Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
En annan fråga som uppstod häromdagen, från det ena till det andra. Jag känner inte något direkt behov av att plocka på mina föräldradagar nu i maj, men kan jag vänta med det även om bebis föds? Alltså och börja plocka i juni istället, även om bebis kommer tidigare?
Jag tycker ju att man borde kunna det, men min svärmor trodde inte det av någon anledning. Förklara det gärna för mig =)
Jag vet inte om mitt går att jämföra med eftersom jag fick piller uppstoppat men jag hade inte många sekunder mellan värkarna. Absolut inte mer än 30 sekunder.
Det där är rätt känsligt om man är arbetslös (som jag fått för mig att du är eller ä'r jag helt ute och cyklar?!). Jag valde mellan att åka ner på arbetsförmedlingen i går och anmäla mig som arbetssökande i och med att min sjukskrivning gick ut eller börja ta ut föräldradagar trots att lillen inte kommit ut än. Det får nämligen inte bli några glapp mellan sjukpenning, a-kassa och FP. Valde att börja med FP, dock MÅSTE jag ta ut minst 5 dagar per vecka fram tills det att han föds, men sen får jag ta ut hur lite dagar jag vill. Räknar dock med att inte behöva ta ut allt för många dagar innan han föds, hoppas att han kommer typ i morgon
Men ett tips är att ringa på FK, har ringt dit flera gånger ang just detta bara för att vara på den säkra sidan när det gäller SGIn....det är ju så smidigt nu också när man kan välja att lämna telefonnummer så att dom ringer upp när det är ens tur!
*kl*
Helt galet hur mycket jag älskar min unge
Vars har du klåda?! Jag har haft lite klåda till och från uppe på händerna, trodde ett tag att det var pudret i mjölkhandskarna som jag inte tålde men uppenbarligen inte eftersom jag inte mjölkat ett kossa på 3 måander snart. Sista dagarna har klådan blivit lite värre. Ser lite ut som eksem, det lustiga är att det bara sitter på en del av handen...på båda händerna och det är området ovanför tummen. Små vätskefyllda blåsor som kliar som attan...Vet inte om jag skulle tagit kontakt med någon läkare?! Men innan jag får tid där så...
Soleksem yttrar sig vanligen som små kliande knottror eller blåsor, oftast på bröstet men också på andra ställen där solen kommer åt, t.ex. handryggar, armar och ben. Ansiktet klarar sig ofta på grund av ett s.k. härdningsfenomen, genom att det dagligen utsätts för små doser av ultraviolett ljus. I svårare fall kan dock även ansiktet och andra partier på kroppen komma att engageras. Det finns lindrigare och svårare former av ljuskänslighet. Sjukdomsbilden varierar också från små knottror och blåsor, till större och ibland mycket utbredda utslag. Utslagets brokiga utseende har givit upphov till namnet - kroniskt polymorft ljusutslag. Solutslag kan komma flera dagar efter solandet, varför man inte alltid tänker på sambandet med sol. Besvären sitter sedan i några dar till ibland flera veckor, och i svåra fall även längre. I sällsynta fall kan man ha besvär även vintertid, och då också på klädbetäckta områden.
Jag hade också klåda på magen och händerna i slutet men det är nog inte samma som Mabuse har utan det låter mer som Graviditetshepatos, men det kan lika bar vara något helt normalt. Kan ju vara det du lider av? Om jag inte är fel ute så är detta inte samma sak som PUPPP!? Du kanske bör fråga din BM om detta så det inte är något av de två.
Jag tycker din klåda låter som soleksem.
Jag fick likadant nu för ett tag sedan kliade som fan på handen. Tror det var soleksem. Små blåsor som var vsttenfyllda o såg ut som eksem.