Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis till tjejen, men vad tråkigt med din sambo... Hoppas att han blir bra snart. Vilken tur att du har haft folk som kunnat hjälpa dig, för ensam är ju jättejobbigt att vara.

Skönt att amningen funkar okej. Själv sitter jag återigen i amningsmottagningens väntrum och väntar på att kl ska bli 9. Ska lämna tillbaka pumpen och göra ett amningsförsök. Funkar det inte så ger jag upp. Kan fortsätta pumpa för Vilgots skull, så han slipper ersättning. Om någon funderar på att köpa pump så kan jag förresten rekommendera Avent. Den var mycket bättre än Medela som BB har.

Jisses jisses vad spännande!!!! :bump: :banana:

Själv sitter man med en som misshandlar en inifrån :love: och som nog tänkt göra det några dagar till hoppas jag.

Lycka till nu! :bump::bump:

Du kanske prickar dagen nu? Visst är det idag eller imorgon som är BF?

Låter som en bra upplevelse även om det är smärtsamt.

Stella var på min topplista på tjejnamn :)
Vi velar än på namn men snart tror jag vi klubbar det :o

Rapport från mig :)
Det går långsamt här, mera flytningar med blod och väldigt oregelbundna värkar. Har t.o.m. lyckats sova (har sovit 2 timmar i natt) och gått 1 km i solen. Nu är mannen och hämtar pizza, jag är jätte hungrig typ hela tiden ;)

Har även pratat med förlossningen att det verkligen var okej att jag var hemma med blod i flytningarna och det var helt okej så länge det var okej för mig :)

Enligt sista mensen har jag BF imorgon 5 maj och enligt RUL 6 maj så vi verkar ha en ganska punktlig bebis :laugh:

Ja vi har fått en riktigt tuff start tyvärr, men det börjar i alla fall vända nu som tur är. Han är fortfarande sängliggande större delen av dagen, men han är mer vaken nu och orkar vara uppe korta stunder. Så små, små steg framåt. :laugh:

En Avent har jag här hemma med, har fått låna den av svägerskan men inte testat ännu - har inte behövt. Skönt att ha hemma OM det krisar sen!

*kl*
Har precis haft BVC på besök, himla trevligt och skönt att få ventilera lite och ställa alla miljoner frågor man har. Fick lite hjälp med att lägga till Stella till bröstet så nu hoppas jag på att amningen ska fungera ännu bättre. Vägde fröken också - och mat får hon i sig. Gått upp till 4140 gram nu, så det går ingen nöd på henne! :D
Kan låta henne sova hela nätterna nu om hon själv vill det, har innan väckt henne för mat men eftersom hon går upp så himla bra så ska hon få styra lite själv nu till nästa vecka då det är dags för BVC-besök igen. Så nu håller vi tummarna för att hon fortsätter gå upp i vikt trots att hon och vi får sova lite mer! :love:

Skönt att det går åt rätt håll för stackars sambon, även om det är små steg så är det ju bra så länge de går framåt :)

*kl*

Nu har jag fått på mig min TENS och den verkar fungera rätt bra, man får lite annat att tänka på ;)
Fortfarande oregelbundna men de senaste har legat på allt från 3,5-7 minuter.

En liten peppdans kan ju vara på sin plats tycker jag! :banana::bump::banana: Heja Michellan, nu är det inte långt kvar :laugh:

Heja, heja, heja Michellan!!
Ser med spänning fram emot att höra ifrån dig sen!
Kram och lycka till!!

Håller en tumme för att allt går bra och väntar med spänning på fortsättning och får höra vad du tyckte om TENSen! :bump:

Hejar på härifrån också!! :)

Förut idag fick jag jätteont "nertill", som om bebis helt enkelt var på väg ut. Det kom som hugg så jag knappt kunde stå. Säkert tio såna rejäla hugg på 15 minuter. Det var nästan så jag ringde en kompis för att fråga hur värkar skulle kännas. Sen tänkte jag till lite och konstaterade att baserat på vad jag vet så ska de INTE kännas så. Så jag bet ihop och sen försvann det. Riktigt skumt.

Jag behöver vara hemma tills kl 10 imorgon ungefär, sen är det väl ok om han vill ut. Det vore dock väldigt trevligt att åka och kolla på 3-årstest i helgen.. Hrm... Önskar nog att han kommer nästa vecka kanske... :D

Som en kompis sa, du kommer ALDRIG ha tid för förlossning.... Tänk då hur mycket dötid jag haft hela våren när jag suttit och sett dum ut vid köksbordet med sån foglossning att jag inte kunnat gå. Nu far jag runt som en tok. Idag var jag tom på jobbet en sväng, första gången sen februari!

Imorgon ska jag städa sadelkammaren och om jag orkar putsa alla träns som bara hängt hela vintern. Det kanske det inte blir tid för när bebis kommit ut. :)

Med andra ord en udda graviditet jag har som är invalid från tredje månad till nionde då jag plötsligt blir pigg och fräsch och mår rätt bra! :D

Sen att jag är tung som en flodhäst och att magen är i vägen och att det inte går att sova och att näsan är täppt, det är ju inget! ;)

*kl*

Min slemmis verkar börja lossna nu, får faktiskt helt ärligt liiiiite panik. *Nedervårningn är inte klar, ganska mkt kvar
*sängarna är förvisso målade men inte bäddade, saknar typ allt förutom madrass, mamma har dock lovar att hon är snabb på sy :bow:
*vagnen är inte ihopsatt
*mammaväskan ej packad + ingen amningsbh
* babyskyddet ej uthämtat
Jaaa som ni ser, listan kan göras lååång, tror jag har det jag gör nu framöver här...

Vafasen - håll din plats i kön!!!! :cool: :D

Nu vill jag visserligen inte att han ska komma än, men allt det du inte har klart har jag klart. ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar