Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tidigare har ju maken underhållit henne. Ffa genom att hålla i nappen (hon har inte riktigt förstått konceptet). Men hur jag gör ni. Ingen aning. Har aldrig åkt själv innan. Men önska mig lycka till. För just nu ammar vi och sedan bär det av.

Fast hon sover typ 22-10 och det gör rätt så väldigt ont i brösten då om hon inte äter... Kan ju gå upp och pumpa ur iofs men tycker ändå hon borde äta någon gång under tiden... Har inte träffat någon BM än. Hon är ju bara 6 dagar.

Det är väl jättebra att pumpa ur och frysa in ! Det skulle jag ha gjort.
(vet fö hur det känns eftersom pappan och jag var separerade från scratch och han hade bebbarna ett par nätter i veckan, det var bara att ta pumpen och pumpa på för att inte spricka)

Om hon går upp som hon ska och är nöjd och go skulle iaf inte jag väcka bebin. Att ha en bebis som soverpå natten är ju guld värt - börjar man väcka så är risken rätt uppenbar att man stör barnets egen rytm och sen har man ett helvete på natten (vet flera exempel på det)

Kanske ska testa det inatt. Har iofs inte lyckats väcka henne inatt heller så jag får väl försöka sova :) Kanske ska köpa en pump och passa på att tömma nu så det finns sen. Hur länge kan det ligga i frysen?

Bröstmjölk håller sig ca tre dygn i kylskåp och sex månader i frysen. Om du inte ska använda bröstmjölken omedelbart bör du kyla den så snabbt som möjligt. För att förhindra bakterietillväxt ska du aldrig hälla ihop varm och kall mjölk utan kyl den först.
Från bb-stockholm länken.

:)

Aha, så länge. Tack så mycket! Ska nog faktiskt göra det... Vet att ni diskuterat pumpar förut men då var jag inte riktigt med i matchen... Vilken rekomenderar ni?

Jag har både Medela Harmony och Medela Mini Electric. Jag måste säga att Harmony är väldigt bra och rek den starkt.

*kl*

(BF +1½) Inne på andra dagen med en härlig mensvärksliknande smärta....har dock klarat mig utan alvedon än så länge i dag....bebbe känns lite lugnare idag också än vad han var i går. Man är ju lite sjuk som blir glad när man har ont :D

Uva: jo, ska ringa läkaren på måndag och se vad man kan göra. Tror ärret håller på att bli infekterat också, vet snart inte var jag ska ta vägen. Känns som om jag står och stampar på samma ställe och inte har kommit någonvart sen jag kom hem från sjukhuset, fortfarande nästan lika ont och orörlig, suck. Usch, hoppas verkligen lille E blir bättre fort. :)

Åh, hur har det gått? Vad sa läkaren, och blev det infekterat? Jag fick också en eländes infektion med 39 graders feber, minns hur hopplöst det kändes... :(

*kl*

E börjar bli något snyggare, tycker jag, men det lär ta veckor innan han ser normal ut även om det fortsätter på det spåret (vilket jag hoppas att det gör). Idag har vi tillbringat en farsartad dag på sjukhuset. Tur att det var en sådan här fin dag i lördags också, för hade det varit första sommardagen hade jag blivit bitter på riktigt :grin:

Hade grymt tråkigt hemma så jag tog en sväng hem till mina föräldrar. Kan ju inte göra något för fogen fram gör så förbenat ont.

Nu tycker jag att det räcker med förvärkar och att de riktiga ska komma igång så att han kommer ut.

Lotch: Hur går det för dig?

kl

Nu har jag kört bil med henne själv för första gången. Det skall helt klart inhandlas en spegel för jag tycker inte om att inte alls kunna se henne…

Dessutom skrämde hon slag på mig. ACn i bilen funkade inte som den skulle så det blev till slut kokhett. Det fanns ingen stans jag kunde stanna och se hur hon mådde. Jag stressade upp mig själv mer och mer. När jag slutligen kunde stanna och gå bak så hängde huvudet på henne. Hon reagerade inte heller när jag ruskade till henne och tilltalade henne. Givetvis sov hon bara väldigt djupt. Men det var nog en av de längsta sekunderna i mitt liv… o så inser jag att jag blivit just så där hysterisk som jag inte skulle bli.

Du har ingen köksvåg du kan kasta upp henne på. Eller köra den klassiska hund/katt vägningen. Det ger väl inte jättebra svar men ni kan ju kanske se om hon har vänt kurvan.

Jag har en Medela Mini Electric. Jag är lite bortskämd med sjukhusets pumpar sedan tidigare, men tycker att Minin är helt okej när det bara ska pumpas någon gång per dygn. Den låter dock förvånandsvärt mycket, tycker jag. Och så har jag inte provat den på batteridrift.

BF + 5 dagar här.

Jag har haft en rätt usel dag som tillbringats på sjukhuset. Jag som lyckats pricka alla krämpor man kan ha under en graviditet kan pricka av en till - bröstböld. Heja mig! Som tur var behöver den inte skäras upp utan vi ska bekämpa den med penicilin. Men ont gör det och jag kunde knappt ha bältet på mig i bilen. Jag kände igårkväll när jag kom ur duschen att det var ömt och imorse var det värre.

Jag är väl den första i världshistorien som får det innan bebis kommer ut... Kommer han nu kan jag lika gärna skita i att amma från början.

Men fy vad läskigt!! :eek: Kan tänka mig paniken du kände... Tänk på den tiden då det inte fanns ac! Men då fanns det ju inte krockkuddar heller så man kunde ha dom fram.

Men hur gick det med skrikandet då? Blev det skrik eller somnade hon på en gång?

Vi har också varit ute och åkt idag. Som vanligt somnade han så fort jag lyfte upp stolen från golvet. Vi var till BVC och nu är lillemannen 56 cm lång och väger 4550 g, prick 6 veckor gammal. :banana:

Aha, så länge. Tack så mycket! Ska nog faktiskt göra det... Vet att ni diskuterat pumpar förut men då var jag inte riktigt med i matchen... Vilken rekomenderar ni?
Jag hyrde en Medela från BB och därefter köpte jag en egen Avent (elektrisk). Av dom två var Aventen bra mycket bättre. Den känns kanske lite plastig i jämförelse, men det kom mycket mer mjölk och gjorde inte lika ont.

Nej hon var ju hur enkel som helst. Knorrade i några minuter och somnade a n t sedan.

Innan vi åkte hem fick en kompis passa henne medan jag åkte runt med nervevade rutor en stund. Sen hotade jag ACn med att jag skulle visa min kärlek med hjälp av ett basebollträ… det tog skruv så på hemvägen var det lite svalare.

Åh vad härligt med leenden och skratt! :love: Här längtar vi som galna efter att få se det första leendet, men vi får nog vänta lite till - Stella är ju bara 3 veckor idag.
Vi har också varit till BVC idag - 54,5 cm lång och 4470 gram, hattmått på 37,2 cm. :laugh: Så himla skönt att veta att hon växer som hon ska nu, upp 210 gram på 6 dagar. Vid förra besöket hade hon bara ökat 120 gram så nu har vi fått kvitto på att amningen verkligen kommit igång igen. :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar