Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag fick frikort redan under första trimestern, klår du det? ;)

Haha, nej då fick jag något utskrivet som jag aldrig tog ut. Lergicomp kanske? Fick det mot illamående när jag höll på och svimmade. Jag började inte med det smärtstillande förrens i november, så jag ligger lite efter.

Solsemester eller häst, du får välja först. Jag kan ge bort min 2-åring om nån annan sponsrar med solresan.

Jag tar hästen, lätt, särskilt om jag får välja fritt bland dina! Den mesigaste blir nog alldeles lagom skarp och svårriden för mig tror jag.;) (inte för att jag har tid och råd med häst just nu, men vad f-n!:D)

Jag har fastat i dumma serier iaf:p Hem till gården, bevvan, familjen annorlunda..is tha shitt..haha

Annars har jag varit iväg hos mamma, vänner som är mammalediga, handlat, varit i stallet..fast mest tar i det lugnt hemma..Mkt pga att jag varit rätt nere och inte orkat så mkt mer,och ärligt varit rädd för att ge mig iväg med bebis själv..men det är bättre nu så nu ger jag mig iväg mer:)

Längtar tills min svägerska får sin bebis(beräknad nu i dagarna) så jag kan umgås med dem:)
Min andra svägerska har också fått barn för 5 mån sen, men tyvärr umgås vi inte så mkt..men det blir nog att vi tre kommer umgås mer när svägerska nr 2:s barn kommer:)

Vår lilla tjej växer bra:)
Tyvärr har hon börjat skrika jättemkt, igår var det helt hemskt:crazy:
Tur man har bättre tålamod nu, med sambon är det värre;)
Misstänkte magen igår, för när hon fes/rapade å blev hon lugn en stund.
Såg även idag när jag bytte för morgonen att hon var väldigt röd på rumpan, precis runt rumphålet..så jag undrar om det är något hon kanske inte tålt, något jag ätit..kanske tzatzikisåsen jag åt..för hon har inte varit speciellt röd innan..så jag tror att hon reagerat på något..Så nu blir det ingen lök eller liknande så får vi se..
annars har jag Minifom hemma, men vill inte använda sånt förrän jag vet att det behövs, att det inte bara är tillfälligt..
Men synd om henne var det..lilla hjärtat..och så vill man inte bli irriterad, för man vet att hon inte gör saker för att vara dum..men ibland blir man bara så frustrerad:(

och så en fråga till er som fått!
Hon är ju 5v nu, och mesta av hennes vakentid går åt att skrika..Även efter ny blöja och mat..Hon har ju mer tid nu vaken, när hon ligger och "pratar" och ler:love: men mest av tiden gråter hon..

Hur är era bebisar? Är det mest gråt vid vakenhet, även när dom "borde" vara nöjda?

Selma är faktiskt en ganska nöjd bebis. Hon skriker när hon är hungrig eller missnöjd för att ingen ger henne uppmärksamhet, bortskämda bebis... Men hon skrek en del när hon var mindre, nu kan hon ligga vaken och titta på saker och vara nöjd ganska långa stunder utan att pipa.

Har ni leksaker och andra grejer som hon kan titta på? Nu i början så gillar de ju starka kontraster väldigt mycket, så svart/vita saker är super om man vill att de ska fokusera blicken. Vi har en svartvit hund i hennes vagga och en bok från Lamaze, som finns på bla babyland, som hon kan ligga och titta på hur länge som helst tex. Den ser ut såhär:
29038_406574359760_503859760_3808114_8143676_n.jpg

och vovven:
27957_1371028407294_1579282307_868772_974670_n.jpg

Vad smart med den där boken, en sådan ska jag nog försöka införskaffa.

Kl
Var ju hosen annan Bm idag, hon var betydligt bättre än min gamla. Så jag ska faktiskt till henne nästa vecka dagen innan beräknad dag och göra en mindre hinnsvepning. Hon tyckte tydligen att vi kunde göra det och hon trodde också att bebisen i magen väger runt 4 kg, det räcker för mig!!

Berättade för henne att jag mår riktigt dåligt idag. Har inte kunnat äta mer än lite fil och en isglass. Mår illa och känner mig riktigt riktigt hängig. Hon sa då att det är ganska vanligt att man mår såhär precis innan det blir dags för förlossning och att det ofta sätter igång typ dagen efter!!! Tänk om det blir så?Helt galet i så fall, men så lär det väl inte bli så det är nog att hoppas på för mycket. Har dock grymt ont i magen stundtals, men inga direkta sammandragningar.

Då hoppas vi på att det är därför du mår dåligt:D

Ja ellerhur! Är det därför så ligger jag hämta här och mår skit ett litet tag till :D
Hade så dåligt samvete över vovvan för en stund sen för jag har inte kunnat ta ut henne sen i förmiddags.. Hon har legat i mitt knäveck sen jag kom tillbaka från Bm.
Men sambon dök plötsligt upp så nu agerar hon praktikant på hans jobb i möbelaffären, haha! Man gör vad man kan. Det var tack och lov hans kollegors förslag så det är nog lugnt :) känns bättre för mig iaf :D

Vad smart med den där boken, en sådan ska jag nog försöka införskaffa.

Kl
Var ju hosen annan Bm idag, hon var betydligt bättre än min gamla. Så jag ska faktiskt till henne nästa vecka dagen innan beräknad dag och göra en mindre hinnsvepning. Hon tyckte tydligen att vi kunde göra det och hon trodde också att bebisen i magen väger runt 4 kg, det räcker för mig!!

Berättade för henne att jag mår riktigt dåligt idag. Har inte kunnat äta mer än lite fil och en isglass. Mår illa och känner mig riktigt riktigt hängig. Hon sa då att det är ganska vanligt att man mår såhär precis innan det blir dags för förlossning och att det ofta sätter igång typ dagen efter!!! Tänk om det blir så?Helt galet i så fall, men så lär det väl inte bli så det är nog att hoppas på för mycket. Har dock grymt ont i magen stundtals, men inga direkta sammandragningar.

Det var ju roliga besked du fick hos BM iaf :bump: Hoppas jag får något liknande i morgon för i natt lär det då inte komma ut nån bebis iaf....

*kl*
Själv är jag på piss j*vla skit humör idag, retar mig på typ allt och alla hela tiden. Saken blir inte bättre heller när man bor tillsammans med en som har svårt att riktigt klippa navelsträngen till sina föräldrar. Han hade hittat en husvagn på blocket, visserligen lite fix och så men helt okej, så vi skulle åka och kika på den nu i eftermiddag, men självklart måste hans pappa också följa med. Samma sak när vi hämtade bilen i Södertälje, då skulle också hans pappa med...:devil: Hans mamma har lite svårt att släppa taget om gården vi bor på eftersom det är hennes barndomsgård, detta leder till att hon tycker att hon får plantera blommor och buskar lite varstans på vår tomt...detta gör mig totalt ursinnig, vet att det säkerligen är för att vara snäll men jag uppskattar det inte....Samma sak så vill hon gärna hjälpa mig här hemma, okej det är jätte gulligt...MEN INTE VARJE DAG!!!!!

Ah, ja nu har jag fått gnälla av mig lite iaf...

Hur har ni andra haft det idag då...vet inte om det är värmen som gör mig såhär rabiat eller om det är något annat?! ;)

kl

När man var gravid så såg man fram emot att få ha sina vanliga kläder igen men nu när jag sitter här och ammar så har jag kommit fram till att jag iaf inte använder mina vanliga kläder! Har ni andra köpt riktiga amningskläder/toppar? Jag har inte köpt några kläder specifikt för amning utan nu rotar jag runt i garderoben efter skjortor jag kan knäppa upp och linnen jag kan dra ner. Jag vill inte dra upp t-tröjor m.m. för jag har ingen lust att flasha magen. Tjocktröjor är inga problem eftersom jag har mängder med tröjor som har blixtlås eller koftor med knappar.

Faktiskt med facit i hand så mådde jag illa dagarna innan fölossningen drog i gång :idea:

Åh vad glad jag blir :D får man säga så?!
Jag hoppas ju verkligen att det drar igång snart!!
Dock blev jag nervös när jag låg här på soffan i eftermiddag. Tänkte att vi är ju för fasen inte helt klara med allt! Hovslagaren kommer imorgon bitti och egentligen har vi ett besök kvar på Ikea.
Men egentligen är det väl petiteser (stavning?) och inget som inte går att
lösa ändå :D

Bli glad du :) nån gång måste de ju komma ut så varför inte lite tidigare? Så mycket mysigare att ha dem på utsidan :love:

petitesser om du ville veta ;)

Jag fick ett ryck för ett tag sen och köpte (på rea) en klänning, ett linne och en topp från boob eller vad det heter. Annars får det väl bli skjortor o linnen.

Jag har också upptäckt behovet av amningsvänliga kläder, just nu kör jag med ett längre linne under tröjor - då kan jag dra upp tröjan och ner linnet och slipper på så vis flasha magen. :D Inte det smidigaste alla gånger men det duger de dagar jag inte känner för att ha skjorta eller andra riktigt amningsvänliga kläder. Ska jag bara vara hemma dock så kör jag rätt ofta på stora, halvsunkiga t-shirtar eller smidiga linnen bara :angel:

Armani och Emma; Dagen innan min förlossning drog igång mådde jag APA, var på ett sjukt dåligt humör. Bråkade på sambon och stängde in mig i sovrummet större delen av dagen där jag låg och var sur. :D Ville inte äta och hade egentligen inte lust till något alls, och kl. 2 på natten sen så startade mina värkar.

Tog på mej en gravidtröja idag och insåg att det tältet får jag nog slänga. Såg bedrövligt ut. Tänkte köpa en amningsklänning till sommaren. Annars kör jag som du, letar reda på kläder som går att öppna och dra ner.

Kan ni gissa hur mycket jag njuter just nu?! :D Stella myser på sin pappas arm medan han halvligger i sängen och lyssnar på Snabba Cash. Det innebär ostörd (eum, okej - just nu gnäller hon lite där inne, men det är inte mitt problem :D) egentid för mig, och jäklar vad härligt det är. :love: Självklart älskar jag alla mysstunder, men det är så himla underbart att bara få vara en liten stund och göra det jag känner för att göra. Den här stunden gör mig till en så jäkla mycket bättre mamma känner jag.
Får ni andra också egentid varje dag eller känner ni inget behov av det? Jag har alltid haft ett behov av att få vara själv ibland, så de här stunderna är ovärdeliga för mig. :love:

Nej jag får sovtid av min man ;) imose somnade hon i min famn efter amning i en timme, langade över henne till Mikael och sedan fick jag sova en timme :)

Bli glad du :) nån gång måste de ju komma ut så varför inte lite tidigare? Så mycket mysigare att ha dem på utsidan :love:

petitesser om du ville veta ;)

Ja varför inte, hade varit bra härligt om det drog igång tidigare!
Dock verkar det som om vi får åka in.. Jag mår riktigt dåligt och har huvudvärk. De tyckte jag skulle avvakta till 23 och sen höra av mig och berätta om alvedonen hjälper.
Min svägerska förlorade en pojke i havandeskapsförgiftning, så det är nog det vi oroar oss över lite..
Ligger här i soffan med min älskade iPhone, den gör att jag kan uppdatera mig här utan att direkt anstränga mig :)

Tack för ord-stavningen!!

*kl*

Ni skriver lite om egentid. Fy hundan vad jag saknar det. Kan få en kvart i duschen någon gång då å då om jag har tur. Vill mörda min sambo ibland som inte ställer upp mer. Nu när han har varit hemma på sina pappadagar så är han ute och lullar runt på gården som nåt jävla ufo. Han tycker han jobbar hårt när han sitter bakom spakarna på grävmaskinen eller flyttar en traktor fram å tillbaka.

Nu när jag spytt ut min galla över fanskapet så ska jag bara skriva att jag fick hem min Manduca bärsele idag. Helt fantastiskt att vara handsfree en stund och ändå ha med lilleman!
Lite klurig att få på, ffa knäppa spännet som är vid skulderbladen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar