Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det tror jag hon gjort redan. Eller... Hon vägde 3355 vid födsel. 3136 dagen efter när vi åkte hem och 3200 när vi var tillbaka dagen efter det på PKU... Räknas det som att de vänt? Jag är inte ett dugg orolig att hon inte får i sej tillräckligt det kändes bara som en lång tid att vara utan mat... Å andra sidan, skulle hon vara hungrig skulle hon säkert vakna...

Slängde upp henne på vår köksvåg som inte är digital och den visade på strax under 3600.

Vad jag har förstått det som så e det de riktigt små och just nyfödda man ska vara orolig för. För de kan glömma att äta trotts att de borde. Men detta kan nog uva mer om. Till oss sa de att det var ok att sluta väcka redan när det hade börjat vända och hon har ju redan passerat sin födslovikt.

Kl

Jag är på ett taskigt humör just nu. Drar inte alls jämnt med mina stallägare just nu. Riktigt tråkigt och det har blivit såhär av flera anledningar under sista tiden, tyvärr.
Senaste är ny att de vill att jag mockar ut mina hästars vinter-hage så att en annan häst kan få nyttja den. Mina hästar går in på natten och ut i en mindre gräshage på dagen. Är livrädd för fång, speciellt på min lilla shettis-dam. Hon har aldrig visat några tendenser (är tre nu..), men en gång fånghäst alltid fånghäst...
Därför vill jag ha kvar min vinterhage som typ inte har något gräs alls så jag kan ha den att skifta med. I vilket fall så stod det idag på min tavla i stallet: "mocka ur skiten ur hagen".
Självklart ska jag göra det, men måste jag göra det när jag är i v. 39 (går in i v. 40 på torsdag)?? De fattar verkligen inte det och det kvittar tydligen hur jag uttrycker mig.
Fattar ju att det är deras mark och ställe etc. men samtidigt hade jag kanske önskat lite förståelse. Känner dessutom verkligen att bebisen fixerar sig, har gräsligt ont i fi**benet :o

Nog med gnäll.. Får väl ta tag i det imorgon, blir nog snart utslängd från stället :S suck!

Kl

Jag är på ett taskigt humör just nu. Drar inte alls jämnt med mina stallägare just nu. Riktigt tråkigt och det har blivit såhär av flera anledningar under sista tiden, tyvärr.
Senaste är ny att de vill att jag mockar ut mina hästars vinter-hage så att en annan häst kan få nyttja den. Mina hästar går in på natten och ut i en mindre gräshage på dagen. Är livrädd för fång, speciellt på min lilla shettis-dam. Hon har aldrig visat några tendenser (är tre nu..), men en gång fånghäst alltid fånghäst...
Därför vill jag ha kvar min vinterhage som typ inte har något gräs alls så jag kan ha den att skifta med. I vilket fall så stod det idag på min tavla i stallet: "mocka ur skiten ur hagen".
Självklart ska jag göra det, men måste jag göra det när jag är i v. 39 (går in i v. 40 på torsdag)?? De fattar verkligen inte det och det kvittar tydligen hur jag uttrycker mig.
Fattar ju att det är deras mark och ställe etc. men samtidigt hade jag kanske önskat lite förståelse. Känner dessutom verkligen att bebisen fixerar sig, har gräsligt ont i fi**benet :o

Nog med gnäll.. Får väl ta tag i det imorgon, blir nog snart utslängd från stället :S suck!

Men jösses, att folk inte förstår att man kanske inte kan göra så mycket som höggravid! Tråkigt att de inte har förståelse och att de inte kan lyssna på dig :(

Fy va tråkigt :( Själv hade jag inte klarat av att mocka hage nu hur gärna jag än ville.... tycker inte att det borde vara sååå viktigt heller om du nu utnyttjar den fortfarande. Du har ju säkert liiite bättre ork efteråt- eller få sambon ställa upp en dag i "vårt fina sommarväder"

Själv blir jag bara sämre o sämre igen. Förkyld som ett as igen- var inne på förlossningen i natt o fick lite starka tabletter så jag fick lite sömn för mina muskelkramper... Nu vill jag inte mer...
Jag känner mig så dum när man gnäller hela tiden men jag fattar helt enkelt inte hur jag ska palla... Ont i musklerna för hostan- stackaren inne i magen trycker som bara den på alla håll för att det blir trångt och sen fortsätter det.... i timmar varje gång man ska sova...

Cyllene- Din stackare!!! Jag kommer inte att bråka för att amma heller om det skulle bli problem. Ersättningar är super idag så varför må dåligt över att man inte kan... Min syster har haft sin böld sedan i höstas- fick den tidigt i graviditeten.... Hon har ätit 7 omgångar pencillin nu och tömt den 2ggr, skurit upp den1 och nu är det ÄNTLIGEN dags för en operation så att den försvinner... Ligg på om den inte villge med sig.... Det har iaf inte gått så bra för henne så jag håller tummarna för att din är snällare... - Ville inte skrämma dig- bara peppa på ngt lustigt sätt...

*kl*

BF+2, är det här tacken för att ungefär 80% av alla hittils i tråden fått barn tidigare än beräknat?! Känner att det inte riktigt är rättvist det här :devil: Har dock gått helt över förväntan än så länge men nu börjar jag bli mer och mer övertygad om att lillen inte tänker komma ut. Haft samma rörelsemönster etc i flera dagar och mina sk förvärkar är det inte heller någon större skillnad på...

Jaja, för varje minut som går så kommer vi ju 1 minut närmare förlossningen :D

Måste erkänna att det kändes surt då jag fick reda på att ett av paren från föräldrautbildningen fick sin son förra tisdan...dom var beräknade till i morgon.... :mad:

Ja, särskilt med feber och ont i hela kroppen så jag måste trycka i mig mängder av penicilin. Jag har i princip aldrig ätit medicin men sen jag blev gravid går det inte räkna hur många olika piller och tabletter jag tryckt i mig....

Lite gnällig nu kan man säga! ;)

Det känns igen! Är normalt en frisk människa, men just nu är jag uppe i nio olika läkemedel om dagen som jag tar, plus vitamintabletterna. Hoppas på att det inte kommer fler komplikationer nu, känns som jag inte gör annat än medicinerar ibland.

Det känns igen! Är normalt en frisk människa, men just nu är jag uppe i nio olika läkemedel om dagen som jag tar, plus vitamintabletterna. Hoppas på att det inte kommer fler komplikationer nu, känns som jag inte gör annat än medicinerar ibland.

Hur har det gått med din klåda då?

Nej, fy. Du ska inte behöva råka ut för mer nu. Jag trodde jag var safe nu när det började närma sig (tom gått över) men icke... Tydligen kan 1% få bröstböld när de ammar, jag är väl den enda som fått det innan bebis ens kommit ut...

Men jösses, att folk inte förstår att man kanske inte kan göra så mycket som höggravid! Tråkigt att de inte har förståelse och att de inte kan lyssna på dig :(

Plus EmelieR

Tack för era svar, det värmer! Man funderar ju på om det är jag som är löjlig och överdriver.. Jag vet ju också att jag är grymt bitchig just nu och intevärldens trevligaste. Men samtidigt tycker jag att de kanske kunde visa lite förståelse för min "situation".
Visst kan jag be min sambo om hjälp, men bitchig jag gör inte det eftersom jag tycker att ska de nyttja "min" hage till en annan häst så kan de få stå med det. Jag har tagit bort hästarna därifrån nu i 5 dagar och redan vill de ha hagen. Jag vill ju bara att min hage ska pausa från hovar och skit en tid så att jag kan nyttja den sen och låta sommarhagen och vinterhagen turas om att pausa. Handlar ju en hel del om bakterier etc. också..

Förlåt för att mitt hästsnack just nu tar över lite i bebis-tråden :( känner mig bara så nere och förbaskad nu och vill bara flytta mina hästar därifrån nu....

*kl*

Idag har det hänt mycket om man är en småbarnsförälder som letar efter småsaker att glädjas åt:D
Oscar fyller 2 veckor idag och han firade det med att tappa navelstumpen.
Han lyfter huvudet högt när han ligger på mage. Och idag va första gången det inte gjorde ont att amma:bump: Äntligen ett ljus i tunneln!

Sålde även min ena shettis idag. Känns bättre än jag trodde det skulle göra.
Har även satt upp en riktlinje för min andre ponny.
Hinner jag inte med honom nåt i sommar, då det inte är något större arbete att äga en häst då man slipper mockning och foderfixande så kommer jag inte palla med honom i vinter. Då säljer jag honom till hösten.
Helt nöjd med det beslutet.

Tja, fem av medicinerna är mot klådan, plus antibiotikan mot en nytillkommen hudinflammation, och jag kommer förmodligen få en hel del ärr. Törs inte tänka på hur det hade varit om jag inte fått behandling.

Oj, men du får lindring i alla fall av behandlingen?

Det hade helt säkert varit ännu värre annars. Men jag räknar dagarna tills jag blir frisk igen!

Var inne och fick träffa läkaren idag, ringde 9 och fick tid 11. Det var inte så infekterat, utan bara lite svullet med rodnad, så nu fick jag order om att lufta och vila så att det skulle få tid att läka. Skulle svullnaden bli värre och börja lukta skulle jag åka in direkt. Däremot så hittade de en böld i bröstet, har den inte gått ned eller försvunnit på fredag så måste jag in igen, suck. Känns skönt att ha kollat upp det iaf.

Som om det inte var nog så haltade min tvååring i hagen när jag var nere och tittade till dem imorse. Hittade en sten i hoven som låg och skavde mot strålen, tog bort den och trodde det var den det berodde på då hon inte var varm eller svullen på benet. Kom ned på eftermiddagen och då kan pållan knappt gå. Panikringde min granne som är vet och nu står hon i stallet på antiinflammatoriskt och lugnande och så ska han ultraljuda henne imorgon och kolla att det inte är något ben som gått sönder och att det är någon mjukdelsskada. Usch, är så himla nojjig. Min fina prinsessa. :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar