Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Amen vad är det för en seg bebis du har i magen?! Borde de inte sätta igång dig nu liksom? Tycker du gått hur länge som helst nu!
Hoppas verkligen det sätter igång för dig snarast.

Min Groda sover så fort vagnen rullar. Han somnar även i babybjörnen så han kanske är lättsövd..

E somnade av vagnen när han var liten och lättlurad. Nu när han är stor ;) kan han mycket väl hålla sig vaken, dock tycker han för det mesta att det är okej att åka ändå... I ett litet tag i alla fall!

*kl*

Eftersom E:s utslag inte blivit bättre tillbringade vi förmiddagen idag på det ställe man helst vill vara när det är väder som detta - på sjukhuset. Läkaren har en ny idé om vad det skulle kunna vara, och eftersom det verkar vara en åkomma som verkar rätt lätt att leva med så hoppas jag att det stämmer. Chansen på den sjukdomen är ju 1 på 500 000, så varför inte... Nya blodprover är tagna och förhoppningsvis innebär det att vi kan bli lite klokare i början på nästa vecka.

La mig i soffan för att försöka sova lite men har blaskat ner ett helt nytt ombyte med kläder och en frottéhandduk. Fullständigt dränkt det. Bara att byta igen... Det kommer floder bara jag rör mig, inga sammandragningar.

Hoppas de sätter igång imorgon om inget hänt då!

Ja så sa vår BVC-tjej också, och det ligger alldeles säkert nåt i det. Idag fick S ha långärmad body och "långkalsonger" från PoP på sig, verkade vara ok iaf för hon var inte alldeles tokvarm. Fortsätter vädret såhär blir det dock kortärmad body i fortsättningen. :laugh:

Michellan; Stella somnar rätt omgående då hon ligger i vagnen, men det händer att hon ligger vaken och spanar runt också. Skulle hon nån gång vara ledsen när man lägger ner henne så blir hon nöjd när vi börjar rulla. Himla enkel unge jag har. :love:

Cyllene; Det var en himla envis bebbe du har där inne! Nu håller vi tummarna för att värkarna kommer igång av sig självt nu under eftermiddagen och att du snusar bebis snart. :laugh:

Tur man har lite ombyte :S Men fy fasen vad jobbigt att gå och läcka sådär. Hur länge kan man gå så innan man blir igångsatt?

Men vilken tjuris och vad besviken jag skulle bli om jag satt i dina kläder nu, när vattnet går så tycker man ju inte att det ska ta allt för lång tid innan liten kommer. Nu hejar vi på din bebbe lite!!! :bump: Heja heja!!! :bump:

Själv har jag haft rätt mkt sammandragningar både i går eftermiddag och idag med "mensvärk" och ilande smärta baktill, ska inte tala om dessa slemmiga flytningar och min kassa mage :crazy: Det är iaf rätt jobbigt att sitta ner längre stunder....

Det låter som det är pågång för din del!! :) Att magen blir kass precis innan brukar ju vara ett ganska vanligt fenomen! Så det är säkert inte alls långt kvar för din del heller!

Åhh vad avis jag blir på alla som ska ha snart! Visserligen är inte 63dagar så himmla länge men det är ju en evighet mot om någon dag som det är för flera här inne!! Lycka till alla som snart ska föda!!! :)

Btw. EmelieR har varit väldigt tyst så förhoppningsvis så har hon fått ut sin lilla bebis vid det här laget och att igångsättningen fungerade! :) Får hoppas på det för hennes skull!

Det lter som att nåt är pågång för dig ju!
Själv är jag tillbaka som innan och mår som vanligt. Bara massor med sammandragningar typ hela tiden, men men det är ju heller inte dags riktigt än för min del, så det är väl bara att vänta..
Hoppas det drar igång för dig!!

Men du- jag sitter ju här o väntar på dig ;) Jag höll ju mitt avtal :) Ebba är ute nu- så det gör ju inget att jag har hängt i vårtråden ;)

Min igångsättning blev dock inte speciellt segdragen och vet inte om jag tycker att det var det rätta så här i efterhand... hmmm... Jag var iofs slut innan men det gick så fort i natt att jag nog hade velat ha en "vanlig" förlossning.

Alicia somnar i vagen ibland och ibland inte. Somnar hon inte blir hon oftast skitförbannad. Men så är hon ju bara en vecka oxå så det har inte blivit så många promenader än.

& Armani__

Jo hoppas kan man ju alltid göra iaf :D Men har inte allt för stora förväntningar dock, magen har vart kass till och från i 1 vecka nu, men däremot alla sammandragningar och dom slemmiga flytningarna gör ju att man kanske hoppas iaf, dom säger ju att det ska bli dåligt väder i helgen så jag spenderar gärna helgen på BB!

Men grattis till tösabiten :bump:, va roligt! Fint namn också, om vi skulle få en tjej skulle hon också heta Ebba, både eftersom vi tycker det är ett fnt namn och för att både min och sambons farmödrar hette Ebba!

Grattis!!! Till tjejen… Vi får väl ta o skriva in dig i vårtråden så du får bli en av oss på heltid mohoohohaha

*kl*

Vet nu inte om jag är hysterisk eller inte?! Men man är ju lite nojig för havandeskapsförgiftning.

Har vart ganska slö och trött hela dagen idag, har inte haft direkt huvudvärk utan mer bara trött i skallen. Sover inte sådär jättebra längre på nätterna och just i natt har jag inte sovit något vidare. Klev upp strax efter kl 6 och då hade jag vart upp på toa 3 gånger i natt + att jag vaknade runt 4 och hade rätt ont i ryggen och det där nere och halvslumrade fram till 6 snåret. Hade en hel del förvärkar i går kväll också så jag tog en alvedon innan jag gick i säng. Sov 2,5 timme på förmiddan efter att jag kom hem från stallet i dag.

MEN, jag var ju hos BM i går efter lunch och då var både blodtrycket och kisset bra....

Skulle nån av ni ringt till sjukvårdsupplysningen/förlossningen efter så som jag känt mig i dag?!

Kan det inte vara vädret? Eller nu ser jag att du är i Umeå... Här i söder har det varit 25 grader varmt, fuktigt och åskat. Riktigt segt.

Här har inte hänt nåt. Periodvis läcker jag vatten så det forsar, just nu lite lugnt. Ny läkartid imorg kl 8.30!

Det har ju varit runt +25 här uppe hela veckan, först i dag det vart lite kallare. Det känns så fjompigt på nåt sätt ändå att oroa sig eftersom jag var till BM igår och så var alla värden jättebra, det som får mig att vara orolig är just det att jag är helt slö i skallen, kan känna lite huvudvärk ibland men det kan ju lika gärna bero på att jag sovit så dåligt....

Har du haft bra värden hela tiden tidigare vore det konstigt om nåt hände på en dag, men är du orolig så ring och prata med dem. De verkar vana vid att få alla möjliga och omöjliga frågor!

GRATTIS!!!:bump: Men du är ju ändå fortfarande sommarmamma! Åsså får man läsa att allt är klart här i vårtråden ;) Grattis igen! Hoppas att det är min tur snart... :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar