Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Vad lugnt det har vart här inne, kan det bero på att dom flesta aktiva fått sina bebisar nu....

Är så lagom irriterad på sambon idag, jag vill få färdigt i huset nån j*vla gång så man kan slappna av och inte behöva känna att saker är halvfärdiga. Vill få ut den där förbannade byggställningen och städa upp hela huset så det inte är fullt i byggdamm och elände när bebis kommer hem, men han verkar f*n inte riktigt förstå svenska. Det som fattas för att vi ska kunna städa och göra fint hemma är 6 meter vinkellist. Tyckte att vi kunde åka ner och köpa dessa metrar list idag och få allt färdigt så inte jag skulle behöva slita häcken av mig nu den här, förhoppningsvis, sista veckan utan bebis...MEN ICKE...Näää, jag kommer protestera. Kommen f*n inte göra ett pissdugg på dagarna här hemma när han är och jobbar...nästan så jag önskar att bebis väljer att komma ut i natt ellet nåt så han får städa undan all j*vla skit själv. PUNKT

Ah, nu har jag fått avreagera mig lite iaf.
Vad har ni andra gjort i dag och helgen dp?!

Min helg har också gått i bygg-dammets tecken ;) Idag har mina svärföräldrar varit uppe och hjälpt oss med städningen. Svärmor putsade även
mina fönster, så himla snällt av henne!
Igår var ju min mamma dör och städade sovrum och skurade köket, vilket också var himla snällt!!

Nu är lägenheten klar. Byggarna ska upp en sväng dock imorgon och fylla i lite färg och koppla in en sista sak i badrummet, men i detstora hela är det färdigt :) Så nu kan bebis få titta ut när den vill. Vet att det är ett par veckor tills det är dags, men bebis får gärna titta ut liiiite tidigare än beräknat, får man önska det? :o

Japp, det kan man önska. Jag har tom tagit det för givet. Men vad hjälper det... Iaf inte bus busfia. Hon verkar trivas bra i sin svit... Ska nog äta surströmming och hoppa jämfota hela dagen imorgon... För nu är det faktiskt hennes tur att komma ut!!!

Och funkar det för dig så gör jag lika dant på onsdag! :D

Här har det varit en lagom lugn dag. Eller det beror på vad man jämför med kanske... Jag mockade i ordning uteboxarna då det kommer ny häst nästa helg och jag då vill ha ut min ev dräktiga från det stallet. Sen städade jag lite i sadelkammaren samtidigt som min snälla pappa kopplade klart vattnet till köksdelen vi inte varit klara med.

Det som är lite jobbigt är att jag fått riktigt svårt att röra mig igen. Två hela dagar på hård bänk på läktare i ridhus var tydligen inte bra för min kropp. Det känns inte riktigt likadant som fogarna har känts innan, utan det är mer i höfter/svanskota. Svårt att gå har jag iaf. Så imorgon blir det lugnt. Eller om jag ska tvinga med mig pappa och hämta hö... Men det är storbal så jag kan titta på när de kör in det med traktor i transporten. :D

*kl*

Isabella blev 4 dygn gammal här på sen-eftermiddagen och idag har vi knappt märkt att vi har en bebis. Hon sover 3-4 timmar, äter ca 30-40 minuter och sedan sover hon 3-4 timmar igen. Var lite kinkig igår kväll men sedan ha hon sovit och följt ett mönster. Nu kan man nästan planera när man ska äta mat, gå ut til hästarna m.m. ;)
I morgon ska vi till BB igen och väga och läkarkontroll. Vet inte vad läkaren ska titta på men det blir säkert bra.

*kl*

Vad lugnt det har vart här inne, kan det bero på att dom flesta aktiva fått sina bebisar nu....

Japps! Troligen den anledningen:D
Har verkligen ingen tid över till nåt. Bara att fixa middan idag tog 100 år.
Och igår när jag skulle till stallet tog det en halv dag från att jag bestämt mig för att åka tills jag kom iväg.
Alltid är det nåt. Mat, blöjan, sova, skrika. Ffa mat! Han äter lätt en gång i timmen på dagen.
Men som tur är så blir det oftast bara en gång på natten. Om jag lägger mig sent och går upp tidigt vill säga..

Japp, det kan man önska. Jag har tom tagit det för givet. Men vad hjälper det... Iaf inte bus busfia. Hon verkar trivas bra i sin svit... Ska nog äta surströmming och hoppa jämfota hela dagen imorgon... För nu är det faktiskt hennes tur att komma ut!!!

Ska surströmming och hoppa jämfota sätta fart på det? Kan ju hoppa jämfota iaf för surströmming är inte min favorit :D
Hallonblads-te kanske man skulle införskaffa :idea:

*kl*
Äntligen hemma igen efter tysklandsresan. Grodan har varit hur underbar som helst. Sovit nästan hela resan ner och hem förutom när det varit matdags. Inget gnäll alls:love:
Dock reagerade han nog lite på soppan jag åt som det var kål i, eller sparrisen jag käkade.
Men en timmes gnäll totalt på hela resan kan jag inte klaga på :angel:

Men det är skönt att vara hemma igen, men saknar allt det gröna. Hästarna gick ute på bete därnere och liljekonvaljerna blommade...

Tänkte mer att hon nog har det lite för bra därinne. Kanske vill komma ut om maten blir äcklig och husrummet mindre bekvämt....

*kl*

Ungefär så ja :angel:

Hihi, man hinner inte sitta framför datorn många minuter om dagen inte.

iaf inte om man som jag har en 3-åring också. :p

Så här har min dag sett ut idag..
ca 02 matning av lillen
ca 06 matning av lillen
ca 09:30 matning av lillen och kliva upp ur sängen, klä på sig och sånt
ca 10:30 äta frukost
ca 12:30 matning av lillen, sen byta om till ridkläder
ca 13-14:30 borsta och rida en häst
ca 14:30 äta lunch
ca 15 ut och fixa det sista med 2 hagar (lillen och 3-åringen är med)
ca 16 klyva ved
ca 16:30 matning av lillen
ca 17 ut och fixa vatten till hästarna i hagen, leka med 3-åringen i sandlådan
ca 18:30 äta kvällsmat
ca 19 lägga 3-åringen
ca 20 mata lillen
ca 20:30-21:30 mocka, promenad i skogen med unghästen
ca 22 äntligen datortid :)

sen kommer det nog bli en matning av lillen igen vid 24 innan jag kan få sova.
Ganska fullspäckat med andra ord. Men det är det värt :love:

Min lilla knubbis (:angel:) blev 2 månder gammal idag
27702_389084967615_673142615_4104535_1616700_n.jpg

*kl*

Isabella blev 4 dygn gammal här på sen-eftermiddagen och idag har vi knappt märkt att vi har en bebis. Hon sover 3-4 timmar, äter ca 30-40 minuter och sedan sover hon 3-4 timmar igen. Var lite kinkig igår kväll men sedan ha hon sovit och följt ett mönster. Nu kan man nästan planera när man ska äta mat, gå ut til hästarna m.m. ;)
I morgon ska vi till BB igen och väga och läkarkontroll. Vet inte vad läkaren ska titta på men det blir säkert bra.

Kan jag få en sån som du har?? Jag bokar en sån, helt klart! ;)

Kul att höra hur ni har det, tänk på oss som går och stånkar oss fram och undrar när de ska titta ut och ffa hur fan det ska gå till när de ska ta sig ut. Gaaah. :cool::)

*kl*

Våran Iggy är 11 dagar idag och han trivs allra bäst när han får vara nära. Min sambo tycker att han ska vänja sig vid att ligga i sin säng själv emellanåt. Men jag tycker det känns fel, jag vill gärna ha honom nära mig hela tiden och jag märker att han blir mycket lugnare av detta. När han ligger i sin säng är han orolig och knorrar och bökar. 5-10 min går bra sen vaknar han och är orolig men lugnar sig så fort jag plockar upp honom. När vi är ute och går funkar vagnen bra, där ligger han gärna och sover.

På natten är det samma sak, ligger han i sin säng sover han kanske max en timme i sträck innan han vaknar och vill ha mat. Lyfter jag över honom till oss i sängen somnar han direkt och sover oftast tre timmar i stöten innan han vill ha mat. Men problemet är att jag inte kan slappna av riktigt när han ligger hos oss :cry: jag oroar mig över att jag ska lägga mig på honom. Och våran bvc-tant sa att risken för PSD ökar vid samsovning.

Hur har ni gjort med era små?

När sonen var liten sov han mellan oss. Av samma anledning som du sa, han sov bättre. Plus att jag inte behövde resa mej varje gång det skulle matas. Men då hade vi en stor stor säng. Det vi har nu känns mcket mindre på något sätt, vet inte om jag inbillar mej. Eller så har jag blivit harigare. Den här gången tänker jag ställa spjälsängen bredvid våran och ha henne där, men så jag kan ha en hand på henne om jag/hon vill.
Men skulle inte en sådan där Babynest, eller vad de heter, funka för er? Du vet en sådan där liten säng man lägger i sängen.... Som ser ut som en hundkorg... Då kanske det känns bättre att ha honom i eran säng?

Jag har köpt en babynest! Men jag kan ju inte svara på om det är nåt att ha eller inte. Det verkar dock väldigt praktiskt och ffa ombonat för bebis.

Jag har som sagt var fått ont i mina fogar igen. Efter en månad som varit helt okej. Jag undrar dock om det inte beror på nåt bebig gör mer än att jag satt på läktare. Jag bestämde mig för att hålla mig så still som möjligt idag och sen smet en av hästarna. Den är omöjlig att fånga så jag vet ju att ägaren inte kommer klara det. Så efter 40 min galopp runt gården inkl ett par vändor över vår nysådda gräsmatta fick vi tag på aset.

Bra morgongympa för höggravid flodhäst....

Då får du vara stilla resten av dagen! Tänkte oxå ha en lugn dag. Lägga mej i sovrummet, dra ner mörkläggningsgardinen och titta på en film som jag sett 100 ggr. De säger ju att kroppen utsöndrar sådant där oxynågothormon när det blir mörkt och man slappnar av... Men först ska jag till BM.. Har ingen lust alls, men det är bara att pallra sej iväg. Sista gången förhoppningsvis...

Jag ska dit imorgon!

Jag har dock en fundering. När vi var på det riktiga ultraljudet så sa läkaren att bebis var stor, och när jag då sa att deras datum inte stämde med mina tyckte han att jag bara skulle få gå över en vecka om jag gick över tiden. Problemet är att han inte skrivit det nånstans.

Om jag tittar på mina vänner så har alla väldigt dåliga erfarenheter av att bli igångsatta. Det har tagit längre tid och det har helt klart blivit lite komplikationer för det har verkat som om kroppen inte varit "färdig".

Å andra sidan så är jag ju livrädd över att försöka föda en 5-kilos bebisi vecka 42 och ändå bli igångsatt.

Hur hade ni gjort? Jag får väl ta upp det med BM imorgon men jag vet inte riktigt vad jag själv vill. Tjata om igångsättning nästa vecka eller vänta ut honom...

Jag kan fråga imorgon. Han ligger helt normalt på sf-kurvan men det kanske inte har med det att göra?

Har inget med SFkurvan på min att göra. Jag har en ganska liten mage- men det har inte skruttan där inne... Hon väger ca ½kg för mkt enligt ul- och man ser hennes klotrunda mage när man tittar också. Mig har de satt ett till UL på 11 dagar innan jag ska ha. BAra för att checka av.

Men även om det är en 5kgklump i ditt fall så kan det fungera bra- det måste inte gå illa.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈