Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Usch, stackare, måste vara en mardröm med sin lilla så sjuk..Hoppas hon håller sig frisk och kry nu, har varit juk så det räcker för en lååång tid framåt tycker vi!!

Tyvärr så kommer hon säkert få uvi fler gånger och troligen bli lika sjuk igen :( man trodde ju att man skulle vara lite home-free med förebyggande antibiotika men så fel man kunde ha!

*kl*

Appropå ingenting så tror jag min bästa vän är på förlossningen. Hon har inte svarat på sms som jag har skickat. Jätte spännande men hon hade bf 25 augusti så bebisen kunde ju ha stannat lite längre på tillväxt om hon nu är på förlossningen.

Tja... gifter du dig inte i en röd klänning så skulle jag nog tycka det var värst ;) förstår vad du menar, jag vet inte heller vad som skulle vara värst men jag vill ju inte heller ha några syskon förrän tidigast 2013 och som jag känner nu så vill jag inte ens ha några syskon till Isabella.
Jag är egentligen rätt nöjd med att bara ha Vilgot, men jag vet att sambon helst vill ha ett syskon till honom. Med tanke på min ålder kan vi inte vänta för länge heller. Fast iofs, jag verkar ju vara som gjord för att vara gravid och föda barn. Trots det känns det faktiskt rätt skrämmande att göra om det. Och med din långdragna förlossning förstår jag verkligen att du tvekar.

Skönt att ha dig tillbaka, tänkte på dig senast idag :)

Ska du pumpa ur eller ska ni börja med ersättning?

Apropå ingenting så tror jag min bästa vän är på förlossningen. Hon har inte svarat på sms som jag har skickat. Jätte spännande men hon hade bf 25 augusti så bebisen kunde ju ha stannat lite längre på tillväxt om hon nu är på förlossningen.
Coolt! Det är förresten inte min nya granne du är vän med? Hon ska också få den 25:e. :idea: Och hon är ungefär i din ålder.

Dessutom har hon börjat bita på mina fingrar, inte suga, utan BITA..det gör dom ju när tänderna är på gång..dessutom saglar hon enormt..men tänderna är ju liiite tidigt tycker man..Hon kanske har långsam utväxt på dem så hon börjar bita och träna tidigt;)

Oscar biter med på mina händer och gnager mer på nappen än suger.
Sicklar så innihelsike med, ska nog börja använda dregelhaklapparna istället för att byta kläder på honom femtielva gånger om dagen :D

Iggy är likadan, tuggar och drar tandköttet över sina knogar så det knakar i hela munnen. Och dregglar och dregglar...

Förresten ni som har boken Upptäcka och se världen, eller vad den nu hette, är det något utvecklingssprång i v11 el 12? Iggy är 12 veckor imorgon och har vart lite gnällig senaste veckan, inte mycket men mer än vanligt.

Växa och upptäcka världen hette den ju :p

Beställde precis den boken själv nu och Jesper Juuls: "Ditt kompetenta barn" samt "Somna utan gråt" (minns ej författaren). Någon som läst dem? Vad tycker ni?

"Somna utan gråt" var vårt stora stöd när vi skulle sluta med bära till sömns.
Mycket bra tips tyckte jag. Sen valde vi själva hur mycket och vad vi ville göra. Men jag tyckte det var en sund inställning i boken.

Jag är egentligen rätt nöjd med att bara ha Vilgot, men jag vet att sambon helst vill ha ett syskon till honom. Med tanke på min ålder kan vi inte vänta för länge heller. Fast iofs, jag verkar ju vara som gjord för att vara gravid och föda barn. Trots det känns det faktiskt rätt skrämmande att göra om det. Och med din långdragna förlossning förstår jag verkligen att du tvekar.

Jag saknar graviditeten och min fina, vackra mage och jag mådde väl egentligen riktigt bra under graviditeten. Men 42 timmar med värkar, en bm i telefonen som talar om för en att det bara är förvärkar i en ganska trist ton och sedan en bm inne på förlossning som inte peppade mig för fem öre... nej känns inte lockande.

Naturligtvis så har jag inte kört stenhårt med att man inte kan bli gravid när man ammar... Där är fortfarande "stängt" hihi...
... men det hade varit skönt att slippa skiten iaf. Jag ska ju ändå inte ha några fler barn... Känns så onödigt liksom.

Vad synd! ;) Hade varit rätt coolt annars! :D

Japp och om du hade stannat kvar på mottagningen i Hallsta hade vi varit i samma föräldrargrupp :D världen kan vara bra liten i bland :)

Naturligtvis så har jag inte kört stenhårt med att man inte kan bli gravid när man ammar... Där är fortfarande "stängt" hihi...
... men det hade varit skönt att slippa skiten iaf. Jag ska ju ändå inte ha några fler barn... Känns så onödigt liksom.

Jag hade min sista mens 30 juli -09 och det har varit ett underbart år :D sedan avslaget det kommer jag knappt ihåg att jag har haft ;)

Senast ändrad:

Jag saknar graviditeten och min fina, vackra mage och jag mådde väl egentligen riktigt bra under graviditeten. Men 42 timmar med värkar, en bm i telefonen som talar om för en att det bara är förvärkar i en ganska trist ton och sedan en bm inne på förlossning som inte peppade mig för fem öre... nej känns inte lockande.

Tråkigt att du råkade ut för två dåliga bm... Det är liksom inte vad man behöver när man har ont, är rädd och ska föda. Tyckte väl att min bm också var lite sådär. Först på telefonen så var hon inte så värst imponerad av mina värkar och jag fick ju komma in enbart pga vattenavgång. Sen när hon skulle undersöka mig första gången sa hon "det har säkert inte hänt så mycket" fast det hade det ju visst. När jag 25 min senare sa att bebisen var på väg ut sa hon "det tror jag nog inte" fast han visst var på väg! Kändes inte riktigt som jag blev tagen på allvar.

Så kände jag oxå. När vi var ut och bad om en alvedon så var det typ" du får vänta lite för vi har faktiskt förlossningar på gång här" Ehh och vad gjorde jag där då? Studiebesök eller... Hade det inte gått så fort för mej så tror jag inte jag hade upplevt det som så positivt som jag nu gjorde. Hann liksom inte bli så irriterad.

FAst jag låg på BB redan innan med igångsättning fick jag ungefär samma svar... Det var inga riktiga värkar jag hade. Efter en halvtimme med CTG fick jag ner på förlossningen och bromsa av det.
Men det var ju inga riktiga värkar ;)
Jag fick krystvärkar jättetidigt- men det var inga såna heller :crazy:

Man hade ju en bild av att de var där o hjälpte till men de försvann hela tiden ju. Min lustgas fick jag SENT. De hade nog eg inte tid med mig den dagen....

Fast nu gör det inget! Jag har en underbar skrabba här hemma i sin gunga just nu...

Nej, det är klart, varken dom eller man själv kan ju i förväg veta hur förlossningen kommer att fortlöpa. Och speciellt inte om den så kraftigt avviker mot det "normala" som min gjorde.

Men som du säger, nu har vi våra underbara ungar här!! :love:

Du blir inte direkt tagen på allvar när man kommer in och har värkar som pendlar mellan 3 och 12 minuter heller. Fick två citodon och lägga mig i badet vid halv tre på morgonen.
Fick lustgas vid lunch som jag ratade efter två timmar för då började jag må psykiskt dåligt av den. 16.35 är hon född.

Min "kompis" till mig kom in på förlossningen o sa att barnet är på väg ut.
Till svar fick hon -Nä, då hade inte du kunnat prata. De skickade iväg sambon att äta istället. En kvart senare är barnet fött.
Var skulle han ha hunnit äta???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar