... Jag hittade dock vad jag skulle - en klänning att ha på bröllopet vi ska på i slutet av augusti.
Iittalas outlet var väldigt trevlig dock, jag hade lätt kunnat shoppa upp hela butiken, men så är jag porslinsjunkie också.

A-ha, då får du följd fråga ;) :D hur upplever du mensen nu efter förlossningen?

Jag är faktiskt lite orolig att jag kommer blöda jätte mycket och länge nu. Innan har jag väl haft 3 dagars mens, första dagen med en tampong och de andra två med trosskydd.

Min syster har blivit gravid 5 ggr med minipiller så det går bort hos mig... spiral verkar göra ont men ska diskuteras med BM... Jag får verkligen inte bli gravid igen så det är ju viktigt att det funkar.
Undrar oxå om min mens kommer fortsätta vara så snäll som den var före. Fast jag missar gärna de smärtsamma ägglossningarna.
Är det då en myt att man inte blir med barn när man ammar? Jag ammar för fullt ju. Trodde jag skulle slippa mens ett tag till :(

Första gången va det som en syndaflod, trodde först att det va jox sen förlossningen som kom ut, men höll på i ung. 4 dagar.
Andra gången va som förr i tiden.

Min syster har blivit gravid 5 ggr med minipiller så det går bort hos mig... spiral verkar göra ont men ska diskuteras med BM... Jag får verkligen inte bli gravid igen så det är ju viktigt att det funkar.
Undrar oxå om min mens kommer fortsätta vara så snäll som den var före. Fast jag missar gärna de smärtsamma ägglossningarna.
Är det då en myt att man inte blir med barn när man ammar? Jag ammar för fullt ju. Trodde jag skulle slippa mens ett tag till :(

Visst kan du bli gravid när du ammar, amning är inget skydd i sig. Du vet ju faktiskt inte när din ägglossning sparkar igång igen! Så lita inte på amningen som skydd är mitt råd till dig!

(Mamma helammade mig i 9 månader men fick tillbaka mensen efter 3)

Första gången va det som en syndaflod, trodde först att det va jox sen förlossningen som kom ut, men höll på i ung. 4 dagar.
Andra gången va som förr i tiden.

Okej, då kanske jag har en föraning om hur det kommer bli :) kan ju faktiskt vara bra att veta om man helt plöstligt har syndafloden i trosan att det inte är någon fara :idea:

Jag är faktiskt lite orolig att jag kommer blöda jätte mycket och länge nu. Innan har jag väl haft 3 dagars mens, första dagen med en tampong och de andra två med trosskydd.
Jag är jätteorolig för att det ska komma som en störtflod eller nåt när vi står i kyrkan... Vet inte vad som skulle bara värst, det eller att det blir ny bebis. Nej, jag blev inte snabbt gravid förra gången, det tog 10 månader med äl-test. Men då ville vi ju, nu vill vi inte, därför skulle det inte förvåna mig om det skulle bli av misstag nu. Gjorde förresten ett äl-test, men det visade inget. Iofs har jag för mig att det gav utslag ca 2 dagar efter äl-flytningar (som har varit idag).

Var där i torsdags, och just då var väl utbudet av barnkläder inget att hänga i granen direkt... Jag hittade dock vad jag skulle - en klänning att ha på bröllopet vi ska på i slutet av augusti.
Iittalas outlet var väldigt trevlig dock, jag hade lätt kunnat shoppa upp hela butiken, men så är jag porslinsjunkie också.

Nej, nu gör du ju mig besviken... :( Hoppas de har hunnit få in lite kläder tills fredag då. Jaja, det är kul att komma iväg på utflykt iaf. Vad har de för märken då? Lundmyr och PoP har jag hört, men vet inte om det stämmer.

Min tös har också rubbat sin sömnrytm senaste två dagarna:( Hon som sovit så bra från kl nio på kvällen, väckt vid 23 för sista amning sen sovit hela natten till 6 tiden..nu GALLSKRIKER hon igen och kommer knappt till ro, sover oroligt, och inatt vaknade hon efter kanske två timmar och gallskrek, ammades, somande och vaknade bara nåra timmar senare..Hoppas på utvecklingsprång..Så hon kommer in i rätt rytm igen..Idag har hon inte sovit mer än snuttar på dagen, och ändå var hon jöttesvår att få att somna nu..

Men det händer mkt, sambo fick uppleva riktiga asgarvet först av oss, och det ger jag gärna honom:love::p

Pratar, gurglar och är allmänt med:) Dessutom har hon börjat bita på mina fingrar, inte suga, utan BITA..det gör dom ju när tänderna är på gång..dessutom saglar hon enormt..men tänderna är ju liiite tidigt tycker man..Hon kanske har långsam utväxt på dem så hon börjar bita och träna tidigt;)

Men vi har det bra iaf, och jag älskar henne mer och mer för varje dag..när man inte trodde man kunde älska henne mer, så gör hon något som gör en ännu mer förälskad..Fina:love:

Tja... gifter du dig inte i en röd klänning så skulle jag nog tycka det var värst ;) förstår vad du menar, jag vet inte heller vad som skulle vara värst men jag vill ju inte heller ha några syskon förrän tidigast 2013 och som jag känner nu så vill jag inte ens ha några syskon till Isabella.

Lundmyr och PoP har dom, även Fransa och Lingon&Blåbär. Fanns säkert fler märken men det var vad vi såg och kikade på i alla fall. Vi blev rätt besvikna då vi var där, men jag hade å andra sidan förväntat mig ett toppenutbud av fina barnkläder. Tar man det för vad det är så blir man nog inte besviken. :laugh: En outlet är ju alltid en outlet liksom.

Ja nu håller vi tummarna hårt som tusan att hon inte behöver bli så här sjuk igen för då vet jag inte vad jag tar mig till. Så himla jobbigt när hon nästan hade 40 graders feber och inte ville amma, brösten sprängde och pluttan var jätte ledsen. De hotade med att sonda henne, gav mig en amningspump och jäklar vad den var effektiv, 170 ml på höger bröstet på 5 minuter typ :D När brösten var mjukare fick hon lättare tag och när de kom på att hon var tvungen att få 60 mg Panodil sup och 1 ml alvedon mixatur i kombination så fick vi ner febern ganska snabbt också!
Fy vilken mardröm att se sin älsklig så sjuk... Inget man önskar sin värsta fiende ens. Det blev lite påtagligt, först med Isabella och kort efter blev en bekants bebis akut sjuk och blev inlagd. Otäckt värre. :(

Skönt att du kan få hästtid:)

Min lilla tös är väldigt mammig nu, så stalltiden blir mest stress för mig..stackars min lilla pålle:(Men vi härdar ut, blir ju bättre igen vill jag tro. Tur det är sommar så han kan få lite semester..är ute mkt så han blir inte så rastlös, och gräset gör ditt..Mätt häst=lugn häst;)

Jomen precis, du har helt rätt. Till en outlet måste man åka med öppet sinne. Vad finns i Barkarby då? Där är vi ibland, men barnkläder har jag aldrig tittat efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar