Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

kl
Fan… nattningen efter amningen på natten har börjat ta tid!!! Så detta e andra natten jag absolut inte kan somna om. Har varit uppe sen kl 4.

Kan det inte vara värmen som gör att han är lite extra gnällig? Tycker S varit lite mer kinkig de senaste kvällarna och sedan igår har hon även ätit betydligt oftare än innan...

Det märker jag av på Isabella att hon tycker det är varmt! Vi hade fönstret öppet hela dagen i går i sovrummet ändå hade vi makalösa 25 grader där uppe! Hon sover jätte dåligt, vaknar efter 1 timmes sömn och ska sedan ligga vid bröstet en timme. Gissa om jag är trött, nu har hon nog precis somnat i skrivande stund efter att ha varit vaken hela morgonen.

Inatt kom en liten hingstunge till världen. Mörkbrun med fyra vita ben och stjärn.

Vet vad du går igenom..Vår tjej har blivit enormt skrikig oxå..Innan somnade hon direkt efter man ammat..och var nöjd..Nu skriker hon eller gnäller en bra stund..även på natten..Dock är det bättre på natten än dagen, peppar peppar..

Idag känns det skit, så trött på hennes gnällande:o..känns som jag gjort henne olycklig pga mitt mående..Nu mår jag ju bättre..men tänk om jag redan påverkat henne så hon är olycklig..för tillfreds är hon inte:cry:

Jag funderade också på det här med värmen, bebisar svettas ju och tycker ju att värmen är pest och pina, men vid vilken ålder bör man/ska man/kan man erbjuda dem vatten i flaska?

Själv så tror jag att min bebis har blivit utbytt med någon annan. Från att ha vaknat varje natt klockan fyra och krävt mat, så sover hon nu igenom hela nätterna. Från 23, när hon får sista målet, till mellan 07.30-9. :eek: Hon är i stort sett aldrig missnöjd, utom när hon är hungrig eller övertrött. Jag går runt och "peppar peppar ta i trä" hela tiden, bara väntar på att häxan i henne ska vakna. Just nu ligger hon och myser på soffan i bara blöja och tittar på "Keep up with the Kardashians" medan jag sitter och skriver tackkort. Så förhoppningsvis har hon ärvt mina lugna bebisgener och inte de från hennes far som skrek hela första året.

Min tvååring verkar vara helt återstäld, haltar inte ens lite längre. Hon firade genom att hoppa över ingången till hagen och springa och kråma sig på fältet när mina hundar lyckades skrämma livet ur hästarna när de sprang ut genom skogen i full kareta... SUCK. Men jises vilken hopphäst hon kommer att bli. :love: :D

Så fort vi jag är klar med alla korten ska vi ut och njuta av det fina vädret, sen så ska vi åka ut till havet i eftermiddag och sambon ska åka jetskin, hundarna ska få busa i vattnet och jag och Fiona, vår underbara hjälp, ska sitta och njuta av solen och skugga Selma. Det var länge sen jag kände mig så glad och utvilad, tänk vad mycket det gör att få sova hela nätter. :love:

Tack så mycket. Jag ska ta med systemkameran nu när vi åker ut. Har bara tagit kort med mobilen än. Allt gick bra. Tyvärr inte ett sto så den ska ju säljas.
Alicia var superduktig. Var uppe vid huset med pappa och saknade mej bara en gång, annars gick det superbra. Men hon sover fortfarande. Vi kom inte hem fören halv fyra men hon sov ju i princip hela natten därute oxå... Tröttfia...

JAG SKA SNUSA PONNY IDAG!!!!! Springer runt som en yr höna och packar ihop saker till bebis och mig för en heldag i stallet. Det e en lång körning själv som jag e ganska nervös för. Men utsikten att på känna hästdoft är motiverande nog.

Härligt:) Motivationen är hög för sånt ja:)
Jag red faktiskt min häst för nån vecka sen..Kan inte beskriva min lycka:D

Jag vill också snusa häst! Har inte varit i närheten av en häst på jag vet inte hur länge, så jag börjar bli lite smått desperat. :D

Ia, grattis till bebis nr. 2, låter som en snygg herre! :laugh:

*kl*
Hur klär ni era små när ni är ute med dem i vagn nu när det är så varmt? Har ni mössa? Just idag är det mulet och rätt blåsigt här, men ändå varmt. Tänkte ta mig ut en sväng nu på eftermiddagen, och känner mig jätteosäker på hur jag ska klä S. :crazy: T-shirt, velourmjukisar, strumpor och tunn hjälmmössa är vad jag funderat på, men kanske borde byta t-shirten mot en långärmad body och mjukisarna till ett par tunnare bomullsbyxor. I vagnen är det ju vindstilla, så mössan kanske är överkurs.. Varför måste det vara en hel vetenskap för?! :eek:

Härligt:) Motivationen är hög för sånt ja:)
Jag red faktiskt min häst för nån vecka sen..Kan inte beskriva min lycka:D

Jag kan verkligen förstå din lycka!
Det går så himla bra för min Armani och hans lilla medryttare nu som motionerar honom i stort sett varje dg, vilket är fantastiskt. Var nere och höll ett litet markarbetes-pass för dem härom dagen och det var verkligen roligt.
Dock längtar jag ännu mer när jag läser hennes blogg där hon skriver så fint om mina hästar och när jag tittar när hon rider så står jag där med mycket blandade känslor... Ena sidan av mig tycker det är så roligt och fantastiskt att se. Den andra sidan känner en så stor längtan, avundsjuka och önskan om att det var jag istället. Känns hemskt att känna så, men det är inget jag styr över :crazy:

Det där med kläder är inte lätt! Jag frågade på BVC i måndags och hon sa att de flesta klär på sina bebisar lite för mycket. Själv försöker jag jämföra ute- och innetemperaturen. Vi var ut en sväng idag och då visade termometern på 22 grader och då kan jag tänka mig att det blir ännu lite varmare under suffletten. Han hade då bara en kortärmad body, men låg ju då nerpackad i mjukliften med "locket" på. Flera gånger kände jag på honom och han var absolut inte kall.

Igår var han ju helt rabiat, men idag är det en helt annan unge! :idea: Hur snäll, tyst och nöjd som helst!

kl

Somnar eller kan ni söva era barn i era vagnar?
Jag känner mig så instängd, om inte Isabella sover innan man lägger henne i vagnen blir hon arg och ledsen och somnar inte förrän man tar upp henne. Så när jag får henne att sova så har jag ingen lust att gå ut längre.
Kanske hon är för liten för att gilla vagnen på det sättet men de flesta barn brukar väl somna när det rör på sig?

Jahapp, jag fortsätter att ha en segpropp till bebis. Vattnet gick igårkväll men inget händer, han ligger och torrsimmar och är lika glad för det. Var inne på kontroll vid lunch och allt var ok, jag var lite orolig då han inte rört sig så mkt men det var visst normalt.

Så nu är det bara att som vanligt vänta. Ny läkartid och kontroll imorgon!

Kan säga att det inte är kul att gå och läcka fostervatten. Det har gått åt x antal frottéhanddukar här hemma och i bilen blev det lite jobbigt. Trodde det lugnat sig med det kommer regelbundna floder...

Spännande att det har hänt något i alla fall :laugh: dessa floder kommer inte de i samband med sammandragningar då?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar