Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Egentligen svar till Armani__

Har 2 dagar kvar till BF och har inte packat ett skvatt till mig själv, men jag vet ganska bra vad jag ska ha med mig så när det väl är dax så går det rätt fort att packa eftersom jag köpt nya toalettsaker. På listan står iaf morgonrock och crocs!! Vet inte om jag orkar dra med så mkt obyten till mig själv, känns bättre att smutsa ner sjukhusets kläder när man lix är där så kan man åka hem i samma kläder man åkte ner i.

Bebisväskan är dock klar. Fick tipset av syster att ta med pyjamas till lillen, rätt enkelt att klä dom då, men har 3 par ombyten med utöver det, bodys och byxor med fot. Sen har jag med mig 4 blöjor också, men man får ju nån Baby Bag på förlossningen och sen nåt på BB också! Min bebisfilt jag hade som liten följer också med samt 2 mössor. Beroende på hur varmt det är så får jag se ifall det blir overall eller fleecejacka jag tar med som lillen kan ha på hemfärden.

Nä- jag ska förhoppningsvis inte må dåligt. Jag ska bara ha dropp ett par timmar om dagen för immunförsvaret :) Mår jag helt toppen kankse jag åker fram o tillbaka istället. Har ju bara 5 mil t&r

På BB hos oss såg jag faktiskt inte en enda i sjukhusrocken...

Senast ändrad:

Hos oss hade alla sjukhusrock - eller sunkiga mysbyxor och gamla t-shirts eller liknande som var ungefär lika snyggt. Ingen var mejkad eller tillpiffad på något annat sätt. Mitt intryck var att de som var där mådde för dåligt själva och/eller var för fokuserade på sina bebisar för att bry sig om huruvida de var snyggt klädda eller inte, utan folk hade på sig något bekvämt helt enkelt.

Eftersom sjukvården ändå tillhandahåler kläder, så kommer jag nog använda dem istället för att hålla på att krångla med koffertar och smutskläder för egen del.

*kl*
Jag hade packat en väska full med kläder till lillan, vilka alla var för små utan en body... Samt "normala" kläder till mig för att jag trodde att den värsta magen skulle vara borta och jag skulle slippa gå runt i mina sunkiga mjukisbyxor och hoodie som jag använt sista tiden för att allting annat varit för smått. Nu mådde jag så dåligt att jag bara låg i sjukhusrocken och morgonrocken som sjukhuset tillhandahöll och fick vackert åka hem i mina sunkiga mjukisbyxor och hoodie som jag åkte in i eftersom alla andra kläder satt för tajt över ärret. :p Selma hade bara kläder från sjukhuset, men hon låg oftast i bara blöja och under en filt.

Det jag saknade var ett par inneskor och amningstopp, allting annat tyckte jag fanns på BB.

Måste fråga nån som vet bättre än mig. MÅSTE man ha en amningsbh på BB?! Jag är ju lite seg så jag har inte införskaffat en sån än :angel: I absolut värsta fall åker jag hellre upp till syrran i morgon och lånar en av henne, känns som jag inte riktigt vet vilken storlek jag kommer behöva heller :crazy:

Undrar samma sak faktiskt. Men samtidigt måste man väl ändå köpa en innan det är dags ändå. Är nog inte så pigg på att springa ner på stan med tuttarna flygandes och nyfödd bebis. Inte heller är jag så pigg på att skicka ner sambon och be honom köpa en åt mig :D

Kl
En sak har vänt lite upp och ner på min planering :( Har hela tiden planerat att vovvan ska va hos mina föräldrar där hon kommer ut på minst 4 promenader varje dag och mat morgon och kväll, precis som hon får hemma. Nu är det tyvärr såhär att hon har börjat löpa och mina föräldrar har en hanhund..

Så nu kommer hon få vara hemma hos sambons föräldrar. De bor i samma by som mina föräldrar så det är inga större bekymmer. Och de ställer självklart upp vilket är super-snällt! De har en liten tik och dessa kommer jättebra överens!! Dock rök jag ihop lite med sambons ena syster vid förra löpet då föräldrarna hade lovat passa vår tik trotslöp. Då kom systern upp med sin hanhund där och lät honom vara i huset, vilket jag inte tyckte var okej.
Dessutom får hon inte komma ut på promenad alls dessa dagar då de enbart släpper ut i trädgården :( maten är ju lugnt, de har alltid mat framme till sin hund så åta lär hon göra. Hon är ingen stor-ätare så det är inget bekymmer, även om jag föredrar att ge mat morgon och kväll.
Känner mig så jäkla gnällig, haha. Löjligt kanske, men jag planerar alltid en massa och jag hatar när dessa ändras och/eller inte blir genomförbara.
Jäkla hund, det är ju för fasen bara fyra månader sedan förra löpet!!

Jag har bara köpt en amningsbh när jag ändå var på ullared... Annars vet jag inte om jag hade gjort det... Amningstoppar har jag köpt 2 st på hennes. De kan jag ha i vilket fall.
Sen ska jag inte heller asa med mig hela min gardrob men ett par mysbyxor ska med :) Tänk om vattnet går på vägen in... inte så kul att åka med hem.

Måste tipsa om apotekets amningstoppar, billiga och sköna! Framförallt på natten är de sköna att ha på sig med amningskupor om man läcker mycket.

Jag hade en amningsbh med o önskat jag hade haft fler. Så skönt att ha bh när brösten blir stora o så jobbigt att ha vanliga när man ska amma. Ett avsnitt av plus någon gång i mars handlade om vad man ska tänka på när man köper o hur man provar ut en amninsbh innan förlossningen. Det finns säkert på svt play.

Jag gick utan bh under den underbare sjukhusskjortan fram tills bara några timmar innan vi åke hem, för då åkte mina vanliga kläder på.
Men min mjölk hade inte runnit till än då och jag läckte inte.
Saknar det lite. Känner mig som en mjölkko just nu:D

Jag gick utan bh under den underbare sjukhusskjortan fram tills bara några timmar innan vi åke hem, för då åkte mina vanliga kläder på.
Då hade du mao inga problem med ömma bröstvårtor? ;) Att inte ha bh alls skulle jag inte rekommendera. Trots att min amning funkar nu, så kan jag fortfarande inte få duschstrålar på bröstvårtorna eller torka mig med handduken på normalt sett. Och att ta av och på bh:n gör jätteont. Minsta beröring gör ont. Att gå utan bh under morgonrock eller tröja är helt omöjligt.

Måste tipsa om apotekets amningstoppar, billiga och sköna! Framförallt på natten är de sköna att ha på sig med amningskupor om man läcker mycket.

Hmmm...sökte på apoteketshemsida men hittade inget där...

Svartfot: Tack för länken, ska spana in den och se oma man blir nå klokare :laugh:

gjorde som du. Gick utan bh under sjukhusrocken. Tyckte bara den skavde och var ivägen. och så min morgonrok ovanpå eftersom sjukhusets var genomskinlig...
Lottch, vilken skillnad det kan vara. Igår fick jag ut och leta efter prematurkläder för min tjej drunknar i 50 kläderna.

Är det en sån liten tjej du fick? Jag undrar hur klumpen i magen här ser ut...

Jag börjar bli TRÖTT på det nu. Jag kan ha sagt det förr, men nu hade jag rejäla förvärkar igår också - hela kvällen- och inget händer. Somnar dock bra och sover hyffsat hårt mot vad jag gjort tidigare så när jag vaknar första gången vid 4-tiden så konstaterar jag att det gått en natt till.

Tänk om jag går över två hela veckor. Fy fan. Träffade en nybilven 3-barnsmor igår som ifrågasatte varför jag inte tjatat till mig igångsättning där i slutet av april när jag hade chansen, men när hon insåg att det var första barnet så forstod hon varför. Hon hade helt klart gjort det sa hon. Nu får jag ta mitt straff och gå här och vänta och kommer få världens största bebis som legat och jäst i magen en HEL MÅNAD till.

Dessutom kunde jag knappt böja fingrarna alls igår. Blä för svullnad!

*kl*

Gud vilket tjorvande. Satt mig ner vid datorn för att anmäla FP, tänkte att man skulle vara ute i "god" tid. MEN nu eftersom jag är sjukskriven t om i morgon så måste jag åka in på Arbetsförmedlingen på måndag och anmäla mig som arbetslös ifall bebis inte kommer ut under helgen...Men hur f*n gör jag då ifall bebis börjar vilja komma ut på måndag?! Sätter mig ju INTE på Arbetsförmedlingen med värkar. NE nu hoppas jag verkligen att han kommer i helgen så jag slipper allt tjaffsande. Får bara komma ihåg att anmäla FP så fort jag kan efter det att han kommit ut...

Blä, nu blev jag helt trött i skallen...

Måste fråga nån som vet bättre än mig. MÅSTE man ha en amningsbh på BB?! Jag är ju lite seg så jag har inte införskaffat en sån än :angel: I absolut värsta fall åker jag hellre upp till syrran i morgon och lånar en av henne, känns som jag inte riktigt vet vilken storlek jag kommer behöva heller :crazy:

Kan verkligen rek apotekets amningstopp, den man drar över huvudet. Hur skön som helst och super att sova i.

*kl*

en blöjfråga; vanliga blöjor.

Jag håller på att testar, läs provar erbjudanden :)

Jag upplever Liberos blöjor som väldigt hårda jämnfört med pampers. Någon annan som tänkt på det?

Vilka är era favoriter?

Någon testat hughies?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?