Sv: Vårmammor 2010 del 6
*kl*
Nu behöver jag era kloka vårmammors råd...
Vi letar ju hus för fullt och har varit på ett tiotal husvisningar. Några har vi varit intresserade av och varit med i budgivningen på. Igår hörde två mäklare av sig ang två olika hus, det visade sig att på båda husen hade de som vunnit budgivningen hoppat av. Så nu leder vi budgivningen på två hus!
Hus 1:
Är en stor villa som ligger ca en mil utanför stan, villan är på 180kvm. Detta huset ligger ca 3km från mitt stall, en mil in till stan som sagt där sambon jobbar och jag kommer jobba sen. Det är en liten by på landet med hyfsade kommunikationer in till stan. Stor trädgård, 4 balkonger och 3 altaner på huset, en charmig villa (påminner lite om ville villekulla) Men en del att fixa med invändigt. Flyttar vi hit kommer vi antagligen behöva köpa en bil till då vi båda jobbar lite udda tider. Vet inte hur det ser ut med barnfamiljer och liknande i området. Vet att det finns en del äldre barn.
Hus 2:
Ett parhus (tvåplans) precis i utkanten av stan, detta huset är på 104 kvm med möjlighet att bygga till ett förråd som extra rum vilket många har gjort. Då blir huset på ca 120kvm. En liten trädgård, en balkong på ovanvåningen. Detta parhuset ligger precis i utkanten av stan, 5 min cykelväg ner till centrum, 5 min cykelväg till min sambos jobb. Här klarar vi oss med en bil alltså. En lekplats precis utanför dörren. Finns barn i Iggys ålder, en är född i april samtidigt som honom och det kommer födas två till i augusti. Samt flera barn i åldern 1-5 år. Ligger ett dagis ca 100 m från ytterdörren. Detta parhuset är byggt 93 och inget är gjort sen dess, så det är ju en del att fixa med där också men det är absolut inte obeboeligt som det ser ut nu.
Vi bor ju mitt i stan nu, sambon har alltid bott i stan medans jag är uppväxt i en liten by på landet i stor villa med stor trädgård. Värdet på parhuset kommer ju inte sjunka snarare stiga i och med att vi renoverar och att det ligger såpass centralt. Huset ute på landet tror jag inte heller kommer sjunka i värde men kanske inte öka så markant heller.
Så hur hade ni gjort?
(Skall tillägga att det är samma pris på husen)