Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

vet inte faktiskt. Tror honsprutade in något som fick moderkakan att släppa, kanske.

Cyllene. jag är jättenöjd med personalen. Och jätteglad att det gick så fort och att jag inte behövde ta något annat än lustgas. Och att jag kände att jag hade kontroll genom hela krystningen. Det var liksom klart lagom när jag förstod att det hade börjat. Och jag är pigg och har varit hela tiden. Inte ont någonstans. Har nyss varit ute och gått en promenad. Till skillnad mot förra gången då jag inte ens orkade byta blöja fören dag tre...

Vad skönt att läsa dessa meningar, då finns kanske hoppet att man inte behöver vara så sliten efter nr 2 om det nu blir någon.

Nä, skäms nästan över hur pigg jag är.... Hade jag inte haft min lunginflammation hade graviditeten varit en walk in the park oxå jämfört med sist... Så visst finns det hopp ;) Sa t.o.m efter förlossningen igår att detta kan jag tänka mej att uppleva igen... Och det ska komma från tjejen som tog tio år på sej att samla mod för en ny graviditet och förlossning...

Jag skulle nog t.o.m kunna hoppa upp på hästen om någon dag kom jag just på :)

Påminn mej om dessa inlägg om en vecka när jag trillat ner i babybluesen...

Så skönt att läsa att det gått bra för dig. Du ger mig hopp! ;)

Och om en vecka har du inte tid för babyblues, då kan du nästan(?) rida, du har fått fölunge och du kan sitta i solen och glassa som vi vårmammor bestämde. Vilket känns ruskigt långt bort just nu då solen försvann, det började blåsa storm och det blev nästan mörkt ute.

Men nästa vecka så!! :D

*kl*
Här kommer en liten uppdatering från oss, får passa på när Stella sover lite. ;)

Efter mitt totala sammanbrott i söndags så har allt vänt, jag känner mig piggare och gladare igen och framför allt så har vi lyckats få till amningen igen. :banana: Visst känns det när hon suger tag, men det är inte längre än plåga. Såren ser bättre ut och antibiotikan gör nog sitt den också. ;)
Var lite orolig för att mjölken var på gång att sina, men troligtvis var det oro, infektion och felaktig amningsteknik som ställde till det - för nu känns brösten som innan. Ska tillbaka till amningsmottagningen imorgon för att få ännu mer hjälp och jag känner mig verkligen hoppfull nu.
Nu när Stella är lite drygt 2 veckor kan jag verkligen njuta av henne fullt ut. :love: Den här känslan är den jag hoppades känna redan från början - men bättre sent än aldrig.

GRATTIS till dottern Ia, vad härligt med en så smidig förlossning!

Lite allmänt - hur restriktiva har ni varit och är ni när det gäller folksamlingar och era småttingar? Enligt en sköterska på BB bör vi undvika folk i 3 månader i den mån det går.. Dock skulle vi behöva ta en tur på Ikea, vågar man det? :crazy:

Oj, så du med blev igångsatt!
Visst är det jobbigt att veta att det kommer att komma hemska värkar?!
Kommer förlossningen igång naturligt så vet man ju inte när de kommer, känns lite skönare.
Och vad gött för dig att det gick undan.
Jag fick ju medicinen 3 gånger och gick med värkarna i över 30 timmar, inget jag önskar min värsta fiende ens.

Grattis igen till tösen! :laugh:

Oj, 3 månader? Denna årstid? Till mig sa dom att jag ska tänka förnuftigt och sen är det bara att göra det man vill göra.
Denna årstid tyckte dom på BB inte att jag behövde oroa mig så mycket.
Vi handlar med grodan och var även på stadium i helgen med en massa folk.

Däremot kan man ju hålla koll på att det inte hänger en massa folk i vagnen, men där har dom ju inget att göra.

Knapplånar mig själv.

Va på BVC idag. Oscar är idag 9 dagar och har äntligen kommit över sin
födelsevikt, va lite strul i början med det. 4515 vägde han nu och gått från 55cm till 57!
Kommer bli en bautabebi:D

Ja, så kände vi också - de värsta förkylningstiderna är ju förbi. Vi har haft henne med ner till ICA några gånger, men sett till att det varit under dagtid så vi sluppit de värsta folksamlingarna. Ikea är ju en aning större dock än vårt Ica och risken finns ju att det blir mycket folk imorgon med tanke på att det är röd dag.. Svårt som tusan att veta vad som är "okej" och inte.. En snabbvända med Stella nerbäddad i vagnen kanske inte är någon större fara ändå, vore rätt skönt att ha det avklarat när vi ändå är i närheten av Ikea.

Ja, jag hade din förlossning i bakhuvudet när de började prata om de där pillerna... Tänkte att nu rymmer jag :) Och trodde ju i princip ända fram tills jag började krysta att det skulle vara så i ett halvt dgn till åtminstone. Men det blev bara tre timmar. Hur lång tid tog det innan du började känna av tabletterna? Jag fick min kl 18 och kommer ihåg att jag pratade med BM vid skiftbyte vid tio och då var det inte så farligt. Kanske precis hade börjat då... Alltså tog det drygt fyra timmar..

Nja, jag är inte särskilt restriktiv.
Jag låter ingen som är sjuk träffa Théa, och att folk ska tvätta händerna innan dom tar i henne.
Om vi är ute så ligger hon ju i vagnen med uppfälld "flärp" så ingen ska andas in på henne osv osv och jag går inte i centrum med massa folk mer än nödvändigt!
Jag tar inte heller upp henne i centrum eller affärer, måste hon ammas eller nåt gör jag det i våran bil.
Jag tror inte man behöver oroa sig så farligt, vi låtar ju inte folk andas eller titta ner i vagnen så hon får ingen direktkontakt.

RStiderna ska vara över har BVCtanten sagt så jag känner ingen större oro.

Knapplånar mig själv.

BVCbesök idag!
4270 gram, 55 cm lång huvud 36,5.

På 1 vecka och 5 dagar har hon ökat 590 gram och vuxit 3 cm, jag har nog grädde i brösten =)
1 månad gammal blir hon imorgon!

Jag är så glad och stolt över min skatt, hon är så fin..

Jag fick igångsättningsmedicinen i gelé form istället för tablett, men det är nog samma sak.
Fick första omgången vid 10 knappt två timmar senare kom första känningarna. Efter 4 timmar började pinvärkarna.
Inget hände ju efter första. Det va några timmar efter tredje som det kom igång ordentligt med öppnandet. Tror det va i kombination med att jag hoppade ner i badet som gjorde att det började.
Trodde det va hokuspokus det där med att ett varmt bad kan hjälpa till på traven. Men där fick jag:D

Nu så här 9 dagar efteråt så har jag smält alla intryck och kan tänka mig att göra om det. Att få krysta iaf, för det va så häftigt. Men några fler barn vill jag nog inte ha.

Nja, jag är inte särskilt restriktiv.
Jag låter ingen som är sjuk träffa Théa, och att folk ska tvätta händerna innan dom tar i henne.
Om vi är ute så ligger hon ju i vagnen med uppfälld "flärp" så ingen ska andas in på henne osv osv och jag går inte i centrum med massa folk mer än nödvändigt!
Jag tar inte heller upp henne i centrum eller affärer, måste hon ammas eller nåt gör jag det i våran bil.
Jag tror inte man behöver oroa sig så farligt, vi låtar ju inte folk andas eller titta ner i vagnen så hon får ingen direktkontakt.

Lite så har jag också gjort. När jag åkt till större affärer, typ IKEA, så har jag passat på när lilleman ändå skall sova, sen har jag hängt för ett litet skynke så att det inte kommer in så mycket baccilusker.

Oj, vilken härlig förlossning som du verkar ha haft. Vad skönt!!

Kul att du mår så bra, speciellt ifall du hade det tufft förra gången.

Åh grattis Ia*!! Vilken härlig förlossning du verkar ha fått :)
Skönt att höra att du mår så bra!

*kl*
Här kommer ett blandat svar på flera saker.
Jag har en sån där uppsamlingsbehållare som man stoppar i behån. Fungerar bra när jag ammar och den andra sidan läcker. Funkar sådär när man somnar med den på och vänder sig om...den har nämligen en hällpip så att det ska vara lätt att tömma den :grin: Använder den mest på natten då jag har som mest fulla bröst.
Kan inte gå runt med den jämt på dagarna heller.

Ska kanske prova inlägg av tyg, någon som har erfarenhet om de håller längre än engångsvarianten?

Fick lite info om donering av mjölk, men då jag äter medicin för tillfället mot min ulcerösa colit så är det tveksamt om de tar emot den

Var på bvc idag. på två veckor har han ökat nästan ett kilo och 3.5 cm :eek:
Vikt nu är 5920 gram, 59 lång hf 38,5.
Och ja, han är en månad precis idag. dessa värden hade storebror när han var tre månader!

Härligt att man får lite mera kontakt med honom, han ler ibland men aldrig när det är en kamera i närheten ;) Har varit stadig i nacken hela tiden och med tanke på hans storlek så känns han som tre månader istället.
Vi sover ganska bra, somnar vid 21 tiden, innan jag lägger mig så byts det blöja och sen vill han äta. sover till 03, matdags och nu kan det vara svårt att somna om. äter lite oftare framåt morgonen. Har hitills bara haft en natt som varit kinkiga

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar