Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

what? fick du käka under förlossningen?

Det får vi inte göra här, det enda jag fick på 34 timmar var nyponsoppa. och jag HATAR nyponsoppa:p Sen när förlossningen var över kom de med 2 franskbrödmackor med ost på:crazy:
Kvällen efter åt jag 1 ½ pizza.

Så olika det kan vara!

Det var kul att läsa din fl-berättelse, vilken resa!

Och bajsa, ja det gjorde jag med. Minns att jag s a"oj jävlar nu sket jag ner mig:D"

Grattis michellan!! Vilket fint namn. :love: hoppas att allting gick bra och att ni båda mår bra. :)

Bra där! Jag har ingen våg, grymt irriterande men jag har provat mina jeans som jag hade innan och jag får på dom :D Kan inte stänga dom pga att dom är låga och ligger på ärret men det kändes bra.

Samma här.. har ingen våg hemma. Men tog på mig jeansen efter någon vecka eller 2, men kunde inte stänga dem på grund av ärret efter snitt.

Men, nu har jag nog varit lite lat med att tänka på vad man skall och inte skall äta.. För degmagen hänger kvar än, men nu kan jag stänga jeansen utan att det gör ont. Är 8v sedan snittet.

Jag tror jag åt ett kg morötter om dagen de sista veckorna innan förlossningen, hehe, kunde inte sluta knapra. Annars så var jag inte sugen på något särskilt, tror jag åt mindre än vanligt för att det var så svårt att få i sig mat när Selma alltid lyckades ligga på magsäcken...

hi hi hi hi, morötter tycks vara vår-mammornas craving ;)

Jag åt liksom dig och Ia* massor med morötter speciellt under den senare delen av graviditeten. Och ut kom min son med gulsot. Mormors första reaktion var .- jamen, det är ju inte så konstigt - så mycket morötter som du käkat. :p

Stort GRATTIS till Oscar. :bump:

jag hänger inte riktigt med här nu, har lite mycket att göra :angel: Skäms lite för det.. :o

Ja, på ett sätt vill jag stoppa tiden och vänta med förlossningen och på ett sätt vill jag bara ha det gjort...

what? fick du käka under förlossningen?

Inte när jag kom in i den aktiva förlossningsdelen. d.v.s när jag va öppen 4 cm
så fick jag bara någon slags energidryck. Inte som red bull, utan någon tunn soppa.
Innan dess fick jag käka vad jag ville.

doris
Tack så mycket! :)

Gud, jag har inte ens vågat prova mina gamla jeans än - jag lever i förnekelse. :D Kanske skulle ta och testa imorgon, får jag inte på mig dom kan jag ju alltid skylla på att Stella faktiskt bara är 9 dagar gammal (10 imorgon) :angel:

På tal om det - var tar tiden vägen?! :eek: Nog för att jag förstått att tiden springer iväg när man fått barn, men det här är ju helt sjukt. Snart är vår lillskrutta 15 och flirtar med moppe-pojkar liksom, hemska tanke. :rofl:

Michellan; Stort grattis till dottern! :banana:

Vaknade vi halv fyra av värkar/förvärkar som var rätt regelbundna och starka. Gick upp efter en timma ungefär och då "poff" så försvinner dem..... Irriterande!!! Nu är jag ju pigg ju! Jaja, får sova en stund när sonen gått till skolan.

O oj oj! Nu händer det grejer! Heja heja!

Jag kom precis på att det är en massa röda dagar nästa vecka så efter den 12:e är det fritt fram, det blir ett glapp i betäckningsäsongen nästan 5 dagar, och kunde han komma då vore det perfekt. Jag ska tala om det för honom! :D

Haha, du bara skjuter upp förlossningen hela tiden. Fortsätter du så är betäcknngssäsongen snart över ;) Jag skulle iofs behöva hinna mocka ur och göra rent boxen på lördag först... Kanske ska skjuta upp det tll lördag jag oxå...

Nu förstår jag inte hur du menar? Aldrig att jag försöker skjuta upp förlossningen, det som jag ser fram emot så mycket?? :angel:

Men jag tycker det stämmer ganska bra, om mitt datum var 5 maj och så går jag över en vecka som förstföderska - perfekt i mitten av nästa vecka. :D

Shit, så länge som jag sov idag, så länge har jag inte sovit en enda natt i husvagnen innan - sov till 9,30 - helt underbart!!

Hade en jävulsk dag igår: jobbade 8-17. Körde sedan hem till föräldrarna och slängde i mig lite mat.
Hämtade sambon på jobbet 18,00
Körde till lägenheten och hämtade vask (som tydligen var sprucken...) och kvittot.
18,30 körde vi 10 mil och bytte vasken, åt en bit mat innan vi körde hem.
Upp i lägenheten och lämnade av den nya vasken
"Hemma" igen runt 21 då vi stupade i säng - phu!

Ville inte köra alla dessa mil själv som idag, utan därför valde vi att köra igår snabbt som fasen.
Idag blir det till att ta det lite lugnare, så mycket sammandragningar jag hade igår har jag inte haft tidigare, hela magen var stenhård typ hela dagen!
Dessa VVS-are vägrade dessutom att montera dusch-blandaren vi har köpt. Idag är det löst, tack och lov, men igår var jag bra orolig att vi inte ska kunna flytta hem nu till helgen - men som det ser ut nu så kan vi flytta hem imorgon, efter dessa fyra trånga veckor i husvagnen - yey!!!!!!!!

Whiii - va skönt för dig att det verkar gå så bra iaf :) Sen händer det ju alltid ett o annat missöde, det får man räkna med :)

Då vet vi vad du ska göra i helgen då :)

knapplån

Théa är 23 dagar idag, gud hon växer och frodas för varje dag som går..
Jag var så totalt oförberedd på den TOTALA kärlek som skulle fylla mitt hjärta iochmed att hon kom..
JAg kan inte sluta titta på henne, pussa krama hålla om..
Jag gråter när jag tänker på henne, när jag ser kort på henne, ibland när jag håller henne.

Så totalt villkorslöst och självklart och det känns lite jobbigt att vara så emotionell, jag kan inte vara utan henne..
Jag var inte så förtjust i att vara gravid, men det känns fantastiskt att hon är här och hon är MIN dotter.
Jag är väl knappast ensam om att känna såhär, det är bara så otroligt att man skapar såna band på en gång.
Jag är lite överväldigad såhär en fantastiskt vacker majdag och ville dela med mig :love:

Visst är det underbart. Tyvärr drar det med sej att man är konstant orolig resten av livet oxå ;) Inget får ju hända ens lilla älskling... ´

Jag är SÅ uttråkad idag... Bestämde mej för att ta det lugnt idag och vila, eftersom jag grejat så mycket sista dagarna. Men det är ju så tråkigt!!!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar