Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tror vi känner så alla till mans... Här är det ganska ok men de man känner på riktigt...
Att sen alla dessutom får hela o friska barn är ju jättekul- men så blir man nojjig att ens egen inte blir det bara för det....
sjukt men sant........

Jag ger helt enkelt snart upp... jag var inställd på att bara gilla läget nu sista tiden men ack... Även om hon vänder sig/vänds kommer jag ju inte att vara lugn fram till förlossningen ändå nu...

Och jag har svårt för att vara glad över min bebis och är avundsjuk på er som har kvar era tysta lugna bebisar i magen.
Så jag är nog sjukast av oss;)

*kl*

Blä. Nu den 15:e skulle den magiska dagen komma när vi varit hemma längre tid än vi varit på sjukhuset, men nu är E inlagd sedan igår pga sina fula svinkoppor så det kommer att dröja lite till. Natten har varit sisådär, det blev sent igårkväll, han har ätit med ovanligt korta intervaller och dessutom fick han andra vändan dropp vid 03 och droppmaskiner... tja, de larmar och tjatar ju väldigt när droppet är slut. Men jag har faktiskt lyckats få i mig frukost nu! Det första jag ätit (utöver en chokladkaka) sedan ett mellanmål i bilen på väg in vid tre igår.

Känner igen dina tankar... Jag är dessutom extremt nojjig nu... Går snart in i v.38 och det är en läskig vecka pga min syrra (trots att jag vet att vi är olika människor och att det som hände henne inte behöver hända mig...) Jag känner efter supermycket hur hon rör sig nu och så. Plus att det ju inte blivit bättre av att jag har diffus smärta lite här och där i magen... Vad betyder det lixom? Har iaf ringt BM nu, får se om hon ringer tebax...

Om ingen har svarat tidigare så har jag för mig att det var zask som gjorde vändningsförsök på sin bebbe i den här tråden...

Samma här... Dessutom har jag börjat få panik över att han kommer vara jättestor och/eller att det kommer vara något som går fel. Andra har panik för förlossningen tidigt i graviditeten, jag får det nu - en dag före BF...

Vår bebis låg ju också normalt på sf-kurvan, men på tillväxtul:et vi var på på slutet så tippade de att hon skulle väga kring 4,5 vid bf och ut kom en unge på 4,7. Så är du orolig skulle jag definitivt be att få göra ett tillväxtul.

Vi har Selma längst in i hörnet i vår säng i en babynest. Slängde i ett specialbebisfårskinn (som Selmas mormor har släpat med sig från nya Zeeland :p ) och så ligger hon under hennes filt. det fungerar super och hon sover som en stock. Använder babynesten i vagnen också, om jag har henne bredvid mig på soffan osv. Är verkligen supernöjd med det köpet!

Sen att du inte känner någonting, jag hade ingen känning heller, sov lika dåligt som vanligt, hade lika ont som vanligt och Selma rörde sig precis som vanligt och så poff gick vattnet och ungen var ute efter lite drygt 35 timmar.

jag har snokat fram att det var zask och PM:at henne. Så får vi se vad hon hinner med med mig mellan blöjbyten o nappflaskor ;)

Fy vad jobbigt. Lider verkligen med er. :( hoppas att lille E blir bättre snabbt så ni får komma hem igen!

Ska till BM nu för vad jag hoppas blir sista gången, men det lär vi väl bli två om...

Här är förresten superfint väder idag. Sol sol sol! Med andra ord läge för bebis att komma, det var ju det som var meningen med vårbebisarna, eller hur? ;)

*kl*

Blä. Nu den 15:e skulle den magiska dagen komma när vi varit hemma längre tid än vi varit på sjukhuset, men nu är E inlagd sedan igår pga sina fula svinkoppor så det kommer att dröja lite till. Natten har varit sisådär, det blev sent igårkväll, han har ätit med ovanligt korta intervaller och dessutom fick han andra vändan dropp vid 03 och droppmaskiner... tja, de larmar och tjatar ju väldigt när droppet är slut. Men jag har faktiskt lyckats få i mig frukost nu! Det första jag ätit (utöver en chokladkaka) sedan ett mellanmål i bilen på väg in vid tre igår.

Huvva, lät inget vidare skoj det där, kan småttingarna inte bara få vara friska?! Och eran skrutt har väl gått igenom tillräckligt kan man ju tycka!
Hoppas verkligen att han kryar på sig snart så ni får komma hem igen!

Vi har rätt grått väder idag, men igår var det desto bättre. Bebben får bestämma sig nu, antingen kommer han ut nu i veckan eller så får han nog vänta tills mitten av nästa vecka, vill inte ligga på förlossningen och BB när det är sol och +20 grader ute, då vill jag vara ute och gå med bebis :love:

Hoppas det går lika bra för er hos BM som för mig! Förresten, vars tog Ia* vägen??!! :o

*kl*

Ja tid att sitta vid datorn finns inte längre kan jag konstatera ;)

Babynest verkade ju smart eller en sån katt/hundbädd från IKEA, men en följdfråga då. Behöver de ingen kudde när de ligger i en sån? På BB pratade de hela tiden om att bebisarna behövde kuddar för att inte få platta huvuden.

Iggy har sovit mellan oss två nätter i rad nu och det har funkat jättebra, han ligger på en egen kudde och en tunn filt och så har han en pyjamas på sig. Det borde väl inte bli för varmt? En sån där uppblåsbar skötbädd kanske hade funkat oxå? Lite orolig är jag fortfarande, våran säng är inte heller så jättestor - 140cm. Men han sover som sagt mycket bättre när han får ligga mellan oss.

Nu är jag inte vårmamma men jag hoppar in ändå. :) Min dotter är 4 månader och har aldrig haft kudde. Hennes huvud är inte platt alls och jag tror att det beror på att hon alltid har sovit på sidan mage mot mage med mig (och bytt sida varje gång jag ammar på natten). Ibland har hon rullat över på rygg (speciellt om hon ligger mellan mig och min sambo) och har således varierat sovställning under nätterna.

Vi har också en 1.40 säng och det funkar fortfarande jättebra att sova alla tre i den. Vi började med en 1.20 säng så nu känns det nästan som att vi har för mycket utrymme. :D Det låter som att han är jättebra klädd för natten. Vår dotter har bara pyjamas och sover utan filt. Hon blir lagom varm ändå och brukar peta in fötterna under mitt täcke. Men det är ju väldigt individuellt hur "frusna" de är.

Fy vad jobbigt. Lider verkligen med er. :( hoppas att lille E blir bättre snabbt så ni får komma hem igen!

Huvva, lät inget vidare skoj det där, kan småttingarna inte bara få vara friska?! Och eran skrutt har väl gått igenom tillräckligt kan man ju tycka!
Hoppas verkligen att han kryar på sig snart så ni får komma hem igen!

Tack båda! Från början lät det som att det bara skulle bli en natt (till idag), men han svarar tydligen inte enligt förväntan på behandlingen så det verkar bli längre än så - elände. Tur att de har trådlöst internet i alla fall, annars skulle jag väl ledas ihjäl. E sover mest, och skriker på personalen som envisas med att undersöka honom.

I natt kl 01,19 tittade var lilla tjej ut. Allt gick bra. Fort som tusan. Är kvar på bb. Berättar mer när jag kommer hem.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar