Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Då hade du mao inga problem med ömma bröstvårtor? ;) Att inte ha bh alls skulle jag inte rekommendera. Trots att min amning funkar nu, så kan jag fortfarande inte få duschstrålar på bröstvårtorna eller torka mig med handduken på normalt sett. Och att ta av och på bh:n gör jätteont. Minsta beröring gör ont. Att gå utan bh under morgonrock eller tröja är helt omöjligt.

Jo då. Fick småsår och sugblåsor efter bara några amningar.
Men jag har den extremt snygga brösformen ala "taxöron" Så mina bröstvårtor
hänger neråt. Så de kom inte åt skjorttyget.
Mina största bekymmer med att gå "hanging free" är att det blir så varmt och svettigt under hängtuttarna:D

Blä vilken seg dag det är här. Det ösregnar men är ganska behagligt ute. Tvingade sambon att köpa med pizza hem till mig på lunchen. Jag tror jag ätit mer onyttigt sista månaden än vad jag tidigare gjort under de första 8 månaderna. Nu har jag gett upp fullständigt...

Här uppe har vi +23 i skuggan :banana:, grymt grymt skönt måste jag säga :laugh: Själv är jag otröstligt hungrig eller vad man ska säga. Måste äta hela tiden, har vart så i 3 dagar nu, även om jag äter mig proppmätt så är jag hungrig igen efter någon timme eller 2....

Overall lär du nog inte behöva :D Vad vi fick lära oss på BB var att bebisar ska vara klädda som vi - plus ett lager till, dvs typ mössa och filt som exempel. Precis så har vi klätt Stella och hon har aldrig varit kall, någon gång har hon däremot varit lite varm och det är ju lätt åtgärdat. :laugh:

*kl*
Alltså - fy fabian vad svårt det är att hitta enkla, könsneutrala kläder! :eek: Var in på H&M på jakt efter en vit eller svart stickad kofta åt Stella, men det kändes nästan som ett omöjligt projekt. Lyckades till slut hitta en vit kabelstickad variant som kändes okej, men det mesta vi såg var antingen ljusrosa eller vitt med massa lull-lull, typ spets och rosetter osv. På pojksidan såg vi inte en enda kofta.. :crazy:

Här var det dock 6 grader och regn i förrgår, och då hade jag vinterjacka. Men sommmaren är ju på väg nu så vi ska väl inte behöva låna ihop vinterkläder åt vårbebisarna. ;)

Om nu inte min tänker stanna inne till midsommar...

Köp Pigeon istället de är betydligt bättre

13PIG16841.jpg

Fy, de där var riktigt vidriga, tyckte jag :D

När ni luftar, vad gör ni då? bara låter dom vara nakna ett tag?

När vi luftar får han ligga på mage med en öppen blöja på sig - minimerar risken för kiss på fel ställe :)

Blöjbyten gör vi helst i raketfart här, eftersom det inte är någon populär aktivitet. Öppna gamla blöjan, tvätta med en blöt Euroshoppertvättlapp, hoppa i en ny blöja som sköld mot de kissattacker som är talrika :p, torka med en torr tvättlapp och smöra med Inotyol nu så länge rumpan är röd. Vid röd rumpa har jag fått tipset att blåsa med en hårtork på rumpan (på avstånd, förstås) för att få den helt torr. Jag har inte provat det själv med just rumpan, däremot nu när E ska lufttorka efter att vi tvättat hans blemmor. Än så länge uppskattar han det mycket :)

*kl*

Hur varma mössor har ni på era små nu? Tror ni jag kan ha med tjejen i stallet nu, om stoet skulle föla... Eller är det bättre att skicka upp gubben med henne i huset?

Jag har en hjälmmössa på min, men han har också varit sjuk.

En i enkelt lager tunn bomull?
Blir hon kall får jag väl helt enkelt skicka upp dem till huset.

Men du kan ju faktiskt maila in till arbetsförmedlingen och säga när du fött barnet du har fött barnet nu eller så kan din sambo eller någon annan ringa in å säga att du inte är arbetssökande längre. Så slipper du. Då är du ju inskriven på arbetsförmedlingen och sen bara skriva ett mail att nu är du inte det länge. Du måste alltså inte gå in där med värkar eller springa dit från bb. Eller så gör det det enkelt för dig och tar fp från måndag iaf. Men drar ner på dagarna så du inte tar ut så många. Men då är du ju iaf sysselsat sen den tiden! Så slipper din sgi bli förändrad.

Men jag har den extremt snygga brösformen ala "taxöron" Så mina bröstvårtor
hänger neråt. Så de kom inte åt skjorttyget.
Mina största bekymmer med att gå "hanging free" är att det blir så varmt och svettigt under hängtuttarna:D
Aha! :idea: :D Själv har jag jättebomber i jämförelse med vad jag hade innan (70A) och de står rakt ut, så det är en ren plåga att inte ha bh på...

Trodde också att skjortklänningat skulle vara kanon. Var nere på stan idag, men hittade ingen så som jag gillade. Tyckte det var ett väldigt dåligt utbud på just det, men får väl leta vidare :)
Tack för svaret!!

På tal om könsneutrala kläder, vi hittade riktigt fina neutrala kläder på babyland, från joha! Sen så tycker jag gap-kids har bra kläder, de finns såklart inte i Sverige, men asos.com har börjat sälja dom. Min pappa var i USA nu och köpte upp ett lager av kläder, så skönt med nyblivna morföräldrar som inte vill annat än att skämma bort sitt barnbarn. ;)

Knapplånar mig själv.

Är så less på min kropp just nu så att jag bara vill spy. har så extremt dåliga blodvärden, fick ju inte åka hem från bb pga det, men när jag vägrade ligga kvar så pumpade de mig full med blod och järn intravenöst, men nu har det blivit värre så mitt är läker aldrig efter snittet. Förra veckan gick ärret upp ca 8 cm på utsidan för att jag rört på mig för mycket och igår så kastade min rottweiler en stor knuten leksak i full fart rakt i min mage, så idag har jag knappt kunnat röra mig för att det gör så ont. Kan inte njuta av att vara förälder för jag klarar inte ens av att lyfta Selma alla dagar för att det gör så ont. Det skär i hjärtat när hon skriker och jag inte klarar av att vagga henne ens en gång.

Vill bara att det ska läka så att jag kan lyfta henne, bära bilbarnstolen och inte vara beroende av någon annan. Sen så är jag så sjukt missnöjd med hur jag ser ut just nu och det stör mig att jag inte kan börja träna ens lite för att få bort det värsta. Blä på det mesta just nu med andra ord.

Är förvirrad..men tror inte jag sagt

GRATTIS !!!:bump:

Om jag redan skrivit det, så får du ett grattis igen;)

Hoppas jag inte missat nån..förlåt i så fall!

Jag kämpar själv med deppighet som kommer och går..brakar ihop vissa dagar men kämpar på med kurator och att försöka att inte måla upp katastrof senarier hela tiden..Trist och sjukt jobbigt att saker som jag trodde jag kommit över i mitt liv, kommer tillbax nu..som katastrof tänkandet och att jag fullständigt tappat tron på mig själv..igen..

fortsättning..

Nelly har haft skrikdagar oxå, tyvärr tror jag det beror på mig, att hon kännt att jag inte varit på topp..så det har blivit bättre sen jag mått bättre:laugh:
KUl och känna att man gör sin bebis olycklig lixom..värsta som kan hända..

Eller jaa, det värsta som kan hända r ju att nåt händer bebis...o det har det oxå gjort..

Jag somnade av utmattning efter en skrikig kväll..och Nelly TRILLAR AV SOFFAN!:eek::cry::cry:

Jag har ALDRIG varit med om nåt värre!! Åkte in på akuten, men hon mådde bra,inga bulor, inga märken eller blåmärken:bow: vi stannade över natten..och jag grät och grät och ville ta livet av mig..ärligt..
Hjälpte inte att dom på akuten tröstade och sa att det var så vanligt, och att det hände jättemånga, och sällan skadades barnen..Jag kände mig bara ännu mer som en usel mamma..

Men hon hade landat på vår mjuka matta,trillade inte så högt och det verkade inte som hon märkte nåt alls, skrek inte av smärta eller rädsla..utan gnydde bara lite som vanligt när jag tog upp henne..Tror hon sov och lixom halka ner..

Men bilden av henne liggande på mattan nedanför soffan, kommer alltid jaga mitt samvete..fy fan. Nu sover hon alltid i liften och inget mysande i soffan, om jag inte är pigg! usch
Var rädd om era bebisar och er..för fy fan..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård