Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Är era barn röda i vecken på halsen nu när det är varmt? Vad gör ni åt det i så fall?

Min tjej blev röd i vecket, så att huden "flagnade" lite. Frågade när jag var på BVC, där sa se att man skulle absolut inte använda puder. Bara tvätta av och badda tort flera gånger om dagen.
Fick med lite salva mot svamp (har inte blivit svamp ännu) Cortimyk som jag skulle smörja med två ggr om dagen. Blev mycket bättre efter ett par dagar.

jag tycker jag torkar och torkar hela tiden, det vätskar liksom... Hur vet man om det blivit svamp? Den där salvan har jag hört om, kanske skulle prova den...

Oj inte använda puder alltså? Hade jag ingen aning om!! Sa hon varför man inte ska använda det? Mamma använde det till oss när vi var små så jag kör på med det nu med mycket av den anledningen :i Tycker ju det fungerar ganska bra, men får kanske se mig om efter något annat.

Jag vet inte hur det ser ut. När jag var på BVC visade jag bara och hon sa att det inte blivit svamp ännu. Sen fick jag med lite salva i en burk att ta i förebyggande.

Jag fick inget svar på varför man inte skulle använda puder. Jag frågade bara ifall jag kunde använda det och då sa hon att man inte skulle ha det.

vår BVC-tant gillade inte heller puder och förklarade att det var inte bra om de små andades in det.
men vi använder det till rumpan och det funkar superbra i förebyggande nu i värmen, bara man är försiktig när man tar på det så det inte far överallt

*kl*

Ihhh.... Nu ringde en vän till min far om ett hus han ska sälja... Vi ska få kolla på det nästa helg... Det här kommer att bli den längsta veckan ever... Håll tummarna för oss nu!!!!

Jag håller tummarna! Tar för givet att det är ett hus ni tittat på innan eller?

Själv spontanshoppade vi en bil idag... Den hade AC så vi tog den ;)

nej, vi har inte varit in i det än men väntat på det läääänge!!

Spontanshoppa en bil lät som något vi skulle kunna göra oxå :)

Ja- de e väl ingen jätteny bil så det var ju inte jättestor affär. Skönt med ac iaf :) En audi a6 blev det :)

Nej vad spännande, vad roligt!! Klart att vi håller tummarna :)

Kl
Mammor, var är ni? Har ni tagit semester?! Tycker det är ovanligt dött i tråden!! Jag saknar flera av er :)

De är nog ute å ränner och har inte tid för oss:D

*kl*
Vi sitter och kikar lite efter gravstenar till svärfar, han gick bort för 10 månader sen och vi är väl lite sent ute. Men gud vad sorgligt det känns.
Särskilt när man ser stenarna med barnmotiv i katalogen. Ryser i hela kroppen när jag ser dem.

Har ni hittat nån fin sten?
UH allt som har med döden att göra tycker jag är jobbigt =(

Jag har alltid varit så känslig, men blivit ännu värre nu. Tittade på "16 and pregnant" igår, då var det en sektion där mamman till ett litet barn fick ett sms av pappan där han skrev att det var lika bra att skriva barnets efternamn på mamman för barnet var ett misstag.
Då började jag gråta och bli arg, så jag kramade T hårt och sa att hon inte var ett misstag och att vi älskade henne:)

Här hemma kan vi vända oss åt alla håll och kanter, från mage till rygg och rygg till mage!

Jag tycker oxå allt som har med döden är jobbigt. Och barn som far illa och är ledsna :( Gråter för ingenting och då brukar sambon fråga om jag fått något i ögat igen :)

Nej, det är svårt det där. Värst måste det kännas för sambons mamma.
För hennes namn kommer ju stå på samma sten sen en gång i tiden.

Det där "16 and pregnant" är ju helt sjukt. Kollar man på förra säsongen, då är de det paret som adopterade bort sin dotter som är lyckligast och håller ihop. De andra bara bråkar eller träffas inte alls.
Det visar att man nog inte är riktigt mogen att skaffa barn när man är så nedans ung.

Ja, alltså, det måste vara svårt att få barn så tidigt, och lets face it, hur många är tillsammans med samma kille/tjej som när man var 16 i vuxen ålder? Smaken mognar ju..

På tal om dom som adopterade bort sin dotter, dom verkar vara så himla mysiga personer! Undrar om man nånsin "kommer över" att ha adopterat bort sitt barn?

Ja, alltså, det måste vara svårt att få barn så tidigt, och lets face it, hur många är tillsammans med samma kille/tjej som när man var 16 i vuxen ålder? Smaken mognar ju..

Vi är nog ett av de få par :D Blev tillsammans när vi var 15!
Nu är vi förvisso inte så gamla, bara 23, men vi räknas väl som vuxna :D

Min fd stallkompis föräldrar blev det när de var 14 år :)
Nu är de närmare 50 så de får väl vara en bra förebild... Att de dessutom orkat jobba i skiftomgångar för att kunna vara hemma så mycket som möjligt för att ta hand om deras CPskadade sistabarn gör det nog absolut inte enklare...
Lägg till bröstcancer o lite till så ser man att man kan klara av mycket...

Så innan jag gnäller på sambon nästa gång ska man kanske fundera...

Kl
Mammor, var är ni? Har ni tagit semester?! Tycker det är ovanligt dött i tråden!! Jag saknar flera av er :)

Buke strulade för mig hela dagen igår...Skrev ett långt inlägg om vårat "husproblem" men när jag postade det hängde det sig och sen försvann allt :mad: Sen vart det allmänt segt hela tiden.

Vet inte hur vi ska göra med husen, lutar åt att det inte blir någon av dem. Jag känner inte till 100% för parhuset, även om det hade vart smidigt att bo nära stan o sambons jobb och dagis. Men luskade lite i vilken skola han kommer tillhöra sen och den skolan har tydligen väldigt dåligt rykte, mobbning, vandalism etc.
Men det är mycket pengar att lägga om det inte känns hundra bra.
Sambon kan tänka sig att flytta ut till landet, men han har å andra sidan aldrig bott på landet. Han är en riktig stadsunge, uppväxt först i lägenhet och sen i radhus. Jag oroar mig för att han ska få lappsjuka och vilja tillbaka in till stan igen... I-lands problem!

Senast ändrad:

*kl*

Ihhh.... Nu ringde en vän till min far om ett hus han ska sälja... Vi ska få kolla på det nästa helg... Det här kommer att bli den längsta veckan ever... Håll tummarna för oss nu!!!!

Åh håller tummarna för er!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar