Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Här är allt fint, har åkt på en förkylning bara. Ont i halsen och snorig :( oroar mig för att smitta lilleman.

Första dagen utan pappa hemma idag, kan säga att sambon hade ganska rejäl ångest igår. Han var inte alls sugen på att gå och jobba. Och jag måste erkänna att det har varit väldigt mysigt att ha honom hemma. Man lever lite i en bubbla.

Vi har det riktigt bra här också. Temlan sov mellan 22-06, fick mat och så sov vi vidare till 9. Vi hade också skrikperioder på kvällarna förut, men de har gått över ju äldre hon blivit. Min tvååriga pålla haltar knappt idag, fick till och med komma ut i hagen. Är så glad att jag nästan pinkar på mig av glädje.

Selma fyller 4 veckor idag, så min mamma kommer med god lunch och så ska vi fira. :D just nu ligger hon på min mage med ett leende på läpparna och sover. :love:

Det är så hemskt när man tvingas sticka hål på bubblan. Gör bara inte samma misstag som vi. Behåll helgerna som en fristad och träffa bara folk på era villkor. Våra helger försvann i saker som måste göras och att visa upp T för dem som enligt sociala regler ska träffas och förbereda för dessa besök… Så vi hade INGEN tid som familj. Att bara ligga nära o prata eller ut och promenera. Eller att träffa de som vi ville träffa. De personer som ger oss energi.

Kl

Sista besöket hos Bm idag, förhoppningsvis. Om jag inte går över tiden.
Senare idag ska jag packa färdigt bb-väskan.
Synd bara att jag mår så jäkla dåligt idag... Sambon kommer iaf hem från jobbet och skjutsar mig. Han skulle egentligen inte med, men han ville det så gärna och jag vill ändå inte köra själv idag.

Hoppas ni är piggare än vad jag är idag :)

Hade också hoppats på att jag gjorde mitt sista besök hos BM förra veckan men mest troligt så får jag nog åka dit i morgon igen för koll och uppbokning av övergångskontroll eller vad det nu kallas....Men dagen är ju förvisso inte slut än så mkt kan ju hända :idea: *hoppas*

Har iaf vart på NTF och hämtat ut babyskyddet idag. Det är ju för tur att vädret här uppe i Norrland är helt j*vla underbart så man behöver då inte sitta inne och deppa över att det är dåligt också!

Nae, dax för lunch!

Vilgot och jag har tillsammans med grannen varit på både Barkarö handelsträdgård, Blomsterlamdet och Plantagen för att köpa blommor till våra gemensamma krukor mellan garageuppfarterna. Det gick jättebra, han sov hela tiden.

Nu har jag fått i mig lite mat och Lilleman har precis somnat på min mage.

Har varis hos läkare idag på 41+0, ny hinnsvepning och ny tid bokad om en vecka. Jag tyckte de kunde sätta igång nu med tanke på allt som varit och med tanke på hur jag mår nu men icke, jag mår för bra. Så det blir väl igångsättning nån gång innan nästa helg nånstans efter 42 hela veckor. Skitkul med tanke på att jag vet att datumen inte stämmer och jag redan gått över två veckor.

Jag har verkligen fått nog nu. Har sagt åt sambon att han får ta hand om bebis när han kommer så åker jag på semester. Är less och trött på allt! Vad hände med att vara utvilad och peppad inför förlossningen? Det försvann nånstans längs med alla konstiga jä**a sjukdomar man åkt på...

Var hos BM på förmiddagen och ni har så rätt. Jag behöver inte väcka henne på nätterna för hon har gått upp över 300 g på 5 dagar :) Och blivit 1 cm längre. Skönt.

Dessutom så kom jag på i bilen på väg hem från sjukhuset att ingen gjort nån koll på över 8 dagar med hjärtljud, mått osv. Struntar man i sånt på slutet el är det bara för att jag går till läkare det missas? Det är ju inte min vanliga bm...

Hur är det med bröstbölden? Har medicinen börjat hjälpa än?

Ja, jag fick en dunderkur penicilin så det gör inte lika ont längre, det ömmar mest. Det märktes dock att det var en dunderkur för det tog bara 10 timmar efter första pillret innan jag fick svamp. Så då fick jag åka till apoteket och köpa mer mediciner.

Kan det vara så att den som köpt mest mediciner under graviditeten vinner ett pris? Kanske en solsemester eller en ny häst? ;) Gissar att jag och Mabuse ligger i täten än så länge...

Känner mig ungefär som dig fast jag är bara 40+4 än så länge....ska som sagt till BM i morgon, trodde jag skulle få åka dit med bebbe men tydligen inte, varför gör dom så här mot oss?! Man har ju haft massor med olika tecken på att något ska vara på G men det är som att det ändå inte vill sig hela vägen. I går var det hur lugnt som helst idag har jag haft lite mer känningar så det är väl bara att vänta, vänta och vänta...

Visserligen så har 2 bekanta som fått barn hittills fått bebbe i v40+5...så det kanske är ett mönster som gäller även mig...
Min mamma påstår att BFdatumen stämde betydligt mkt bättre förr...då hade dom ju ännu sämre UL...

Ja, jag fick en dunderkur penicilin så det gör inte lika ont längre, det ömmar mest. Det märktes dock att det var en dunderkur för det tog bara 10 timmar efter första pillret innan jag fick svamp. Så då fick jag åka till apoteket och köpa mer mediciner.

Kan det vara så att den som köpt mest mediciner under graviditeten vinner ett pris? Kanske en solsemester eller en ny häst? ;) Gissar att jag och Mabuse ligger i täten än så länge...

Jag fick frikort redan under första trimestern, klår du det? ;)

Nejtack :D

Byter inte henne mot något i världen. Inte ens bröstböld och svamp ;)

Usch, tycker synd om dej. Så frustrerande oxå när du vet att deras datum är fel och du redan gått över tillräckligt länge!

Usch, jag lider verkligen med dig! Övertiden är inte kul alls, och jag mådde ju ändå bra i jämförelse med dig. När jag var på min koll i v.41+0 hade jag också gett upp och räknade iskallt med att få ringa och boka tid för överburenhetskontroll på tisdagen då jag skulle vara i v. 41+5. På måndagen i v. 41+4 kom Stella av sig själv, så det kanske hjälper att ge upp och ställa in sig på igångsättning efter 42 fulla veckor. ;)

*kl*
Det blev som jag trodde ang. föräldragruppsträffen - bara jag och vännen som dök upp. :grin: Himla tråkigt faktiskt att ingen annan dök upp, men å andra sidan så gör det inte allt för mycket, det var inte direkt någon ur gruppen som jag känner att jag absolut måste ha fortsatt kontakt med. Förhoppningsvis blir det bättre med föräldragruppen som BVC anordnar, vore lite skoj iaf att lära känna någon annan med barn i samma ålder som man kan umgås lite. :)

Vad sysselsätter ni er med under dagarna, bortsett från allt som rör barnen såklart? ;) Sambon börjar jobba på måndag och jag känner redan lite småpanik över vad jag ska fördriva tiden med, jag kan ju liksom inte promenera hela dagarna alt. snacka hål i huvudet på vännen som också är föräldraledig. :angel:

Nä, inget föl än. Jag är helt säker på att de räknat fel på station... Pappa tror inte hon får före helgen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar