Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nu är det snart dags Ia*, känns som att det börjar närma sig iaf :)

Vet inte om ni kommer ihåg mitt bekymmer med mitt matte-prov för några veckor sen när jag var helt knäckt för att jag inte kunde slutföra provet? Systemet i datorn pajade ju.. Nu på morgonen har jag iaf varit inne och gjort en komplettering, hoppas så innerligt att jag nu äntligen kan klara matte-b och fokusera helt på att vara hemmafru och mamma snart, vill verkligen inte ha det bakom mig....
Har ju läst hela kursen på typ 10 veckor och vill ju bara kunna lägga skiten bakom mig nu! Får väl besked nästa vecka, både längtar men ändå inte :D

idag blir det storstädning i hela lägenheten, blä!! Kram på er!

*kl*

Nu har vi mockat ur boxen, ska bara virkona den imorgon. Syrran hade sett vita prickar på juvret :eek: Men hon får faktiskt knipa igen några veckor till!! Jag först!!

Ja det är helt underbart!!
Vi har varit där sedan i middags och storstädat, jag och mammma. Sambon har jobbat, men kom hem lite tidigare och var as-dålig.. Feber och hade kräkts tre ggr på jobbet. Nej tack, inget jag vill bli smittad av!!

En fråga till er. Tvättar ni alla kläder som bebisen ska ha eller ni nöjer er med sängkläder, snuttisar etc.? Jag hade tänkt att jag skulle tvätta allt, men
min svärmor sa att kläder och sådant behöver man i te tvätta, det gör man ju inte med sina egna. Tänkte nog mest att bebis hud är liiite känsligare än vår, men jag kanske överdriver?

Åh vad spännande med det stundande fölet, men håller med - du först och sen hon :D Trodde faktiskt nästan att du hade åkt in idag, har verkligen varit dålig med aktivitet här inne idag. Men det är förvisso helg och då har
man annat att göra än sitta vid datorn :)

ja det rekommenderas att man tvättar bebisens kläder eftersom de har känsligare hud än oss. Massa färgmedel o skit.

Dumt, men när min dotter var mindre var jag skitnoga att tvätta hennes nya kläder, nu mera tvättar jag dem bara först om de är färgade, vita gör jag det inte:o

Min hade tydliga tecken tidigt på att hon skulle få föl. Med mjölk o så alltså. Inte kom det något ändå... När är det beräknat? Hästar är ju faktiskt sällan under 330 dygn om man läser på trådarna på avel. Fast det händer ju såklart...

Armani- Va skönt att komma iordning. Men sambons kräksjuka kunde ju ha stannat i husvagnen... hur vågade du låta han komma hem ;)
Jag har tvättat alla de små kläderna. Man vet ju själv hur det kan klia med nya kläder så...

Hon var beräknad igår. Vi hade ett sto som hade likadant förra året och hon fick på natten.... Men pappa har lovat att det inte är dags än så jag får väl lita på det ;)

Hoppas hon kniper lite till nu när det år så hemskt väder!

Vi har tvättat allt till bebis med oparfymerat tvättmedel. Sängkläder, lakan, kläder och snuttisar.

Här händer det inget. Mitt datum för bf har passerat och datum enligt ul på onsdag den 12:e. Tror inte han har bråttom...

Här händer inget heller. Var helt säker på att jag skulle få förvärkar inatt åtminstone men nix, ingenting. Men just idag gör det inget för då hinner jag fixa klart boxen.

Det är så mycket vi ska hinna hela tiden! :D Jag har faktiskt en lugn dag idag. Har ätit frukost och knölat på mig stödstrumpor för första gången. Ska se om vi kan städa lite sen ska jag mest slappa.

Nu har jag inget mer planerat innan bebis får komma. Det kanske är bäst jag kommer på nåt?

Ja, det finns en lite Alfons Åberg i oss tror jag. "Ska bara". Man kommer på något nytt hela tiden... Har du kommit på hur du ska få hem stoet förresten? Eller blir det en bilresa ner med bebbe?

Det blir bilresa ner med bebis om jag inte kan lura dem att köra upp henne i höst. Det skulle ju kunna bli en liten minisemester om man stannar på några roliga ställen men problemet är att det bara är jag som får köra bil+släp. Kan bli jobbigt med bebisen. Så antingen så får jag ta med mig pappa och sträck-köra som vi brukar när vi hämtar häst, eller så får jag låna en b-kortslastbil så sambon och jag kan turas om att köra.

Jag hade faktiskt fått tag på ett transportbolag som kunde ta med henne hem på en lastbil imorgon till väldigt bra pris, men vi backade på det. Hon är ju så gammal och det var väl ett 10-tal årsedan hon var ute i tävlingssvängen och åkte. Har man nu fått den gamla damen dräktig vore det ju kul att få hemme henne dräktig och vid liv. :) Så det får bli transport så småningom. Nu är hon iaf utsläppt på bete och då kräver hon ju inte direkt nåt. Och hon är konstaterad dräktig på 45 dygn så än så länge ser det bra ut! Ska kolla sto nr 2 om en vecka. Förra året betäckte jag två och fick inget dräktigt, vore kul om jag kunde få båda dräktiga i år! (Nya ston.)

Jag tror det går jättebra att åka med bebben. Fast kanske inte så kul att åka själv eller vara tvungen att köra hela vägen själv... Oj, är hon redan kollad på 45? Vad fort tiden går! Skönt. Håller tummarna för tvåan.

Första gången jag reste långt med Gustav var när han var knappa 2 månader, då åkte jag tåg upp till Stockholm och körde sedan ner med bil nit till Skåne :D

Det går utmärkt att åka med små bebisar

Haha! Då får du allt hålla tummarna för att du iinte är o föder samtidigt då ;)
Fast du verkar ju iaf ha fått innan :)

Ja det är helt galet vad mycket man alltid ska hinna med!! Vi diskuterade igår vilket veckodag som passade oss bäst att bebis föds på :o som om det har någon som helst betydelse egentligen :D

Idag har vi dock as-mycket att stå i och lägenheten ser ut som skit igen. Nu har vi ju hämtat hem alla saker som har varit hos "alla andra" under renoveringen. Dessutom har vi tvättid nu :D

Och idag ska alla bebis-saker monteras!!!!!

Nu är vi klara med boxen. Skrubbad och virkonad. Nu får hon hemskt gärna titta ut. Om jag bara får vila några timmar först för nu mår inte mina fogar så bra... Men några timmars vila bara så är jag på G... Börjar väl med ett "välkommen ut" så får vi se om det blir hotbrev snart om hon vägrar.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar