Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Oj då :o
Inte meningen att skrämmas!
Helt klart värt allt i slutändan!

Hade det inte varit för den långsamma igångsättningen så
hade allt känts bättre!
Och upplevelsen på BB-avdelningen hade nog med varit bättre om jag varit mer social lagd och tagit mig ut till de andre mammorna i dagrummet än att stänga in mig i rummet..
Alldeles för hemmakär helt enkelt.

Härlig beskrivning av vissa detaljer! :D :o Jag sket nog också ner mig några gånger, för bm var där och torkade flera ggr och jag minns att det kändes så jäkla obehagligt. Och det där med att skrika under krystningen är ju lite lustigt. Vi tittade på DVD:n "innan du föder" och där säger hon att många låter som ett djur. Vi tyckte det lät jättekul och skrattade gott. Sen var det jag som låg och knorrade precis likadant under krystningen! :D Det gick verkligen inte att styra över, det bara kom.

Skakningar i benen fick jag också. Läste i nån bok att man kunde få det när huvudet passerade dom där taggarna (vet inte hur dom stavas, så jag hoppar över det). Det vanligaste är väl att man mår illa då, så då är ju skakningarna bättre.

Vad duktig du och alla andra är som går igenom så långs förlossningar. Jag börjar inse att jag var extremt lyckligt lottad...

Undrar också över det där men hungern. Själv har jag vart nästan konstant hungrig sen några dagar :crazy:

Jag har ätit ungefär samma saker och lika mycket under hela graviditeten. Nu kan jag lätt dubbla det sen ett par dagar tillbaks. Istället för 2 rostade smörgåsar i morse blev det 4. Hoppsan liksom... Dessutom så är jag riktigt godissugen igen, jag som hoppats det skulle hålla sig borta även efter graviditeten. Tji fick jag!

Igår gjorde jag negerbollar i brist på annat. De är nästan slut. Måste vara nyttigt med 7 dl havregryn? Smöret och sockret kan ju inte räknas väl? ;)

Och jag tog nyss en glass, jag som inte äter glass... Köpte ett kilo morötter igår och de är slut... Då har visserligen mina hundar hjälpt mej, de är helt galna i morötter...

Jag va med väldigt hungrig innan förlossningen.
Satt med värkar både inne på rummet och sjukhusfiket och glufsade i mig mat :D

Även nu, bara slänger i mig allt jag kommer åt.
Och undra hur många liter vatten jag häver i mig på en dag.

*kl*
Mina hundar, ffa lilla taxen är helt besatta av bebisen.
Han hänger efter hela tiden och ska lukta och bara krypa intill.
Han till och med såg inte att jag glömt ett paket kex framme.
I vanliga fall hade han snott dem så fort vi vänt ryggen till.

Jag tror det är rätt vanligt att man gör på sig under en förlossning, jag gjorde det med! :D Innan hade jag varit rädd för det, men där och då så struntade jag helt i det. Personalen har ju garanterat sett lite bajs förut, och säkerligen en hel del andra saker liksom.

*kl*
Äntligen börjar Stellas pappa må bättre! :love: Idag har vi tagit vår första barnvagnspromenad och nu ligger dom två och myser på soffan. Själv unnar jag mig lite egentid här vid datorn och ska snart ta ett varv med dammtrasan, för under eftermiddagen får vi besök av bästa vännerna.
Har testat bröstpumpen för första gången idag och även gett ett mål med flaska, men hu vad svårt! :crazy: Hur mycket ska man ge, hur vet man att hon är nöjd osv? Är rädd för att det kommer sabba amningen så jag biter nog ihop och hoppas på att såren läker med hjälp av Medelas bröstskydd och lite Lansinoh-salva...

Och vet ni - jag har bara 2 kilo kvar till inskrivningsvikten! :banana: Har lite mer att gå ner utöver det, men FAN vad skönt det känns!

Vad skönt att han börjar känna sej bättre!

Kom precis från affären och är jättestolt att jag inte köpte något godis eller annat onyttigt. En ny påse morötter blev det :)
Har sådana sammandragningar idag så det var ett helt projekt bara att ta sej till apoteket och affären... Och nu ska vi åka ut och fortsätta mocka ur boxen.

Tänker inte ställa mej på vågen nå mer för sista veckan har jag samlat på mej så mcket vätska så det blir bara missvisande iaf. Fram till förra veckan hade jag gått upp 14 kg. Jag nöjer mej med det.

Jag hade gått upp ca 12 förra veckan men nu är tårna som prinskorvar och jag har svårt att röra fingrarna, så jag tänker inte heller väga mig mer. Har dock betydligt mer att gå ner så det blir livat. Dessutom två bröllop i juni juli och inget att ha på mig. Hade tänkt mig en aprilbebis så jag haft mer tid på mig att gå ner i vikt, men det sket sig visst! ;)

Har en "lös bekant" som fick barn för en månad sen och jag vet att de kämpar med bebisens vikt och måste amma var tredje timme dygnet runt osv, så läste jag på facebook att hon "skulle bli snygg och lever på nutrilett". Kändes inte så smart...

Jag tror jag åt ett kg morötter om dagen de sista veckorna innan förlossningen, hehe, kunde inte sluta knapra. Annars så var jag inte sugen på något särskilt, tror jag åt mindre än vanligt för att det var så svårt att få i sig mat när Selma alltid lyckades ligga på magsäcken...

Haha, hon var inte gul när hon kom ut då? Det är ju så gott med morot!

Det är helt underbart, nu är jag inte ensamförälder längre. Imorgon ska jag få ge mig ut på första barnvagnspromenaden ensam medans han dammsuger här hemma. :love: Så skönt att vara två igen.

Jag struntade också i vikten, kände att det inte spelade någon roll. Så länge jag höll mig på två-siffrigt så var det lungt. :D Det gjorde jag ju med råge och gick bara upp ungefär 12 kilo totalt så det är ju inte så konstigt att jag snart nått första målvikten. :bump:

Cyllene; Det kanske inte är så konstigt att din lösa bekant får kämpa med att få sin bebbe att hålla vikten om hon själv lever på Nutrilett? :crazy: Att medvetet banta medan man ammar är väl aldrig rekommenderat om jag fattat det rätt?

Så bra att pappa är på bättringsvägen! :idea:

Man lär sig ganska fort hur mycket mat de vill ha. Vilgot åt ca 90 ml i början (2 veckor gammal), men nu är han uppe på 120 ml. Idag har jag ammat och helt plötsligt blev det läskigt! Äter han tillräckligt, liksom!? ;) Alla jag träffat har gett olika råd om amningen, men det verkar som att hon jag träffade igår gav de bästa råden. Det har nämligen funkat riktigt bra! :laugh: Men på natten får han flaska, törs inte börja helamma än. Är grymt rädd om mina bröstvårtor nu! :p

Usch vad jag ångrar att jag tillät mig äta godis och choklad under graviditeten. Jag var ju så tjock att jag inte tyckte att det spelade nån roll längre... :grin: +19 kg visade vågen och nu har jag gått ner 11 kg. 8 kg kvar och det är mest fett är jag rädd. En del vätska finns nog kvar, för förlovningsringen har jag precis fått på mig igen men den sitter bra tajt.

Hon var faktiskt lite gul. :eek: Nu vet vi varifrån hon fick allt sitt pigment ifrån, jeppe var orolig att det var grannen som var pappa ett tag. :D

KL

Grattis Michellan till dottern.
Enligt hennes blogg:
Isabella, kl 16.35 49 cm och 3400 g

Hoppas att allt gick fantastiskt bra!

Och vet ni - jag har bara 2 kilo kvar till inskrivningsvikten! :banana: Har lite mer att gå ner utöver det, men FAN vad skönt det känns!

Bra där! Jag har ingen våg, grymt irriterande men jag har provat mina jeans som jag hade innan och jag får på dom :D Kan inte stänga dom pga att dom är låga och ligger på ärret men det kändes bra.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V