Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vi har inte heller nån kudde. Dock har vår groda en förkärlek att ligga med huvudet åt höger så jag lägger honom lite olika under dagen.

Men han ligger ju inte på hårt underlag utan det är mjukt.

Åh grattis!! Trodde nästan att nåt var på ge eftersom du inte varit aktiv, skönt att allt gick bra :) vila upp dig!

I natt kl 01,19 tittade var lilla tjej ut. Allt gick bra. Fort som tusan. Är kvar på bb. Berättar mer när jag kommer hem.

Nämen grattis!!!! Skönt att det gått fort och bra.

Och inget föl än? ;)

Jag var hos bm och i och med att hon känner på mig så konstaterades det att jag är mer öppen och livmodertappen har mjuknat och blivit mindre! Jag kan ju gå två veckor till ändå, men det gjorde iaf att jag fick lite hopp! Blodtryck normalt trots att jag svällt upp som en ballong.

Pratade lite om bebis storlek och vikt och hon tyckte inte jag skulle oroa mig. Bebisens vikt spelar inte så stor roll, det är huvudet som är det som påverkar. Sen råkade jag läsa en massa skräckberättälser om kejsarsnitt här på förmiddagen så jag biter ihop och ska sluta fundera på det nu. Ut ska han väl på nåt sätt och funkar inte det ena får de väl ta det andra! :angel:

Tack för alla grattis. Mitt under värkarna ringer syrran och säger att nu fölar hästen. Men hon lurades nog bara, har inte hört något iaf. Kommer väl inatt istället....

Ut ska han väl på nåt sätt och funkar inte det ena får de väl ta det andra! :angel:

Den inställningen har jag också :D, hoppas dock på att verkligen få slippa snitt!

*kl*
Måste bara få berätta vad förnärmad jag kände mig igår när jag kom hem från BM.

Svärföräldrarna bor ju precis bredvid oss. Svärmor var ute när jag kom hem. Kom självklart och frågade hur det gått på besöket men inleder hela samtalet med att fråga
"Hur mkt hade du öppnat dig då?"
Min reaktion blev :eek: och svaret
""Man kollar inte sånt nu..." visste verkligen inte vad jag skulle säga.

Mkt kan man väl fråga men det var verkligen gränsen, tycker det är tillräckligt jobbigt när hon frågar typ 2 ggr i veckan hur mkt jag gått upp i vikt....
Dum som jag var så svarade jag på den frågan första gången hon frågade så nu kan man ju som inte bara skita i att svara...

Visst är det underbart när man inte har samma gränser. Svärfar satte sig på en släktmiddag och högt tydligt gissade hur mycket jag hade gått upp i vigt. Detta trotts att jag just berättat att jag bett min BM att inte säga det till mig, för att jag själv inte ville veta.

Tycker förresten att du kan skippa att svara i fortsättningen även att du en gång svarat. A l t så säger du att du inte känner dig bekväm att prata om det.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?