Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Eller som min barnmorska sa idag när jag sa att jag börjat svullna och samla på mig vatten:

"Ja, jag tycker du ser mycket pluffsigare ut nu!!"

:D Hon är dock helkul, så det beror ju på vem som säger vad och hur...

knapplån.
ni som ger ersättning eller pumpar, hur mycket äter era barn per gång?
Jag ammar och har ingen pump, menb har vid några tillfällen mjölkat ut men undrar hur mkt som behövs..

Selma äter mellan 150-200ml nu vid varje mål, hon äter var 4e timme nu. Får jag inte ut nog med mjölk så får hon resten i ersättning. får ut mellan 100-150 när jag pumpar.

Oj, vilken storätare! :D Vilgot är 5 veckor nu och äter 120-130 ml. När han var två veckor åt han ca 90 ml.

Jag vet! Har skapat ett monster uppenbarligen... Selma är 3 v imorgon och väger 5,2kg och är 56,5cm lång. hon följer sin kurva perfekt, sen att den ligger några streck över det normala är en helt annan sak... :D

*kl*
För vissa låter det här säkert som ett lyxproblem men...
Hatar att brösten läcker som såll hela tiden. De behöver inte vara särskilt fulla, de läcker bara jag hör något som gnyr, vilket barn eller djur som helst. Räcker tom att se en bild på alexander när han gapar så rinner det.
Det rinner bara jag skriver om att just nu....

Blött och äckligt i sängen. tvättar behås och tröjor stupalöst. Lägger hela barnbidraget på amningskupor som desssutom inte varar särskilt länge på mig.
Har allvarliga funderingar på att stoppa bindor i bh istället. iaf när jag är hemma.

Vill verkligen amma och visst är det smidigt och skönt att det fungerar men ändå!

Måste varit mjölkossa i förra livet :D

Så, färdig gnällt.

Ska till bvc i morgon. gissar på 5500 gram och 57 cm !

Du har inte funderat på att donera mjölk? :D Precis som man kan ge blod så har jag hört att man kan ge mjölk, kanske skulle vara nåt :idea:

Har funderat på det men har 8 mil till närmsta BB, så vet inte hur det skulle lösas rent praktiskt.

Visst kan jag köra, det är ju för en god sak. Men vet inte riktigt reglerna kring hur det ska transporteras, det blir ju förhoppningsvis lite varmare snart. Ska kanske kontakta bb ändå?
konstigt att man inte får någon info om donering, vem man ska prata med och hur det fungerar. Har förstått att det är brist på mjölk, lite information hade kanske hjälpt?
Jag hade ingen aning om att man fortarande kunde donera innan jag blev gravid igen.

Haha! Jag har inte ens fött ännu och kan inte träffa min kompis barn utan att läcka på natten....

Jag har köpt ett gäng i ngt ekologiskt materal som går att tvätta, det kanske vore ngt? Nu har jag ju aldrig behövt använda dem så jag vet ju inte om det är nåt att ha. Men det borde ju bli billigare...

Här är det lugnt förresten. Hade mycket molande värk i natt men barnmorskan petade ju på hinnorna igår när hon "kollade läget" så det var säkert därför, det har gått över nu.

Idag är ju BF och han verkar inte ha bråttom. Nu ska jag åka till bm för jag glömde mina solglasögon där igår, senil som jag är...

Det läskiga är att det kan börja pang bom utan förvarning. Jag kände ju absolut ingenting men så plopp gick vattnet. Så här i efterhand fattar jag inte hur jag vågade fara omkring i affärer ensam så nära bf...

Får väl köra en peppdans så den kommer ut nån gång!! :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

*kl*

Känner mig märkligt fräsch för att ha sovit först kl. 24-3, ammat kl. 3-5 och sovit kl. 5-7 :) Igår hade vi en riktig kink-dag. Hon ammade från 7 på morgonen och somnade vid 11.40, sov till strax efter kl. 15 och sedan var hon vaken till kl. 20 och sedan sov hon till 23. Är väldigt tacksam att jag inte har några problem att sova på dagen om jag är trött, annars hade jag nog varit en väldigt otrevlig prick.

Idag blir lilla Isabella 1 vecka gammal och jag läcker faktiskt ingen mjölk, frågade om det t.o.m. på återbesöket i måndags och det behövde man tydligen inte göra. Hon går upp i vikt och brösten har mjölk.

asså, om inte jag minns helt fel så fick min syster någon typ uttav rund platt plastkopp med hål i mitten för bröstvårtan som hon kunde ha i bh:n, vet dock inte om man kan använda det hela tiden eftersom det är i plast och inte andas. Tror hon fick det på BB, eller alla kanske får sånna, jag vet inte?! Vet inte ens om jag minns rätt eller om jag är helt ute och cyklar....Ursäkta att det blev lite snurrigt här men, är faktiskt lite lätt förvirrad idag...

*kl*

Känner mig märkligt fräsch för att ha sovit först kl. 24-3, ammat kl. 3-5 och sovit kl. 5-7 :) Igår hade vi en riktig kink-dag. Hon ammade från 7 på morgonen och somnade vid 11.40, sov till strax efter kl. 15 och sedan var hon vaken till kl. 20 och sedan sov hon till 23. Är väldigt tacksam att jag inte har några problem att sova på dagen om jag är trött, annars hade jag nog varit en väldigt otrevlig prick.

Idag blir lilla Isabella 1 vecka gammal och jag läcker faktiskt ingen mjölk, frågade om det t.o.m. på återbesöket i måndags och det behövde man tydligen inte göra. Hon går upp i vikt och brösten har mjölk.

..och nu kände jag att bebbe gärna får ligga kvar inne i magen en stund till :D

Jag läcker inte heller nån mjölk. Det är bara om de verkligen är sprängfyllda och Vilgot skriker och det verkligen är matdags.

Var glad för att du inte läcker, amningskupor är ju inte direkt billiga. :crazy:

..och nu kände jag att bebbe gärna får ligga kvar inne i magen en stund till :D

Haha, ja önska kan man ju alltid göra, jag trodde ju att jag fortfarande skulle gå med min fina mage i vädret.

Jag läcker inte heller nån mjölk. Det är bara om de verkligen är sprängfyllda och Vilgot skriker och det verkligen är matdags.

Var glad för att du inte läcker, amningskupor är ju inte direkt billiga. :crazy:

Hehe jag klagar inte! Känns bra att slippa dem men alla har ju sagt att man läcker som ett såll och man vaknar genom sur i mjölk så jag förväntade mig det ju. Fast jag ska ju inte ropa hej än, det kan ju hända mycket med mjölkproduktionen :) fick använda amningskupor när värkarna drog igång för då läckte jag! :o

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar