Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Haha, vad jag känner igen mig - och bara skrattar åt eländet! ;) Här börjar det också ordna upp sig nu, men jag har enorma problem med att hitta amningskupor som inte fastnar... :crazy: Har testat Libero och Natusan men tycker att de luddar fast direkt, börjar fundera på om jag ska slakta ett gammalt lakan och lägga mellan bröstet och inlägget och se om det fungerar. Vore dock skönt att hitta något som inte kräver massa extrajobb.

Önskar jag kunde klara mig utan inlägg - men jag läcker så pass mycket att det är omöjligt att vara utan.
Någon som har tips på vad man kan testa?

*kl*

Gud vilket tjorvande. Satt mig ner vid datorn för att anmäla FP, tänkte att man skulle vara ute i "god" tid. MEN nu eftersom jag är sjukskriven t om i morgon så måste jag åka in på Arbetsförmedlingen på måndag och anmäla mig som arbetslös ifall bebis inte kommer ut under helgen...Men hur f*n gör jag då ifall bebis börjar vilja komma ut på måndag?! Sätter mig ju INTE på Arbetsförmedlingen med värkar. NE nu hoppas jag verkligen att han kommer i helgen så jag slipper allt tjaffsande. Får bara komma ihåg att anmäla FP så fort jag kan efter det att han kommit ut...

Blä, nu blev jag helt trött i skallen...

Men varför måste du det? Jag var sjukskriven till sista april och började ta föräldrardagar från 1 maj!

Haha, vad jag känner igen mig - och bara skrattar åt eländet! ;) Här börjar det också ordna upp sig nu, men jag har enorma problem med att hitta amningskupor som inte fastnar... :crazy: Har testat Libero och Natusan men tycker att de luddar fast direkt, börjar fundera på om jag ska slakta ett gammalt lakan och lägga mellan bröstet och inlägget och se om det fungerar. Vore dock skönt att hitta något som inte kräver massa extrajobb.

Önskar jag kunde klara mig utan inlägg - men jag läcker så pass mycket att det är omöjligt att vara utan.
Någon som har tips på vad man kan testa?

Köp Pigeon istället de är betydligt bättre

13PIG16841.jpg

Senast ändrad:

*kl*

en blöjfråga; vanliga blöjor.

Jag håller på att testar, läs provar erbjudanden :)

Jag upplever Liberos blöjor som väldigt hårda jämnfört med pampers. Någon annan som tänkt på det?

Vilka är era favoriter?

Någon testat hughies?

Testade alla och Pampers var helt klart bäst när han var liten, Libero gillade jag inte alls och nu när han är lite större (9mån) så har jag gått över till Huggies blandat med Pampers

Hos oss så hade de Pampers på bb

*kl*

Allmänt råd.

Pigenon är nog dom bästa inläggen. Blir som gele o håller tätt jätte bra.

Sen ang amnings bh så skulle jag rekommendera att köpa en a 5 dagar efteråt för då har mjölken runnit till o du vet vilken storlek. vill man ha en innan, köp en billig och gå sedan till en butik och köp en dyr och bra BH 1v efteråt. Det är stor skillnad mellan billiga o dyra.

Är du sårig fortfarande? Eller är det mjölken som gör att det fastnar? Jag vet vilket helsike det är när det fastnar hela tiden... Men sen såren läkt helt så fastnar det heller inget. Jag anväder kupor trots att jag knappt läcker något, utan mest för att det blir lite mjukare och mindre skav med lite fyllning.

Kan verkligen rek apotekets amningstopp, den man drar över huvudet. Hur skön som helst och super att sova i.

Hittar ingen amningstop på deras hemsida men dom kanske bara har dom på butikerna?! Dom låter ju väldigt smidiga. Sambon får väl springa och köpa när vi är på BB :D Hur är storlekarna?!

Nej jag hittade inte heller den på hemsidan. Väldigt smidiga är de och sköna.

Så titta in på ett apotek bara de skall ha det hemma. Se bara till att inte få den med kardborre fram för den är inte alls lika smidig :D

I och med att jag är arbetlös så får det inte bli några uppehåll isf kan man förlora SGI:n. Ringde dock till Fk också och hon där sa att jag inte behövde göra nåt först tidigast måndag, har bebis kommit eller är på väg så anmäler jag FP annars får jag spatsera in Arbetsförmedlingen. Så här i efterhan så kanske det inte är så big deal öht, kan ju ifall jag vill börja ta ut FP på måndag vilket jag först tänkt men samtidigt vill man ju spara sina dagar ifall man inte fått någon bebis....

Äsch, typisk mig att göra en höna av en fjäder :laugh: vi får väl se vad som händer och sker i helgen...

Tack för tipset, låter ju faktiskt rätt värt. Känner att det är så svårt att veta nu hur stora booobisarna blir så därför kan ju topparna vara ett bra alternativ. Visst går det ha a.kupor i dom också?!

*kl*

en blöjfråga; vanliga blöjor.

Jag håller på att testar, läs provar erbjudanden :)

Jag upplever Liberos blöjor som väldigt hårda jämnfört med pampers. Någon annan som tänkt på det?

Vilka är era favoriter?

Någon testat hughies?
Vi använder vanliga blöjor på natten och när vi åker bort och hade Pampers från början, just för att de var mindre, mjukare och smidigare än Libero. Men så märkte vi att lilleman blev mycket rödare i rumpan av Pampers än Libero. Så av den anledningen köper vi Libero iallafall. Något annat märke har vi inte provat.

När vi ändå snackar blöjor, hur gör ni när ni byter blöja? Alltså inte själva blöjbytet i sig ;) utan med rengöring, salva osv. Skulle vara intressant att veta hur andra gör!
Vi har massor av Ikeas små tygtvättlappar som vi blöter med lite vatten och torkar rent stjärten med och sen slänger vi dom i en tvätthink. Sen smörjer vi med lite idominsalva om han bara är lite röd och zinksalva om han är mer röd.

Pigeon har jag ju ett prov på hemma! :idea: Får testa dom idag och se om de är bättre, för att gå runt med dyngsur BH är ingen hit kan jag säga. :D

Oregano; Såren finns kvar men de ser sjukt fina ut nu, och det är inte heller i dom inläggen fastnar utan det är mjölken som gör att det klibbar fast. Har insett att jag inte kan använda ovadderad amnings-bh iaf, tycker inte den skyddar vårtorna tillräckligt bra mot skav. Är ju en hel vetenskap det här när man har ömma bröstvårtor haha. :D

zask; Vi har Libero här - mest för att jag tycker det är läskigt med salvan som finns i Pampers. Dock tycker vi också att Pampers känns mjukare än Libero och har använt Pampers ettor ändå, men nu kör vi endast på Liberos 2or. Kommer alldeles säkert jobba oss igenom vartenda märke så småning om.

Ang. blöjbyten så tvättar vi rent med tvättlapp i papper eller såna gula i skumgummi, torkar sen torrt med frottétvättlapp från Ikea och är det rött smörjer vi med Inotyol. Försöker även lufta rumpan så ofta som möjligt.

Senast ändrad:

Tack för tipset, låter ju faktiskt rätt värt. Känner att det är så svårt att veta nu hur stora booobisarna blir så därför kan ju topparna vara ett bra alternativ. Visst går det ha a.kupor i dom också?!

Ja den är hur flexibel som helst finns i flera storlekar.

OK, min lilla groda har inte reagerat på pampers med att bli röd men det kan ju komma. Nu blir det libero ett tag.
Har inte behövt smörja med något än. Tvättar med ICAs oparfymerade våtservetter. Det går bra.

När ni luftar, vad gör ni då? bara låter dom vara nakna ett tag?

Vi använder vanliga blöjor på natten och när vi åker bort och hade Pampers från början, just för att de var mindre, mjukare och smidigare än Libero. Men så märkte vi att lilleman blev mycket rödare i rumpan av Pampers än Libero. Så av den anledningen köper vi Libero iallafall. Något annat märke har vi inte provat.

När vi ändå snackar blöjor, hur gör ni när ni byter blöja? Alltså inte själva blöjbytet i sig ;) utan med rengöring, salva osv. Skulle vara intressant att veta hur andra gör!
Vi har massor av Ikeas små tygtvättlappar som vi blöter med lite vatten och torkar rent stjärten med och sen slänger vi dom i en tvätthink. Sen smörjer vi med lite idominsalva om han bara är lite röd och zinksalva om han är mer röd.

Jag använder våtservetter :o Har faktiskt varit det bästa. Han har aldrig haft några problem med röd rumpa heller.

Den salvan jag använt som jag tycker är outstanding är inotyol, den är betydligt bättre än de andra.

Jo jag kom på att i början när han var ny så pudrade jag honom varje gång i rumpan med talk kanske är det orsaken att vi aldrig fick några problem med röd rumpa?? Och jag använde uteslutande Pampers ;)

Kl

Sitter och funderar lite över studenterna som vi egentligen ska fira. Vet ju inte ens om vi kommer iväg på dessa, allt beror ju på när bebisen kommer.
Men i vilket fall skulle jag vilja ha en fin klänning på mig, samtidigt ska den ju vara anpassad för att kunna amma i.

Även om vi inte kommer iväg på studenterna så vill jag nog ändå köpa en trevlig klänning/tunika. Kommer ju en midsommar, ett gäng kalas etc. ändå lite senare.
Och det hade varit bra om den gick att använda även sen, alltså inte en "renodlad" amningsklänning, utan som jag även framöver kan ha användning av.

Några tips? Skjort-klänning hade kanske varit något?

När vi luftar får Stella antingen ligga en liten stund extra på skötbädden utan blöja - eller så får hon ligga näck på ett badlakan vi vikt flera gånger. Mycket poppis :D

OK, min lilla groda har inte reagerat på pampers med att bli röd men det kan ju komma. Nu blir det libero ett tag.
Har inte behövt smörja med något än. Tvättar med ICAs oparfymerade våtservetter. Det går bra.

När ni luftar, vad gör ni då? bara låter dom vara nakna ett tag?

Ja ICAs våtservetter är helt ok de använder jag också, fast jag har gått över till de lila med lite parfym.

Luftar gör vi på en handduk :D Helt naken en stund, dock så har ju pojkar en benägenhet att kissa :crazy:

Så här fick jag för mig att göra en gång, la plutten på en jättemjuk fin kudde som sambon släpat med sig hem från Canada

100306071GUSTAV.jpg

När jag sedan vände på honom så hade det hänt en olycka :o Kudden klarade sig för det är ju inte så mkt kiss i kisset sas

:D

ok, måste kanske börja med det. Mitt lilla hjärta prickkissar gärna men det kan man ju försöka fånga upp :p

Hur går nattsovandet för er? Här vill vi inte somna på natten, sover dock gärna på dagen? Hur vänder man dygnet för jag vill inte väcka honom när han sover?

Stella är en ängel när det gäller att sova på natten. :love: Somnar mellan 22 och 24, sover sedan 4-5 timmar och vaknar för mat och blöjbyte, somnar sedan om efter lite gos och sover 3-4 timmar igen. Vi njuter för fulla muggar för vi vet ju att det kan ändras precis när som helst. Enda som är lite jobbigt är hennes skrikperioder på kvällarna, men det är ju en piss i havet egentligen när man tänker efter. :laugh:
(jag intalar mig själv att hon sover så bra för att amningen strulat så - allt kan ju inte vara skit liksom :D)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård