Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Åh, ett stort grattis till er lilla tjej!! Ser fram emot att höra mer om henne och förlossningen :) känns som jag skriver det till varje här inne, men jag ser verkligen fram emot att höra om era erfarenheter och upplevelser kring förlossningen!

Känner igen det där med att avverka många BM, en kom till och med tillbaka på ett nytt pass.....
Jag hade också en kropp som inte gjorde som den skulle....

Grattis till tjejen!
Hoppas det var okej att jag snokade på din blogg.:angel:

Jag tror det tar lite längre tid efter snitt. Magmusklerna ska ju inte bara dra ihop sig utan även läka. På det får man inte träna och har en operationssvullnad. Men man riskerar att få en liten permanent vägbula ovanför ärret.

Min mage ser nu ok ut (det tog väl kanske 3 v). Ingen ser att jag varit gravid men jag märker att den inte är lika fast som innan. Men tror det beror mycket på att jag fortfarande inte kommer ut själv (skenorna till yttertrappen har fortfarande inte kommit). Så min fysiska aktivitet är minimal. Men börja aktivera magmusklerna. Ligg på rygg och tänkt att du ska göra en situp men gör ingen. Bara tanken leder till att du får en liten aktivering muskulaturen. Efter ett tag kan du börja lyfta huvudet.

kl

Hur har ni förresten gjort med napp? Vi har med vilje inte använt napp särskilt mycket. Det har varit några gånger i absoluta nödfall när jag har varit iväg och maken varit ensam med henne. Eller att vi har varit iväg hela familjen på en plats där jag inte känt mig bekväm att amma. Det är bara jobbigt när det ska vänjas av med den och det är skönt att ha ett ess i rockärmen att slita fram när man är bortbjuden eller liknande. Men nu har hon istället börjat suga på handen då och då… Något som jag inte alls är glad över då tumsugande är ännu jobbigare att vänja av med. Så hur har ni gjort och tänkt?

Senast ändrad:

Alla mina hade napp från början, jag tyckte det var toppen och ungarna med.
Varför inte liksom om man märker att de blir lugna och nöjda med nappen

Vi ville först inte använda napp, sen blev det jobbigt med det konstanta snuttandet och vi försökte med natt.
Men Alice vägrade att ta nappen. Hon snuttade aldrig på handen heller.
Så här blev det ingen napp.

Jag försöker vänta med napp ett tag. Det är vad BVC har rått då det kan bli så dom krånglar med amning när man börjar med napp, ju mer rutin innan nappen dessto bättre har dom sagt. Än så länge klarar vi det bra.

Ang att ha hemma så skulle jag satsa på sköna trosor, kanske viktigare vid snitt? bindor, amningstopp och sen mat som går snabbt att laga och ev favorit dricka.

Till bebis; blöjor, våtservett eller annan lämplig rengöring vid blöjbyte. I vårt fall behövdes ersättning men det handlade vi på vägen hem från bb.

Annars så fixar man det mesta, sambon får rycka ut när det blir akutbehov.

*kl*

Nu har vi beslutat oss ang namn och vår lilla Groda kommer heta Axel. :D Bättre sent än aldrig.

När jag började pumpa och därmed gav flaska vid varje matning så fick inte lillemannen snuttbehovet tillfredställt. Det var ett evigt sugade på våra lillfingrar, så vi provade nappen. Han var då 2-3 veckor gammal. Han blev mycket nöjdare med nappen, så han har haft den sen dess.

Nu har jag börjat amma igen och han verkar klara av att växla mellan napp, flaska och bröst. Jag har iaf inte blivit sårig igen. :bow:

Kan ni inte uppdatera med lite nya bilder på era små underverk. Det händer ju så mycket första tiden.:bow::bow:

Känner igen det där med att avverka många BM, en kom till och med tillbaka på ett nytt pass.....
Jag hade också en kropp som inte gjorde som den skulle....

Grattis till tjejen!
Hoppas det var okej att jag snokade på din blogg.:angel:

Tack, snoka på i bloggen du :) tänkte att några här läser/tittar i bloggen så då behöver inte folk bli oroliga ;) Hade hon inte kommit ut när hon kom så hade jag nog fått träffa ännu en barnmorska :angel:

kl

Hur har ni förresten gjort med napp? Vi har med vilje inte använt napp särskilt mycket. Det har varit några gånger i absoluta nödfall när jag har varit iväg och maken varit ensam med henne. Eller att vi har varit iväg hela familjen på en plats där jag inte känt mig bekväm att amma. Det är bara jobbigt när det ska vänjas av med den och det är skönt att ha ett ess i rockärmen att slita fram när man är bortbjuden eller liknande. Men nu har hon istället börjat suga på handen då och då… Något som jag inte alls är glad över då tumsugande är ännu jobbigare att vänja av med. Så hur har ni gjort och tänkt?

Napp alla gånger före tumsugande. Har aldrig träffat en vuxen som inte har slutat med napp men ett flertalet vuxna som suger på tummen på natten omedvetet.

Jag håller med! Nappen före tummen!

Vi fick ju sagt till oss att inte börja med nappen förrän amningen satt, men lillan började suga på fingrar och tummar, så vi började med nappen..

Och nu funkar amningen kanon! Så man ska gå på sin känsla..Tror nappen gjrde att hon övade upp sin sugreflex faktiskt..för nu suger hon tag jättebra och rätt:D:D:D

Mina barn klarade av napp, flaska och amning redan från början.
Vissa gör det och andra gör tydligen inte det. Och det är ju dumt att riskera om amningen inte är befäst, men alla m ina tre ammade som bara den ifrån början så det vart aldrig ett bekymmer.

Här är en bild på mig och mitt underverk från imorse. :love:

32477_407243284760_503859760_3819055_4617130_n.jpg

*kl*

Vi börjad med napp när vi kom hem från bb och det har inte varit några problem med att ta flaskan efter det. Hon har slutat försöka suga på tummen efter att vi började använda napp också, vilket jag ser som en bra sak. :)

Gaaaaah - nåt har hänt med min mage! Den är stenhård som en spärrbalong, som om jag har en sammandragning som aldrig släpper?

Jag har suttit på en läktare (lagom obekvämt) mellan 10-16.30 idag i ett rätt kallt ridhus och jackan gick inte knäppa, så magen kanske blev lite sur på mig.

Såg ett par fina hästar, en Buke-ägd häst (sto e Corlensky G - Lasandos) blev Sveriges högst bedömda 3-åring än så länge med 54 p som hopptalang.

Är magen så här så vet jag inte om jag klarar en dag till, jag har dock lovat mitt läktarsällskap att dyka upp imorgon, så vi får väl se...

Usch, lät inge kul. Kan du inte testa att ställa dej i en varm dusch och se om det släpper.

Jag åkte aldrig iväg, det var inte så intressanta stammar så jag vågade inte riskera något.

Hmm, ska bli intressant att se hur det blir med alla Corlenskyavkommor. Är jättesugen på att betäcka min med Clinton, men vi får se vad som kommer ut i år först...

*kl*

Vaknade vid fyra av förvärkar igen... Som försvann ett par timmar senare. Så nu åker jag ut och mockar ur resten av boxen och skrubbar rent den och virkonar den. Så får vi se om det hjälper. Mitt eget BF är idag. UL säger 12.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar