Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Tänk om landstingen (staten) kunde se till att det fanns bättre ekonomi inom sjukvården så att barmorskorna kunde ta sig tid med sina patienter och inte snorka åt dem. Hade hon dött av att säga till din kompis att vi ska titta efter istället för att säga och bete sig som hon gjorde?

Helt otroligt... :eek: Alla upplever smärta olika och har man dessutom tränat profylaxandning så kanske man inte upplevs ha speciellt ont. Alla skriker och stönar inte, men kan ha jäkligt ont ändå.

De tycker säkert att många sjåpar sig. Skillnaden är att de har sett tusentals förlossningar och en förstföderska har ingen aning om hur det kommer att bli. De borde vara lite mer ödmjuka. Fast jag ska inte klaga, det var dom kommentarerna jag fick som jag reagerade på. I övrigt var hon helt okej. Fast när jag tänker efter så var det ingen som tog mina bröstproblem på allvar heller. Inte förrän det blev köttiga sår som en av dom förstod att det faktiskt gjorde så ont som jag sa. De andra sa bara "man vänjer sig" :(

Det är en klen tröst att det verkar vara likadant överallt....

Fast när jag har varit inlagd på BB innan jag fick barn och på MVC har de tagit hand om mig som oom jag vore guld värd. Så fick man sitt underverk och de kan inte ens kolla om barnet får mat...
Men snacka om det gjordes det hela tiden.
Och när jag skulle få dropp om dagarna så var de som flugor runt sängen. För det gjorde de inte varje dag...

*kl*
Var på efterkontroll igår, blev mest snopen av att det bara var prat och ingen kontroll?? Visseligen frågade hon om llt kändes ok men hon gjorde ingen undersökning. Jag blev så paff så jag glömde fråga om det inte alltid görs gyn undersökning på efterkontrollen..

*kl*
Har ni börjat fundera något på vilken bilstol ni ska ha efter babyskyddet? Än är det ju inte direkt jätteakut, men jag fick precis ett mail med erbjudanden från Babyproffsen och då började vi fundera lite. De stolarna de har erbjudande på är från 0-25 kg så de fungerar ju redan nu och vi ska nog åka och testa dom iaf för att se vad S gillar. I oktober måste vi i vilket fall som helst ha bytt stol, då ska babyskyddet till nästa släkting som ska ha smått. :D

Eftersom min pappa säljer bilbarnstolar så köper vi nog av honom. Han hade redan tittat ut en tror jag...

Gjordes ingen kontroll?! Det trodde jag var det viktigaste med efterkontrollen. Måste boka tid till det och når det blir dags så kommer jag kräva gyn-undersökning. Hur trist det än är så vill jag göra det så jag vet att allt ser okej ut och att jag kan börja träna ordentligt igen.

Kl
Shit villen gnällig dag vi har haft idag!! Tror det är vädret. Själv har jag huvudvärk idag och det är lite kvavt.. Fick dessutom sätta stakars barnet i skit-varm bil och köra bort ett par kilometer till ett stall där dom inte fick it en häst ur ett släp. Det skedde vid 14,30 och efter det var han hysterisk och har precis somnat. Startade musik mitt i hans utbrott, dansband :D och så dansade vi runt här i uterummet (sånt man kan göra bäst man vill här i skogen på landet, hahaha!). Det fick honom att somna och musiken vågar jag inte stänga av!

Jag ska kräva eftgerkontroll. Fick hem brev om cellprov medans jag var gravid o min kompis sa att man kunde passa på. Det hade hon gjort. Smart med 2 flugor i en smäll där ;) Jag ska dit på Onsdag nästa v.
Gnälligt här med- och 5!!!! bajsblöjor. Hon bajsar varje gång hon fiser :( Stackarn, blir ju helt hysterisk med bajs i blöjan. Hon börjar dessutom gråta om hon kissar ner sig utan blöja- nån mer som märkt det?

Barnstol ska jag med börja leta, flera av vännerna omkring har valt bort gracon. Ett par dessutom köpt ny så den blir det inte. Hade tänkt köpa den till ul men nu när jag har 2 bilar kanske man ska slå till...

När jag avbokade min cellprovs tid i höstas pga graviditeten så sa hon att man kunde göra det i samband med efterkontrollen och nu när jag pratade med min bm så skulle man inte alls göra det när man ammar! :confused:

Så det blev inte ens en gyn.us av mig på efterkontrollen eftersom jag visste inte ens var jag haft min bristning och allt kändes okej.

Jag fick också höra att man inte skulle göra det när man ammar, men efter 6 månader var det okej även om man ammade.

Jag fick också höra att man inte skulle göra det när man ammar, men efter 6 månader var det okej även om man ammade.

A-ha :idea: Ja jag kommer väl antagligen i alla fall inte amma henne något speciellt mycket efter det att hon är 6 månader så cellprovet kan vänta tills dess :) Tänker nog delamma fram till nyår och sedan får vi se när jag lägger av helt med amningen. Sedan kan man ju fråga sig varför jag berättar det för dig men nu vet du det ;) :D

Min kompis ammade när hon gjorde den- typ 8v efter förlossningen.

Kan ju inte vara någon fara eftersom barnmorskan jag pratade med när jag avbokade tiden sa att jag kunde ta det på efterkontrollen men eftersom jag bytte mottagning så har jag en annan bm nu än den jag pratade med då.

:D Dela med dig du....

Jag tänkte också "bara" amma i 6 månader, men det blev helamning i 8 månader tror jag det var..... skitunge som vägrade allt annat :p

Har du blivit flyttad till Läkargruppen i Västerås?
Min reservBM svamlade något om att kolbäck skulle tas över av dem...

Ihh! Skräm inte upp mig- jag måste sluta amma snart o jag upplever att hon inte gillar ersättningen längre. Äter sämre o sämre. Hon är ju för liten för smakportioner med.

*kl*
Jag har lite problem med magen på min bebis idag. Hon har inte fisit så mkt som hon brukar men det har kommit lite bajs varje gång. + 2 normala laddningar- tot 7 st.
Hon gallskriker alltid när hon bajsar så det vet jag inte om är värre idag. Men magen låter jättemycket. Det kurrar och burrar o skriker i den.
Mat har hon ätit som vanligt ungefär. Dessutom är hon lite flammig men ingen feber.

Äsch det var säääkert bara jag som var blödig, jag kunde gott ha härdat ut skriken :angel: :p

Tur att vi upptäckte mangopurén tillslut.....
Välling har hon inte ens ätit en hel sked av fortfarande, men havregrynsgröt det är grejer det!

Apropå smakportioner, när kommer ni att börja med såna? Och vad är det som gäller egentligen, 4 eller 6 månader? Verkar vara lite olika beroende på vart man läser. Nästa föräldragruppsträff är när V är 4,5 månad och då var temat just smakportioner. Vi kommer nog att börja efter det.

Apropå bajs, så kom bajset strax efter att jag skrivit om det sist. En 4 dagars laddning kom när vi var på väg hem till mina föräldrar, så strumpor, byxor och bilstolen blev helt nedbajsade. Vi visste knappt hur vi skulle få upp honom ur stolen på bästa sätt så det inte skulle rinna. :rofl: Det här var i söndags och ännu inget nytt bajs. Det borde komma imorgon. Helt sjukt att man blivit så intresserad av bajs helt plötsligt. :banana:

Gud så skööönt det är när sambon har semester!! :bow: Det är så himla skönt att kunna dela upp ansvaret mellan oss. Många bebisar verkar vara så mammiga, men V trivs precis lika bra hos pappa. :laugh:

Det är likadant här, Milton är lika mammig som han är pappig, eller ja, egentligen är han väl inget av det för ibland fungerar det bäst att lämna honom till en, för honom, helt okänd för att bryta mönster lite och få honom sluta skrika, vilket ofta fungerade. Sambons kusins fru var här idag och fick se (höra!!!) Milton i sitt esse. Hon tog honom, startade cd-skivan som satt i (dansband som sagt...) och dansade järnet med honom. Han hamnade nog i chock eller nåt för han slutade tvärt skrika och bara njöt av ljud och allt gungande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar