Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Du får ringa o fråga :) Det är därför personalen finns här...
Fast det är vanligt med blödningar när de varit inne o grävt....
Själv är jag inte alls mogen. Inte ens en tanke på öppnad men igångsatt nu på förmiddagen.

Tänk så länge jag har gått med ilningar och mensvärk- så har det gett absolut 0 inverkan på livmodertappen.... onödigt....
Nu väntar ett par dygn av helvete då... Men men- ännu så länge är det inte värre än vanligt.

Blir du igångsatt pga havandeskapsförgiftningen eller?! Hade inte din bebbe lite svårt att komma i rätt läge också? Känner att jag nog inte hängt med ordentligt?! Men lycka till iaf! :laugh:

Jag hatar att amma inför andra.
På bb blev jag så nervös så det blev fel hela tiden. Och då kom de ju in
ännu oftare för att kolla. Men så fort vi kom hem så blev allt bättre!
Sambons morsa kom in i rummet jag smugit undan i för att amma och bara ställde sig och glodde. Har svårt för att säga ifrån, sambon sa till henne.
Då svarade hon med att det är sååå mysigt att titta på. :devil:
Kärring!

Det är verkligen ingen fara, den ena frågar (jag!) och ni är så bra på att svara ju =) Så jag tar verkligen inte illa upp, förstår dig att du blir pessimistisk - till och med börjar bli det och jag har ändå en vecka kvar innan det egentligen är dags :D

Känner mig friskare idag i vilket fall, vilket är skönt - igår mådde jag verkligen apa och kunde inte göra någonting alls. Idag svettas jag mest p.g.a värmen. Kvavt och äckligt är det.. Och så har jag ju de där sammandragningarna typ hela tiden, men i övrigt känner jag mig pigg. Har orkat ut och gått en sväng med hunden och även dammsugit lägenheten och diskat ett par vändor, så känner mig ändå ganska fräsch idag i jämförelse med igår, tack och lov!

Jag är inte direkt pryd av mig, men vill ändå inte amma inför folk hur som helst. Nu är ju jag lite härdad efter alla besök på amningsmottagningen, där har främmande människor tittat och klämt på mina bröst till dess förbannelse. :D
Är det bara jag och sambon hemma bryr jag mig såklart inte, men har vi besök drar jag mig gärna undan till sovrummet. Är vi hos svärföräldrarna sitter jag i en fåtölj som är lite skymd, då kan jag fortsätta prata med dem som sitter i köket men de ser mig inte (öppen planlösning). Himla smidigt faktiskt. Än har jag inte behövt amma när vi varit iväg nånstans, men känner ändå att det nog kommer kännas okej så länge jag kan hitta en lugn vrå och har en filt eller sjal som jag kan skyla mig lite med.

Just det där med att skyla sig tycker jag är lite svårt, och det är ju där amningsvänliga kläder kommer in i bilden. Jag vill verkligen inte visa min degiga mage med alla sina bristningar och måste alltså ha kläder som döljer det. Ska nog ta mig ner till Lindex imorgon och köpa några amningslinnen, då kan jag ha dem under tröjor och tunikor som jag måste dra upp över magen.

På tal om degiga magar och liknande - jag är av med alla gravidkilon! :banana: :bump: :banana: 1 kg under inskrivningsvikten nu, ca. 9 kg till som ska bort innan jag är helt nöjd (kommer dock se mer till hur kroppen ser ut och känns än att stirra mig blind på vågen). Känns så sjukt skönt måste jag säga, och nu kommer jag utan problem i byxor jag hade innan graviditeten. Syrran tyckte jag skulle unna mig en shoppingrunda, men jag väntar nog ett par kilon till.

*kl*

Lite OT men iaf... Tror det är dags för min nästa bebis nu. Det droppar från juvret på stoet. Nu blir det pussel med var vi ska göra av barnen inatt... Men det får lösa sej. Får väl amma i stallet....

Åh vad spännande att något kanske är pågång med hästen!! I denna tråd är det inte bara människor som blir vår-mammor :D

Gud vad skönt det är med amningströjor.
Har en ifrån GeKås och så hade H&M linnen i tanktop modell i tvåpack för en liten peng.
Ska på bröllop i juli och i augusti. Funderar på att hitta någon fin anmingvänlig klänning alternativt kjol och fin amningströja.
Tips och förslag mottages tacksamt:D

Jag gick upp 10 kg och har tappat 15!
Målet är 27 kg till, sen är jag nöjd.
Men jag ska absolut inte banta när jag ammar. Men de kilon som råkar försvinna är ju ett steg på vägen.

Det är verkligen ingen fara, den ena frågar (jag!) och ni är så bra på att svara ju =) Så jag tar verkligen inte illa upp, förstår dig att du blir pessimistisk - till och med börjar bli det och jag har ändå en vecka kvar innan det egentligen är dags :D

Känner mig friskare idag i vilket fall, vilket är skönt - igår mådde jag verkligen apa och kunde inte göra någonting alls. Idag svettas jag mest p.g.a värmen. Kvavt och äckligt är det.. Och så har jag ju de där sammandragningarna typ hela tiden, men i övrigt känner jag mig pigg. Har orkat ut och gått en sväng med hunden och även dammsugit lägenheten och diskat ett par vändor, så känner mig ändå ganska fräsch idag i jämförelse med igår, tack och lov!

Skönt att du känner dig bättre idag! Bara du fortsätter hålla igång så du får i gång värkarbetet nu ;)

Vi hade så extremt varmt här uppe igår (ja jag vet, man ska inte klaga på värmen men som gravid blir det lite jobbigare :D), tror att det var den som gjorde mitt dåliga humör!

*kl*

Ni som köpt amningstopp på apoteket, visst är det Care-Fix ni köpt?! Var in och frågade efter dom idag, tyvärr hade dom bara XL hemma på det apoteket...men jag tänkte så det är rätt, någon pratade om en som hade kardborrband längst fram, men det verkar inte vare denna???!!!

Jag kan amma inför vissa personer så som nära vänner. Men jag har alltid en sjal över mig och bebis. Jag har ammat på offentlig plats en gång. Vi var i Vällingby centrum och amningsrummet var bland det äckligaste jag sett. Så vi hittade ett lite undanskymt ställe på ett fik.

Jag skäms över min amningsposition hemma. Sämsta tänkbara. Nersjunken i soffan eller sängen. Sjukgymnasten i mig bara skakar på huvudet och suckar.

Samma här :grin:

Ang offentlig amning:
Är inte särskilt bekväm med att amma helt öppet, försöker också se till att ha en filt eller sjal över oss. Även om vi är hemma och det kommer folk som jag inte känner mig bekväm med försöker jag ha nåt över oss.

*kl*

Ni som köpt amningstopp på apoteket, visst är det Care-Fix ni köpt?! Var in och frågade efter dom idag, tyvärr hade dom bara XL hemma på det apoteket...men jag tänkte så det är rätt, någon pratade om en som hade kardborrband längst fram, men det verkar inte vare denna???!!!

Japp dem har jag, varianten utan kardborre. Har inte testat med kardborre men de verkar inte smidiga. De utan kardborre är super! I alla fall för 95kr :)

*kl*

Idag har vi haft amningsmaraton här hemma... Iggy har ätit en gång i timmen ungefär sen kl halv 5 i morse :eek: Kan det bero på värmen? Så ofta har han inte ätit tidigare nämligen.

Ytterligare en fråga ang värme, vad har ni på era små när det är så varmt? Vår lägenhet blir supervarm. Idag har jag suttit i trosor hela dagen och iggy bara i blöja. Och när vi var ute med hundarna en vända hade han bara en body och ett par byxor och en tunn filt i vagnen. Han känns väldigt varm ändå och det ser ut som han fått värmeutslag på ena armen och under hakan. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska ha på honom :confused:

*kl*

Jag har inga problem att amma inför mina nära och kära när hon väl ligger vid bröstet men innan när man ska knäppa upp tröjan och BH'n så känner jag mig väldigt obekväm och "blottande". Min man har ju sett mig näck förr så han har jag inga bekymmer med i alla fall.
Sedan så sitter jag nog väldigt oergonomiskt, när jag ammar, jag tycker inte jag har någon kontroll när hon ligger på kuddar utan jag vill hålla i henne. Inte ligger vi mage mot mage heller utan hon ligger mer eller mindre på ryggen och har vridet huvud mot mig. Amningskudden och jag är inte kompisar men den ger väldigt bra stöd under armbågen när jag håller i henne :idea:

När jag använder linne så drar jag bara ner den under bröstet. Jag har väl kanske inte fått så stora bröst, mina har mest växt på bredden tycker jag.

Angående vikten så har jag 1 kg kvar innan jag är nere på inskrivningsvikten, 5 kg innan jag kan känna mig tillfreds med vikten (känner mig nästan nöjd med kroppen redan nu). Idag fick jag på mig ett par av mina tajta jeans, lite extra tajta men jag fick igen dem och på mig dem :banana: :angel:

Jag får oxå ont i ryggen! Precis som en nerv som lägger sig fel..gör döont..Hade inte heller jätteont i ryggen när jag var gravid, men nu känner man sig helt handikappad..

Dessutom blev både jag och vagnen nerskiten av en fågel..Härligt:grin:

Jag hade ju min foglossning-smärta i ryggen och det var riktigt drygt men det här är värre. Har även huggen i höften kvar. Trodde nog att det allt skulle bli bättre och inte sämre efter förlossningen!

Mysigt med fågelskiten :crazy:

Jag är inte direkt pryd av mig, men vill ändå inte amma inför folk hur som helst. Nu är ju jag lite härdad efter alla besök på amningsmottagningen, där har främmande människor tittat och klämt på mina bröst till dess förbannelse. :D

Men svarar alla. På BB och amningsmottagningen hade jag inga problem med att "visa upp mig". Det är ju deras jobb att hjälpa mig och för mig okända människor. Tycker det är betydligt värre med närmaste familjen. Vet inte varför faktiskt. Har tänkt en del på det där. Det kan ju bli lite problematiskt om jag ska helamma i 6 månader.

På tal om degiga magar och liknande - jag är av med alla gravidkilon! :banana: :bump: :banana: 1 kg under inskrivningsvikten nu, ca. 9 kg till som ska bort innan jag är helt nöjd
Grattis!! :banana: Ska jag gå på inskrivningsvikten så har jag bara 2,5 kg kvar, men då hade jag redan gått upp ca 4 kg. Men det ska nog ordna sig. Det är ju knappast så att det finns tid till att småäta. ;)

Och så knapplån. Vilgot har varit helt rabiat de sista två dagarna... :crazy: Har har varit gnällig på kvällarna, men igår var det gallskrik från 17-tiden till han somnade för natten vid 21. Idag har han fortsatt... Hela dagen har han skrikit och inte sovit mer än en kort, kort stund. Var helt slut när sambon kom hem... Nu ligger V och jollrar i sängen och jag hoppas att även denna natt blir lugn. Peppar peppar har han alltid sovit gott på natten och inte skrikit en enda gång.

Läste nånstans att barn skriker som mest runt 6 veckors ålder, men jag vet inte om det stod varför. Vilgot är ju precis där, 6 veckor och 3 dagar. Blir ju lite rädd för att det är kolik eller nåt, men det det verkar faktiskt mest som att han bara är allmänt missnöjd. :crazy: Hoppas att det går över snart.

Haha, det finns ju knappt tid till att äta - och vi är hemma båda två fortfarande. :eek: Vi har dock slarvat lite, prioriterat att umgås med Stella och sådär :angel: Ska verkligen försöka få lite vardag nu när sambon börjar jobba igen, och framför allt så ska jag se till att ta en ordentlig promenad varje dag.

Kan det inte vara värmen som gör att han är lite extra gnällig? Tycker S varit lite mer kinkig de senaste kvällarna och sedan igår har hon även ätit betydligt oftare än innan...

Kan det inte vara värmen som gör att han är lite extra gnällig? Tycker S varit lite mer kinkig de senaste kvällarna och sedan igår har hon även ätit betydligt oftare än innan...
Tanken har slagit mig också. De blir säkert törstigare och därför vill äta mer. Han var till och med svettig i håret den lille stackaren...

Kom just på att mina petunior nog också är törstiga. Skulle ha planterat dom idag, men jag har inte ens kommit utanför dörren idag. Får skicka ut sambon att vattna dom, jag har ingen tröja på mig. :p

När vi är hemma är det bara blöja eller också en tunn tröja/body.

Åker vi nånstans är det body byxor strumpor som gäller, i vagnen har jag ingen filt på, hon är varm som en kamin!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar