Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

lyllos :D

Här är det insomningen som är lite traumatisk. När han väl somnat så sover han 3-4 timmar. Jag blir helt förstörd av detta gråt :cry:

Han är snäll och glad hela dagen, tills sambon kommer hem, sen blir han deppig. Stackars sambon..

Vi kommer bara att använda Weledas produkter här. Allt för att slippa parabener, jordnötsoljor och annat skit. Använder och har använt deras bebisserie till mej själv i flera år eftersom jag har haft eksem på händerna och är överkänslig mot konserveringsmedel. Sen kör vi pappersservetter vid blöjbyte och skumservetter vid bad och daglig rengöring av veck och grejor. Luftas några minuter på skötbordet medans vi myser och pussas vid varje byte. Hoppas hennes rumpa håller sej lika fin son brorsans gjorde. Kan inte minnas att jag smorde den en gång ens.

Hur går nattsovandet för er? Här vill vi inte somna på natten, sover dock gärna på dagen? Hur vänder man dygnet för jag vill inte väcka honom när han sover?
Vilgot fyller 6 veckor på måndag och *peppar, peppar* har han sovit bra precis varenda natt hittills. :bow: Oftast vaknar han 2 ggr och vill ha mat och ny blöja, men efter det är det bara att lägga ner honom igen och somna om. Har gått och väntat på bakslag hela tiden, men det kommer säkerligen så småningom! ;)

Vet inte hur man vänder på dygnet på bästa sätt, men på natten tänder vi så lite lampor som möjligt och pratar inte så mycket med honom.

lyllos :D

Här är det insomningen som är lite traumatisk. När han väl somnat så sover han 3-4 timmar. Jag blir helt förstörd av detta gråt :cry:

Han är snäll och glad hela dagen, tills sambon kommer hem, sen blir han deppig. Stackars sambon..

Så har vi det också iofs. Exakt så! ;) Men jag matar oftare då och så blir han mycket nöjdare. Sen ligger sambon i sängen med honom tills V somnar. Men som sagt, när han väl somnat så sover han bra.

Jag upplever Liberos blöjor som väldigt hårda jämnfört med pampers. Någon annan som tänkt på det?

Jag upplever Pampers blöjor som väldigt sladdriga i jämförelse med Liberos :D. Jag föredrar Libero, tyckte att "nätet" i Pampers blöjor lossnade och geggade runt bajset :p

Vet inte hur man vänder på dygnet på bästa sätt, men på natten tänder vi så lite lampor som möjligt och pratar inte så mycket med honom.

Här är vi ju bara 3 veckor så mycket kan väl hända. Försöker ha släckt på natten vi med. Behöver doch en sänglampa vid amning för att se men annars släckt.

Sover era i egen säng eller med er?

Jo lilla Grodan somnar bäst på pappas mage. Mammas går inte för då letar han bröst hela tiden. :crazy:

Jag upplever Pampers blöjor som väldigt sladdriga i jämförelse med Liberos :D. Jag föredrar Libero, tyckte att "nätet" i Pampers blöjor lossnade och geggade runt bajset :p

Jag har precis börjat med Libero men jag kan hålla med om att pampers har läckt lite faktiskt. Jag ska utvärdera lite mer.

Kl

Några tips? Skjort-klänning hade kanske varit något?

Is tha shit

Köpte en tunn mörkblå skjortklänning/tunika och ett tunt grått skärp på hm. Till har jag tights och en mönstrad tunn sjal från indiska (perfekt att ha över när man ammar). Praktiska kläder för amning då klänningen är lätt att knäppa upp med en hand. Inga dyra saker så det gör inte så mycket att de blir nerspydda. O då man visar mycket ben o döljer magen känner man sig ganska smal o snygg trotts att man inte riktigt kommit i form.

Jo lilla Grodan somnar bäst på pappas mage. Mammas går inte för då letar han bröst hela tiden. :crazy:

Mmm... Känner igen det där! :D Häromdagen högg Lilleman tag i tröjan till och med! :rofl: Han bökade runt och ville inte sova och när han kom fram till rätt ställe högg han!

I början sov han i sin spjälsäng, men på sista tiden har han sovit bredvid mig, fast med egen kudde och täcke. Det är bekvämt när han ska äta, men jag känner att jag är stel i hela kroppen eftersom jag ligger så stilla.

Pampers läkte som ett såll o hon blev röd av lotion som finns i dem. Jag har euro shoppers tvättlappar som är helt outstanding (riktigt mjuka o fina) och vatten. Låter henne lufttorka eller eftertorkar lite med en torr tvättlapp.

Pampers läkte som ett såll o hon blev röd av lotion som finns i dem. Jag har euro shoppers tvättlappar som är helt outstanding (riktigt mjuka o fina) och vatten. Låter henne lufttorka eller eftertorkar lite med en torr tvättlapp.

Fast Pampers har ingen lotion i sina blöjor.

Mina läkte inte ett dugg faktiskt, kanske skillnad på de olika sorterna. det enda som jag haft problem med nu när han är äldre är att de går upp lättare i sidan och på det sättet läcker.

Jag bytte iof blöja väldigt ofta när han var så liten.

*kl*

Hur varma mössor har ni på era små nu? Tror ni jag kan ha med tjejen i stallet nu, om stoet skulle föla... Eller är det bättre att skicka upp gubben med henne i huset?

Jag hade nog haft en lite tjockare mössa.. Det har syrran på sina o de är ju inte nyfödda... Sen e de klart. Filt o så på så :)
Härligt att du får vara med på fölningen :) Lycka Till!
Verkar det nära?

Nu ska det ju bli varmare till helgen och nästa vecka, 16-23 grader enligt min husgud yr.no och det är väl tur det. Jag har inte köpt någon riktigt liten overall och varma mössor har jag inga. Däremot så pratade jag med en kompis som fick barn i slutet av okt och jag får låna liten overall av henne till en början om det behövs...

Blä vilken seg dag det är här. Det ösregnar men är ganska behagligt ute. Tvingade sambon att köpa med pizza hem till mig på lunchen. Jag tror jag ätit mer onyttigt sista månaden än vad jag tidigare gjort under de första 8 månaderna. Nu har jag gett upp fullständigt...

Men tror du inte det är kroppen som förbereder sej då? Samlar kolhydrater typ? Jag åt mer sista veckan än på väldigt länge kändes det som.

*kl*

Jag har fått sova hela natten! :love: från ca 22.30 till kl 6 med lite avbrott för att kolla klockan, känner mig som en ny människa :laugh:

Har läst i kapp lite i tråden och det enda vi använde på BB var hennes kläder vi hade tagit med, fick en mössa från pampers nere på förlossningen vi använde där och på hemresan eftersom den blev lite blodig innut i och hade ingen lust att skita ner de som vi hade med oss. Vi var iofs hemma igen innan hon ens var 24 timmar gammal. Jag diggade sjukhusrocken, varför riskera att bloda ner mina egna kläder när landstinget kan få sköta tvätten ;)

Blöjor, vi använder både pampers, libreo och huggies. Jag gillar libreo och huggies bättre än pampers och min man tycker pampers är bättre än de andra två. Så vi blandra lite efter humör kan man säga. Vid blöjbyten så har vi klarat oss från röd rumpa så vi smörjer inget men har både inotylolen och betaphen (res. för stavn.) hemma. Använder olika sorters tvättservetter och även frotté tvättlapparna från IKEA.

Mössa ute nu använder vi en bomullshjälmmössa som är i dubblalager, har hållt sig varm om skallen. Igår hade vi en i ett lager och hon var varm då också om huvudet.

Blä vilken seg dag det är här. Det ösregnar men är ganska behagligt ute. Tvingade sambon att köpa med pizza hem till mig på lunchen. Jag tror jag ätit mer onyttigt sista månaden än vad jag tidigare gjort under de första 8 månaderna. Nu har jag gett upp fullständigt...

Känner igen det där, äter som en häst och knappast bara nyttigheter heller. :o Jag lär få sota för det sen, hoppas innerligt amningen funkar så man får lite draghjälp med vikten där. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård