Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Men hjälp!!! :eek: :cry: Fy vad hemskt! Jag förstår verkligen att du var helt förkrossad, vem hade inte blivit det...? Tyvärr är det ju så lätt hänt och vilken tur att hon klarade sig helt oskadd! Har själv tänkt på det där många gånger då vi ligger och sover på soffan. Kanske ska sluta med det.

Knapplån
Michellan, snart får du vinka åt mig och Vilgot! Vi ska nämligen åka till dina hemtrakter och titta på vigselring! :laugh:

Fy, jag lider med dig :(. Kan du inte få en ny omgång blod/järn för att bli bättre igen? Det är en sådan vidrig smärta med de där jäkla ärren! :(

Det skär i hjärtat när hon skriker och jag inte klarar av att vagga henne ens en gång.

Samma sak här, fast annorlunda och mer kortvarigt. Vi blev utskrivna (tror jag :p) från sjukhuset igår, och en del av den fortsatta behandlingen är att tvätta E:s alla blemmor med tvål och vatten morgon och kväll. Han skriker som bara den, och när jag tvättar på ryggen så att han ligger på mage försöker han åla sig iväg :cry:. Det måste ju göras, men det är vidrigt att veta att det förmodligen gör så ont på honom och att det är jag som måste åsamka honom det.

Stackars stackars dig :(

Det måste vara hemskt frustrerande. Kommer ju själv ihåg hur det var även om jag "bara" var sydd nertill, men dock på 3 ställen. Man vill så mycket och så går det inte.

Hoppas du kryar på dig

Nej men usch, din stackare!!
Förstår att du blev så upprörd, vem hade inte blivit det?! Och precis som Oregano med skriver, så är det något som kan hända oss alla och det är ju grymt lätt hänt.
Tur att det gick bra med tösen, hoppas man själv slipper vara med om något liknande :(

Ta det nu lugnt bara och så ska du se att allt löser sig!

Knapplånar mig själv!

Är det ingen som är bra på att uppdatera listan som kan göra det? Jag hittar inte senaste uppdateringen, är ju några som fått bebisar nu så jag ville se hur listan nu ser ut och hur många vi är kvar :D
Och om någon uppdaterar listan, så flytta gärna fram mitt datum till den 27 istället för den 22 :(

Men du kan ju faktiskt maila in till arbetsförmedlingen och säga när du fött barnet du har fött barnet nu eller så kan din sambo eller någon annan ringa in å säga att du inte är arbetssökande längre. Så slipper du. Då är du ju inskriven på arbetsförmedlingen och sen bara skriva ett mail att nu är du inte det länge. Du måste alltså inte gå in där med värkar eller springa dit från bb. Eller så gör det det enkelt för dig och tar fp från måndag iaf. Men drar ner på dagarna så du inte tar ut så många. Men då är du ju iaf sysselsat sen den tiden! Så slipper din sgi bli förändrad.

Grejen är den att jag varit sjukskriven fram tom idag så därför måste ja visst dit men jag få se hur jag gör om jag kanske börjar plocka lite mammadagar i stället, fast sist gick det rätt snabbt att få hjälp. Håller dock en tumme för att bebbe kanske vill komma ut i morgon då?! Idag verkar han tycka att det är för varmt. +24 grader i skuggan....

Och har precis blivit "the bad guy" igen när sambons mor ringde och undrade om vi kunde komma dit och fika kl 3. Hon ringde 14.25...

Jag orkar inte. Jag vill inte. Jag har inga kläder att ta på mig. Jag orkar inte sitta där och vara trevlig i tre timmar. Jag har inte sovit nåt inatt. Och hade vi åkt dit med åkt hem efter en kort stund så hade jag fått en pik om det.

Nu är haken att hon vet att jag ska åka på 10-årskalas för min kusin imorgon, och då undrar hon varför jag kan göra det men inte åka till dem? Jo för att jag vetat det i flera veckor och det är kul...

Usch vad elak jag känner mig, men jag ÄR SÄMST på att sitta och fika med folk i flera timmar och bara dösnacka. Det är inte min grej, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Annars är det som vanligt, händer inget. Men vi har 20 grader varmt och vi har byggt om lite staket och grejat ute, så rätt skön dag ändå. Tills hon ringde...

Och så sitter jag och begrundar alla problem alla har med sina bebisar. Är det inte såriga bröstvårtor och amningsproblem, så är det vilda bebisar som hoppar från soffan, eller kejsarsnittsärr som spricker 8 cm. Jag kanske tycker han ska stanna kvar i magen ändå? :D

Appropå att hoppa fr soffan så låg kompisens 6-månaders mitt på deras säng och sov förra veckan. Kompisen lämnade henne för att gå på toa och hör sen ett illvrål. När hon kommer tillbaks så hittar hon inte bebis! Snacka om panik. Då har hon på något sätt halkat mellan sängen och nattduksbordet och låg i kläm där.

En till som hade ångest kan jag säga, och hur man än vaktar så kommer ju saker att hända.... Lätt för mig att säga nu när han ligger tryggt i magen. ;)

Skit i svärmor!! Kan hon inte planera bättre får hon skylla sej själv!! Du ska orka med en förlossning som kan starta vilken sekund som helst så nu ska du vara riktigt ego och bara göra saker du verkligen vill och som ger dej något!

Nu är visserligen inte min tjej mer än 4 dagar gammal och mycket hinner ju hända och jag vet inte om vi är undantag men då får vi väl balansera upp det dåliga då. För här mår vi jättebra. lite för bra upptäckte vi igår. Det är svårt att komma ihåg att ta det lugnt när man är så pigg. Bar tunga vattenhinkar igår och när jag kom hem hade blodet i avslaget ökat. Ops... Ska komma ihåg det idag. Inga tunga hinkar... Funderar på om jag kanske ska låna någon av unghästarna nästa helg. Lite skritt och trav i paddocken borde inte vara några problem. Tänkte att vi skulle börja gå promenader och börja med träningsprogrmmet jag fick på BB efter helgen. Knipövningarna började jag med på BB så de kör vi för fullt.

Sover gör hon bra än så länge oxå. Fick väcka henne inatt och i morse. Det behövdes en tömning i mjölkdepåerna :)

Har faktiskat ingenting att klaga på än så länge. Hoppas det ger dej lite hopp :)

Och förresten... Det är såååå skönt att kunna ta på sej strumpor och skor utan problem och jag plockar gladeligen upp saker från golvet igen!

Och förresten... Det är såååå skönt att kunna ta på sej strumpor och skor utan problem och jag plockar gladeligen upp saker från golvet igen!

Tack, skönt att höra!

:D :D

Jag bytte nyss hage på tre hästar (50 m mellan kanske) och blev helt slut. Tvungen att gå in och sätta mig en stund. Varmt, svettigt och tungt att gå. Ska vila lite innan jag går och fixar vatten åt dem!

Michellan, snart får du vinka åt mig och Vilgot! Vi ska nämligen åka till dina hemtrakter och titta på vigselring! :laugh:

Hittade du någon vigselring då? En av mina ringar är köpt i munktorp, tycker de är trevliga.

*kl*

Underbara väder!! Sitter här ute med datorn och en sovande tjej i famnen, så himla mysigt! Enligt termometern är det 29 grader i solen men vi håller oss i skuggan :)

Vi fick jättebra hjälp! Jag visste ju vad jag ville ha, så nu är den beställd. Den blir likadan som förlovningsringen, alltså bred och rak i vitguld, men med två fyrkantiga diamanter. :love: Åh vad underbart det ska bli att gifta sig!! :laugh:

Vädret är helt fantastiskt! Men hur klär ni era småttingar nu? Ska de fortfarande ha mössa på?! :o Vilgot låg en stund i vagnen med kortärmad body. Han låg vindskyddat och verkade ha det ganska bra, men det är ju så svårt att veta...

Ikväll ska vi premiärgrilla. Hoppas att lillemannen låter oss göra det också! :D Han brukar kunna vara lite rabiat på kvällarna...

Jag funderade oxå på kläder idag men eftersom det mest blev in och ut med lillen så hade vi kortärmat och en filt. Mössan var med men han var så varm så vi struntade i den. dom är ju skyddade i vagn och så.

Ja jag skulle kunna gifta mig en gång i månaden, en av de bästa dagarna i mitt liv ;)

Idag har "vi" haft en långärmad body, byxor och tossor. Mössa på när hon inte legat i vagnen för att slippa blåsten i öronen. Har varit ganska välklädd själv för jag är rädd för att få mjölkstockning.

Kl
Gud vad alla verkar ha härligt väder idag!
Själv här i Skåne så har vi det iofs lite kvavt, men små-regnigt och mulet som bara den = inte alls någon höjdare..

Vad och fikade med ett par kompisar typ tre timmar, inomhus, på stan innan. Nu sitter jag på nätet och köper bebis-kläder, muhahahaha......!
Det är roligt!

Sambon är iväg ikväll, lägenheten är ny-städad (gjorde jag i förmiddags). Ska ta och vika tvätt, annars ser min lördagskväll väldigt anspråkslös och ensam ut.
Kanske skönt, fast nja, lite tråkigt kanske på en lördag =) Har ju dock lilla vovvan här, men ja, det blir nog mycket bukefalos ikväll, ingen förlossning på gång här inte :D

Min sambo ska iväg o klyva lite ved- härligt lördagsnöje ;) Så vi kan sitta här o svara på varandras saker och längta vidare....
Har haft tävlingar på ridklubben idag och jag är glad att jag har hand om sekreteriatet om man säger så... tänk o ha sol... Blir väl lika imorgon...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård