Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Vilken här inne i tråden gjorde ett vändningsförsök v37? Är det ngn som kommer ihåg?

Min skrutta har legat med huvudet neråt sedan v24 när de började kolla men NU har hon vänt sig.... Ska in på förlossningen på onsdag och kolla ordentligt + ev vändningsförsök...
Jag som trodde att alla hugg och ilningar var som hon fixerade sig...

Nej, naturligtvis inte. Man rullar alltså ihop handdukarna till rullar, och binder ihop rullarna med snöre så att de inte rullar upp sig. En nyfödd har inte finmotoriken att pilla upp några knutar, så det är absolut ingen risk att det händer.

Med min otur..... Men jag tycker att det låter mycket smart :) Tänker göra nåt sånt o ha i spjälsängen... Så kanske den känner sig mer hemmastadd...

Håll dig till din plats i kön nu!! ;)

Här händer det inget alls... Skulle inte förvåna mig om jag får sist av alla!

Känner likadant. Nu ska jag ju ha sist av alla, nästa som uppdaterar listan kanju ändra min beräknade dag till den 27 maj.. Vill verkligen få ett maj-barn men just nu känns det som att det inte kommer bli så :( vet ju att det är 17 dagar till dess, men det känns som om jag mår på tok för bra för att så snart föda barn. Borde det inte snart börja trycka neråt? Borde inte slemproppen snart börja släppa? Borde inte brösten börja växa snart??

Nej, känns som ljusår innan det föds en bebis här trots att min
mage är stor som ett hus :(

Se det så här- allt kanske kommer på en gång för dig...
Skönt du har haft det isf :)

Du har helt rätt och jag känner mig nästan löjligt gnällig! Liksom, jag gnäller över att jag mår så bra och att kroppen fungerar i princip som tidigare..
Självklart är jag ju så glad över det (även om brösten gärna får växa lite:D), men jag vill ju ha barn i maj, verkligen jätte-mycket, men det känns inte som att det kommer bli så tyvärr..

Just idag känns det nästan som att jag kommer tränga mig före dig... Jag har knappt kunnat stå upp idag för att det trycker så himla mycket nedåt... Fattar inte vad hon håller på med... Nu sitter jag dessutom och det trycker ändå nedåt... Men bara för att jag vill att hon ska komma tidigare kommer hon säkert inte komma förren till midsommar...

Jag kände som du med mitt första barn, inga förvärkar, inga sammandragningar, inte speceillt ont. Ingenting! Men sa satte värkarna igang tidigt en lördagsmorgon i v.39+0, regelbundna direkt. Sen hade hon inte brattom och föddes inte förren vid söndag lunch. Men dom kan komma före bf även om man inte tror det :)

Eller hoprullade handdukar ombundna med snören.:idea: Det tipset fick en kompis av personalen på BB, och det har funkat utmärkt för dem - och inte kostat nånting, lite handdukar brukar man ju ha hemma.

Ännu smartare! Men nu fick jag en idé, ska ju lix sy en korv som huvudskydd åt lillen i vaggan, om jag gör den extra lång bara och sätter ihop den i ändarna!!! Kanoners! Babynestet tycker jag var lite dyrt nämligen...

Jag kände som du med mitt första barn, inga förvärkar, inga sammandragningar, inte speceillt ont. Ingenting! Men sa satte värkarna igang tidigt en lördagsmorgon i v.39+0, regelbundna direkt. Sen hade hon inte brattom och föddes inte förren vid söndag lunch. Men dom kan komma före bf även om man inte tror det :)

Så hoppas jag verkligen att det blir för mig :D 39+0 hade varit precis lagom!! Kan man få det så? Önska kan man ju alltid, dessutom blir jag lite hoppfull när jag hör andra som "får till det" :D

Kl

Vad dött det har blivit i den här tråden! Alla är upptagna med sina bebisar. :D

Jag har upptäckt nåt pinsamt... Jag har känt att det liksom bubblar luft från underlivet men tänkt att det är för att det fortfarande är förslappat. Men så idag tog jag spegeln och tittade och upptäcker ett extra hål!! :eek: :o Det verkar som att de sytt för några stygn så det är liksom öppet på ett ställe och det är där som jag känner att det sipprar luft. :eek: Vad ska jag göra?! :crazy:

Nämen, vad är nu detta. Min mamma har alltid sagt att det är fult att tränga sig före! :D

Grattis till Western_Ivy och välkommen till oss stackare som fortfarande hoppas på att få en vårbebis!

Det är väl inte pinsamt, det är ju knappast ditt fel att den som sytt gjort ett dåligt jobb? ;)

Jag skulle gå till en gynekolog om jag vore i dina skor, och höra om de kan fixa problemet. Definitivt inget att skämmas över, det är väl läkaren som sydde fel som ska skämmas i så fall!

*kl*

Ska faktiskt göra en bekännelse nu, har fått otroligt svårt att bli glad åt andras bebisar nu den sista veckan, känns som min bebis aldrig kommer komma ut. ALLA andra kommer hinna före...Har 5 dagar kvar till BF men tror knappast han kommer komma först tidigast i mitten av nästa vecka.

Nån fler oförlöst som känner så ellet är jag sjuk i huvet?!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar