Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Prova med magmassage, det ska hjälpa mot magproblem. Det rådet fick vi av vår bvc-tant. Rörelserna heter "vattenhjulet" och "sol & måne" tror jag det var. Googla på det om du inte redan läst om dom i nån bok.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen. Ska städa upp lite och försöka sortera upp alla papper från ett antal veckors post som ligger och skräpar. :crazy: Vilgot är ute och åker vagn med sin pappa :love: så det är bara att passa på.

Ha en bra söndag, alla vårmammor! :banana:

*kl*

Jag börjar bli lite stressad. Vår pärla har fortfarande inget nanm... Var rätt säker på Alicia innan men är tveksam nu. Vet inte om hon är en Alicia...

*kl*

Jag börjar bli lite stressad. Vår pärla har fortfarande inget nanm... Var rätt säker på Alicia innan men är tveksam nu. Vet inte om hon är en Alicia...

Ni har 3 månader på er och hon är ju inte så gammal :) en del tar ju tid på sig att finna ett namn som passar. Vi fick papper från skatteverket igår med personnummer och papper för att anmäla namn. Vi håller på att bestämma andranamn.

Ah, tack för påminnelsen! Måste se till att köpa frimärken så vi kan skicka in våra papper. (Fy vad jag hatar papper och snigelpost :mad: )
Eftersom du och Ia* också fött i Västerås - fick ni något papper som bekräftar födseln som ska in till F-kassan? Jag var helt grötig i huvudet när vi fick det pappret på förlossningen så jag minns inte riktigt vad som skulle göras med det. :o

Oregano; Tack för tipset ang. massage! Har läst nåt om det innan, men nu googlade jag och såg små filmsnuttar också. Verkar ju inte ett dugg avancerat, det där ska vi testa under eftermiddagens nakenpass. :D

En bebis som trillar på en mjuk matta från soffan är inget jag hade blivit hysterisk över.

nää, kanske inte om man är stabil för övrigt, men är man första barns mamma med förlossningsdeppighet så är det inte så lätt att hålla sig lugn som man kanske borde..

jag kollar hellre upp så min bebis inte skadat sig..även om mattan är mjuk, kan dom hamna illa med nacken osv..

Tror inte dom sagt att vi kunde stanna på observation om det vari helt ofarligt..

läskigt var det iaf!

kl

Hej på er alla tjejer jag har följt er i det tysta under en låååång tid=)

Men nu när det börjar bli dax känns det bra att "komma ut"

Ni har varit min livlina till att jag har varit helt normal under denna graviditet och att det är fullt normalt att ha krämpor.

Inatt hade jag en nedrans massa förvärkar och även nu under em har jag känt av dem så förhoppningsvis under veckan får jag sunsa på min och min mans efterlängtade son=))

nää, kanske inte om man är stabil för övrigt, men är man första barns mamma med förlossningsdeppighet så är det inte så lätt att hålla sig lugn som man kanske borde..

jag kollar hellre upp så min bebis inte skadat sig..även om mattan är mjuk, kan dom hamna illa med nacken osv..

Tror inte dom sagt att vi kunde stanna på observation om det vari helt ofarligt..

läskigt var det iaf!

Tycker att ni gjorde helt rätt i att åka in och kolla upp stumpan, hade gjort exakt samma sak själv och blevit helt j*vla livrädd! Tycker nästan att man är lite oansvarig som förälder om man inte kollar upp sådana saker :o (men det är ju vad JAG tycker) Själv får man ju dåligt samvete när man råkar öppna kylskåpsdörren så den slår i magen...

Själv får man ju dåligt samvete när man råkar öppna kylskåpsdörren så den slår i magen...

Eller om man felbedömmer bredden på en boxdörr och fastnar med magen i kläm mot en häst. Tror bebisen fick avtryck i pannan av knapparna på min skjorta... :cool: :angel:

Eftersom ingen annan tar tag i detta så gör jag ett försök… Snälla kolla om det e rätt.

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 7/5 en flicka
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

9 st pojkar
7 st flickor

*kl*
Men vad är det här - inte ett enda inlägg sedan igår kväll?! :eek: Vad gör ni egentligen - föder barn eller har fullt upp med era små guldklimpar eller? ;) :

Vissa av oss har ju några dagar kvar innan Bf, ni får stå ut med vårt "inför-snack" :D

Idag vill jag inte föda barn iaf för min stackars sambo är grymt magsjuk eller något sådant :( hoppas så innerligt att jag slipper det såhär nära inpå Bf.. Stackaren skulle varit gudfar idag till sin systerdotter, men kunde ju såklart inte vara med på dopet :(

Jag kan föda barn nu - stoet är dräktigt!!!! Suck och pust och suck och pust. Två av två ston dräktiga på första skicket, nu kan jag andas ut och lugnt föda barn utan att ha ångest över att nån annan ska behöva sitta och köra mina hästar hit och dit.

Hör du det bebis????

;)

Det kan hjäpa att stoppa upp en febertermometer i rumpan efter ett par dagar utan bajs... Inga mediciner behövs och det brukar komma ut i mängder... Alltså. du sätter i den som normalt- inte trycker o har dig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar