Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hur många dagar har du kvar nu? Känningar?

Själv känner jag mig som en kärring idag... Tappade en tegelsten på foten innan o den har tagit sjukt illa... Det är nog för att jag inte ska känna om jag har ont ngn annanstans ;) Så går det när man ska hjälpa till när man e smidig som ett kylskåp....

Senast ändrad:

Jag hade riktigt ont igårkväll. Full rulle på bebis som stökade och bökade - mest neråt. Ordentliga tryck från honom neråt blandat med sammandragningar och molande mensvärk gjorde att jag faktiskt trodde nåt kunde vara på g, men icke. Somnade med värmedyna på och har sen sovit som vanligt. Nu pallrade jag mig upp och släppte ut hästarna. Bebis är lugn men har hicka och inga förvärkar...

Vad är det med våra bebisar?! Lilleman kan göra precis likadant, man känner sig nästan misshandlad inifrån, men samtidigt blir man glad för att man tror att NU, nu säger det nog bara plopp snart så går vattnet...men icke...

2 dagar kvar för mig nu till BF, men har inte några som helst förväntningar, bara att efter dom 2 dagarna så kan det verkligen hända när som helst...vars som helst...:crazy:

Själv känner jag mig som en kärring idag... Tappade en tegelsten på foten innan o den har tagit sjukt illa... Det är nog för att jag inte ska känna om jag har ont ngn annanstans ;) Så går det när man ska hjälpa till när man e smidig som ett kylskåp....

Jag förstår inte det där. Varenda liten sak har en helt övernaturlig förmåga att söka sig neråt. Blir så s*tans förbannad varje gång något trillar i backen, det är precis som att det händer bara för att det är så ruskigt svårt att böja sig ner och få upp skiten igen. Har nog aldrig någonsin tidigare tappat så enormt mkt saker i backen som under dom här sista månaderna...Värst är nog när mjölkpaketen bara glider ur händerna...och det är ju sällan & aldrig som dom är oöppnade :devil:

Idag har jag exakt två veckor kvar till bf, så egentligen är det ju ingen panik :) Men skulle gärna vilja ha om en vecka :o
Har inga känningar alls.. Bara ryggen som dödar mig varje natt och ljumsken som krampar ibland när jag är ute och går, haha!
Men som sagt, ytterst lite sammandragningar, brösten håller fortfarande 75a, precis som innan graviditeten och ingen slempropp så långt ögat når.

När är din bf förresten? Vi är ju verkligen på gränsen mellan vår- och sommarmammor!

Jag har ju 2 juni så innan midsommar ska jag väl vara klar.... Ska på extra ul på fredag nästa vecka så då ser jag ju att allt ser bra ut. Sen kan hon komma.... Så vi bestämmer det tycker jag.... JAg skriver in det i kalendern ;)

Absolut, haha! Häftigt det hade varit om vi setts där inne :D
Fast vi ses där inne kring mitt datum istället för ditt, för jag VILL ha ett maj-barn :D

Knapplånar mig själv :)
Nu har ju de flesta fått sina småttingar och ett fåtal av oss väntar fortfarande. Tänkte att ni som fått kan berätta vad ni hade med er till BB och utvärdera vad ni faktiskt använde och vad som var totalt onödigt.
Ska i dagarna börja packa vår väska, men just nu står det helt still - har ingen aning om vad jag ska packa ner!!

Smart :)
När jag låg inne saknade jag ett par inneskor :)
Jag har faktiskt packat en nödväska redan. Där ligger blodgruppspappret, inneskor, amningsbh, ngt ombyte till mig o den lilla. 1 filt och så ska jag lägga ner mössa ju. Choklad och kex. Den tänker jag ta in på förlossningen.
Ska slänga ner kamera och mobilladdare o så sen tänkte jag.

In på BB vill jag ha lite tips.... Tror jag tar med en morgonrock för det var det många som gick med. Samtidigt så känner jag mig lite halvnaken i det med nu när solen inte lyst en gång på mina ben. Trodde man skulle vara pepparkaka nu ju...

In på BB tänker jag packa lite mer...

Jag går gäääärna med på ett majbarn jag med. Men inte nu på fredag- då känner jag redan 5 som fyller år... 2 i närsläkten.

Vad bra att du nämnde inneskor, det hade jag glömt skriva upp på min väldigt korta lista =) Morgonrock är ett måste :D Man behöver ju inte vara helt bar undertill, jag älskar att ha myskläder på under och så morgonrocken över!

Nä, fredag kan vi skippa, hahahaha! Tänk om man sådär bara kunde bestämma den datum som passade en bäst, kanske tur att man inte kan det samtidigt :D

Jag joinar också gärna på ett majbarn! :) Har dessutom sökt efter bb-väska trådar men hittar inte var vi har pratat om det tidigare. Så jag efterlyser likt Armani_ vad vi faktiskt ska packa ned i den beryktade väskan?? :)

Knapplånar mig själv :)
Nu har ju de flesta fått sina småttingar och ett fåtal av oss väntar fortfarande. Tänkte att ni som fått kan berätta vad ni hade med er till BB och utvärdera vad ni faktiskt använde och vad som var totalt onödigt.
Ska i dagarna börja packa vår väska, men just nu står det helt still - har ingen aning om vad jag ska packa ner!!
Bindor hade jag med, men det var totalt onödigt. Dels finns det där och dels är de man köper i affären alldeles för små de första dagarna. Jag tog med mig några rejäla bb-bindor hem istället. Blöjor (till bebisen) finns också på bb.

Morgonrocken, inneskor och filt till bebis användes ganska flitigt.

Bindor hade jag med, men det var totalt onödigt. Dels finns det där och dels är de man köper i affären alldeles för små de första dagarna. Jag tog med mig några rejäla bb-bindor hem istället. Blöjor (till bebisen) finns också på bb.

Morgonrocken, inneskor och filt till bebis användes ganska flitigt.

Okej, bindor kan kanske vara bra att köpa hem, men inte asa med sig in där då?
Vad hade ni med för bebis-kläder?

Jag har med tre ombyten till bebis på inrådan av en kompis som blev kvar ett tag. Det tar ju inte mkt plats. Alltså body, byxor, strumpor o mössa + filt.

Till mig har jag sköna kläder, skjortor som är lätta att öppna för amning, morgonrock, inneskor, vattenflaska, dextrosol, kamera plus lite rena kläder till sambon. Kompisens kille blodade ner sina jeans under förlossningen och fick gå i dem i tre dagar...

Jag joinar också gärna på ett majbarn! :) Har dessutom sökt efter bb-väska trådar men hittar inte var vi har pratat om det tidigare. Så jag efterlyser likt Armani_ vad vi faktiskt ska packa ned i den beryktade väskan?? :)

Jag kommer packa ett ombyte kläder för mig att åka hem i, toalettsaker (tandborste, tandkräm, hårborste, schampo) och ett ombyte kläder för bebisen att åka hem i. Och blodgruppspapprena.

Mer tror jag inte man behöver.

Senast ändrad:

Jag kanske ska ligga där i 5 dgr så då är jag nog trött på sjukhusrocken- som jag INTE går utanför "sovrummet" med.
Men bra du nämde hygienartiklar- naturligtvis har jag det också :) + dextrosol då jag inte dricker annat än vatten.

Tre ombyte till bebisen kanske kan vara ganska lagom. Sjukhuset har väl också så man kan låna i annat fall. Det är väl mest första kläderna och de man åker hem i som man kanske vill ha sina egna, det blir lite mer speciellt på så vis kanske, vad vet jag :)

Jag kanske ska ligga där i 5 dgr så då är jag nog trött på sjukhusrocken- som jag INTE går utanför "sovrummet" med.
Men bra du nämde hygienartiklar- naturligtvis har jag det också :) + dextrosol då jag inte dricker annat än vatten.

Om du ska ligga där i fem dagar mår du förmodligen så dåligt att det sista du bryr dig om är vad du har för kläder på dig. ;)

Och med tanke på vad alla andra hasar runt i, och hur snygga de är, så skulle då inte jag klä på mig annat än sjukhusrocken för att t ex hämta frukost.

Okej, bindor kan kanske vara bra att köpa hem, men inte asa med sig in där då?
Vad hade ni med för bebis-kläder?
Ja, bindor hemma måste du ha. Många och stora! :D

Vi hade 2-3 ombyten till bebis har jag för mig. Det fanns kläder på bb också, men de var i storlek 56 och alldeles för stora. Han drunknade nästan i sina 50-kläder!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?