Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Håller tummarna för dig att du inte åkt på havandeskapsförgiftning.
Hade det med i baktankarna under hela graviditeten.
Hade knappt hört talas om det förrän sambons morsa berättade att både hon och sambon höll på att dö när han skulle födas just p.g.a hf.

Jag är också ganska orolig över det, eller vi ska jag säga. Så därför åker vi in nu för att vara på den säkra sidan :)
Uppdaterar imorgon!

Jag får bra med egentid, vilket har varit otroligt skönt med tanke på mitt mående!

Jag har ju min häst 5 dagar i veckan(ofta blir det mindre än så för jag har min syster som ställer upp, och medryttaren tar ofta mer än sina 2 dagar) så dom kvällarna får jag ju åka iväg och bara vara Josse, tjejen som älskar sin häst och älskar att vara i stallet!

Jag får även sova vissa helger om jag behöver det, men jag har svårt att släppa det helt och slappna av när jag hör lillan skrika..så egentligen är stalltiden mer avkoppling för mig!
Nu har vi ju en liten skrikunge också, och jag vill inte att sambon ska känna att han inte kan trösta henne(han tappar tron på sig själv när hon skriker vad han än gr)så jag har kännt mig stressad när jag varit i stallet vissa kvällar..men nu börjar jag slappna av mer...efter sambons tillsägelse att jag minsann får koppla av och att han fixar det...viktigt att jag får ha min stund, för jag ska orka!

Ofta är det jag som åker iväg och handlar om vi ska ha nåt litet, för sambon vet hur mkt den lilla stunden i bilen, med hög musik, gör för mig.

Så min sambo är underbar!:love:

Dock har jag, pga mina egna erfarenheter fått för mig att han inte skulle vara där för vår dotter och mig, utan jag skulle få ta allt själv..Men han är tvärtom..en riktigt klippa!:D

Trist att sambon inte inser att du behöver mer egentid..jätteviktigt ju..Du får sparka på honom lite tycker jag;)

Uppdatering!
Ingen havandeskapsförgiftning, vilket var skönt!
Dock hade jag mycket sammandragningar så hon kände lite på mig och sa att jag är öppen 1 cm. Hon trodde att det väldigt snart är dags, helt galet men vi får väl se :)
Nu kör vi hem och ska försöka sova lite, natti!

Oj, jag hann bli lite rädd där faktiskt att du åkt på nåt elände :eek: Tur iaf att det inte var något allvarligt!!!

*kl*
Här är det lugnt som vanligt, eller ja, har faktiskt "mensvärk" idag, trodde att allt skulle sätta igång efter att jag var och avmaskade 35 tackor i går kväll men ja vi får väl se. Ska iaf ut och åka häst och vagn tillsammans med en god vän nu på förmiddan, skönt att få göra något annat, sen åker jag till BM. Får väl se vad som händer där!? Men först kanske hästarna vill ha lite frukost??!!

Lite klurig att få på, ffa knäppa spännet som är vid skulderbladen.

Har du provat att flytta upp spännet? Jag hade jätteproblem tills jag kom på att de var flyttbara, nu sitter det i nackhöjd och är inga problem alls att knäppa. :)

Meeen- då var vi ju på CSK samtidigt. Kom igen nu. Skynda dig ;)
Själv har jag antagligen havandeskapsförgiftning....
Har gått från 1+- 3+ på 2 dagar....
Läkaren ska prata med mig nu vid ronden hur vi fortsätter...
Vi har ju bestämt imorgon ju ;)

Jag har 3 amningstoppar och en klänning. Enkla saker från HM men ack så skönt att ha. Som su skriver man slipper klä av sig.

Uppdatering!
Ingen havandeskapsförgiftning, vilket var skönt!
Dock hade jag mycket sammandragningar så hon kände lite på mig och sa att jag är öppen 1 cm. Hon trodde att det väldigt snart är dags, helt galet men vi får väl se :)
Nu kör vi hem och ska försöka sova lite, natti!

Öppen 1 cm har jag varit i en månad. Jag är nu öppen 3 cm. Om jag ska var lite tråkig? ;)

Nu kanske min nästa bebis är på G... Stoet var blöt på juvret igår och det hade droppat på haserna... och hon har fyllt ut juvret rätt så mycket mer nu. Pappa och syrran säger att det är ett tag kvar men det närmar sej iaf. Är mer nervös för henne än jag var för mej själv. Vore bra om fölis kom innan sambon börjar jobba nästa vecka.

Meeen- då var vi ju på CSK samtidigt. Kom igen nu. Skynda dig ;)
Själv har jag antagligen havandeskapsförgiftning....
Har gått från 1+- 3+ på 2 dagar....
Läkaren ska prata med mig nu vid ronden hur vi fortsätter...
Vi har ju bestämt imorgon ju ;)

Vad komiskt att vi var där samtidigt iallafall igår! Missförstå mig rätt, fy vad trist att du förmodligen har havandeskapsförgiftning, hur mår du nu då och hur blir det med allt, igångsättning etc.?
Krya på dig och lycka till, hoppas vi ses där inne i dagarna :D

Öppen 1 cm har jag varit i en månad. Jag är nu öppen 3 cm. Om jag ska var lite tråkig? ;)

Ja jo öppen nån cm kan man ju vara länge, vet inte riktigt vad hon mer baserade sitt uttalande på, kanske mina väldigt täta sammandragningar och hur starka de var? Jag har faktiskt ingen aning! Jag bara lyssnar och tar till mig vad de säger :D

Ah, det är nog pga sammandragningarna isåfall! Hoppas du är på gång nu, själv ställer jag in mig på nästa helg. Lika bra... Då har jag enligt mina beräkningar gått 3,5 vecka över tiden så det blir säkert bra!

Jag dricker hallonbladste på löpande band nu. Har gjort en stor tillbringare och ställt i kylen så jag dricker det kallt. Rätt gott faktiskt!

Min make tjatar på mig att ta egentid men förutom att duscha vet jag inte vad jag ska göra med den? Vad gör folk som inte har häst. Ush saknar den lilla kraken så det gör ont. Särskilt när det e så ruskigt fint väder. Mina klasskamrater tentar dessutom straffrätten om ett par veckor så de har alla gått in i ett töcken av paragrafer o e knappt kommunicerbara.

Håller med och förstår dej, hade jag inte varit "tvungen" att åka till Stanley, hade jag nog inte heller tagit nån egen tid..mer än att sticka och handla förståss..
Trist att vännerna gått in i studiebubblan oxå..Men det går ju över iaf:)

*kl*

Nu ska jag snart ge mig ut en tur med vagnen..måste ta in posten..varit lite dålig på det senaste dagarna..Och nu är ju vädret kanon, varmt som tusan:)

Tyvärr är hr rätt trist att gå själv..bor ju ute på landet, men det är mest landsvägar här..innan man kommer in på nån mysig väg, så får man gå långt..Får väl gå ner mot ridskolan som ligger en bit härifrån, så får man iaf titta på lite hästar:)

Jag gillar att gå ut och gå men jag har inte så jätte mycket vägar att gå på här ute. Vi brukar gå till bron och tillbaka och det är en enda raksträcka mellan två åkrar :grin: Blir iaf en kilometer när man kommer hem igen men jag får så ont i ryggen! Fick inte ens så här ont i ryggen när jag var gravid så att gå längre än våran kilometer känns inte lockande.

Armani + Cyllene: Ni får se det så att ni har nån centimeter mindre att öppna er sen när det drar igång på riktigt ;) Undrar fortfarande om jag var öppen något innan eller om jag öppnade mig mina 5 cm på "förvärkar". Fast det lär man ju aldrig få veta.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar