Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Problemet med min bebis för stunden är att han ligger lite högt upp. De har ju sagt att han varit fixerad länge men det kan han tydligen vara ändå. Han måste ner mer för att själv skapa tryck neråt och få igång allt. Så läkaren tyckte jag skulle gå och röra på mig så mycket som möjligt. Hade det inte varit för de satans jävla fogarna hade jag gått runt runt dygnet runt. Jag ligger ju aldrig ner på dagarna, jag sitter ju ändå upp. Och är ju ute hos hästarna då och då...

Igår gick jag ner till lösdriften två gånger och bara det är en bedrift och jag får ont direkt. Tycker han själv borde kunna lista ut vilket håll han ska ut åt, men det är visst ingen Einstein där inne...

Nej… Det är ett riktigt dressyr- eller hoppass som jag längtar efter. Problemet ligger nog lite i att vi är ensamma i bekantskapskretsen om att ha skaffat barn. Eller tja de vänner som har gjort det har också flyttat ifrån Stockholm.
Jag tycker landet och promenad mellan åkrar låter urmysigt! Men förstår att det kan bli lite enformigt.

Hur känns det nu då? Inga bebiskänningar? :)

Hur ska det kännas?! :D för känningar har jag nu typ hela tiden. Magen är en enda sammandragning hela tiden, jag flåsar som en tok och är rent matt i kroppen, men jag vet inte om jag har direkt ont. Trycker neråt gör det ju och efter barnmorskans behandling inatt så blöder jag lite.
Jag har med andra ord ingen som helst aning :D

Att bebisarna på insidan inte förstår det där med jordens dragningskraft och att den är neråt :D Förstår att det måste nännas jobbigt och för trist nu för dig att behöva vänta mycket längre..

kl
Hur gör ni när ni ammar med linnen? Jag får inte bröstet över kanten såvida jag inte drar av mig axelbandet o det e skit stökigt om man har något över.

EmelieR: hoppas att allt går bra…
Armani_: jag som inte heller vet hur det ska kännas tycker det låter som om det kanske är nått på G
Cyllene: Eller så vet han precis åt vilket håll han ska. Men han har det helt enkelt så trevligt att han passar sig för att komma i närheten av ”utgången”.

Jag får oxå ont i ryggen! Precis som en nerv som lägger sig fel..gör döont..Hade inte heller jätteont i ryggen när jag var gravid, men nu känner man sig helt handikappad..

Dessutom blev både jag och vagnen nerskiten av en fågel..Härligt:grin:

Åh, jaa, träna..det saknar jag med!!! Förstår inte hur man ska ha tid till det..men det får man ju vänta med tills man slutat amma..kanske inte så skönt och sitta och skumpa med mjölkfyllda bröst ändå;)

Jaa, allså, landet är jättemysigt, men det är lite tråkigt när man alltid ska gå själv..Men idag var det supernice..Jag gick i linne,gick ner till ridskolan och kollade på hästarna som njöt av att vara nakenfisar i dom gröna stora hagarna:) Härligt sommarvarmt!

Har oxå problem med kläderna just nu..köpte därför en klänning med urringning som man kan dra nr över boobsen, och en skjortklänning..Ska köpa fler linnen som är lite mer ammvänliga..

Tycker oxå det är bökigt när man ska dra upp eller dra ner hela linnet/tröjan..Känner inte för att visa min degmage..

Hur e det med er hormonrand på magen föressten..har er försvunnit? Min finns kvar..det e ju för tusan 5 veckor sen bebis kom ut..Goo awaaay;)

Har oxå problem med kläderna just nu..köpte därför en klänning med urringning som man kan dra nr över boobsen, och en skjortklänning..Ska köpa fler linnen som är lite mer ammvänliga..

Tycker oxå det är bökigt när man ska dra upp eller dra ner hela linnet/tröjan..Känner inte för att visa min degmage..

Hur e det med er hormonrand på magen föressten..har er försvunnit? Min finns kvar..det e ju för tusan 5 veckor sen bebis kom ut..Goo awaaay;)
Min rand är kvar... :grin: Har inte blekts det minsta. Fast egentligen är det inte hela världen just nu. Tänker ändå inte visa upp min fettmage för nån.

Jag har också jätteproblem med kläder. Den mesta av vätskan verkar ha försvunnit så nu är det 6-7 kg fett som gör att alla kläder är för små. Gick i mina gravidjeans fram tills för en vecka sen då jag insåg att jag verkligen var tvungen att köpa ett par nya jeans i två tumstorlekar större än för ett år sen. Köpte ett par linnen också, men det är typ det enda jag kan ha nu när det är lite varmare ute. Tycker det är skitjobbigt att köpa stora kläder... Speciellt som jag SKA bli av med dessa kilon. :idea:

Angående amningen så drar jag bara upp tröjan över tuttarna. Vet inte om det har diskuterats, men hur bekväma är ni att amma inför andra? Jag gör det INTE! Det är bara sambon som får se mig amma. Hemma hos andra eller om vi har besök så går jag in i ett annat rum och om det inte skulle funka kommer jag att ge flaska. Det känns liksom väldigt privat för mig och har väldigt svårt att förstå de som sitter och ammar offentligt.

Ett annat problem som kan uppkomma när man inte är hemma är bristen på kuddar. Vet inte ens hur det skulle gå till att amma om jag inte har två kuddar till hands. Jag kan ju inte sitta och lyfta honom i en timme. Hur gör ni som inte har tjocka ben och långa tuttar? ;)

Jag kan amma inför vissa personer så som nära vänner. Men jag har alltid en sjal över mig och bebis. Jag har ammat på offentlig plats en gång. Vi var i Vällingby centrum och amningsrummet var bland det äckligaste jag sett. Så vi hittade ett lite undanskymt ställe på ett fik.

Jag skäms över min amningsposition hemma. Sämsta tänkbara. Nersjunken i soffan eller sängen. Sjukgymnasten i mig bara skakar på huvudet och suckar.

Angående amningen så drar jag bara upp tröjan över tuttarna. Vet inte om det har diskuterats, men hur bekväma är ni att amma inför andra?

Jag är väldigt privat av mig, egentligen. Men efter att ha påbörjat amningsförsöken på sal med 2-4 andra barn med föräldrar samt personal, och sedan bott i veckor på sjukhus där både personal och städerskor rantar in på rummet stup i kvarten, så har jag blivit avtrubbad :p. Nu är vi inye ute och far så mycket, men när vi är det ammar jag rakt upp och ner, utan prut.

Jag kan ju inte sitta och lyfta honom i en timme. Hur gör ni som inte har tjocka ben och långa tuttar? ;)

Sitter oergonomiskt :angel:. Eller så är mina ben fetare än jag vill inse :p. Drar jag upp ena benet i soffan/stolen eller lägger benen i kors så behöver jag bara hålla med en arm och kan surfa med den andra ;)

Det där med att amma inför folk har jag funderat mycket på och jag kommer inte göra det, bara inför min sambo.
Jag är ganska pryd av mig och vet inte om det har med det att göra, kanske..
I vilket fall äcklas jag enormt mycket när min svägerska bara slänger ut sina enorma tuttar och alla står runt omkring och tycker det är såååå sött och såååå fantastiskt :S nej, själv väljer jag att gå därifrån faktiskt.

Kl

Har kommit blod sen igår när vi var på förlossningen och nu blöder det lite mer än tidigare. Dock är det mörkt, nästan brunt. Men det är väl ingen större fara?
Känner mig som en riktig hypokondriker :o, men allt är så nytt och jag vet ingenting känns det som!

Du får ringa o fråga :) Det är därför personalen finns här...
Fast det är vanligt med blödningar när de varit inne o grävt....
Själv är jag inte alls mogen. Inte ens en tanke på öppnad men igångsatt nu på förmiddagen.

Tänk så länge jag har gått med ilningar och mensvärk- så har det gett absolut 0 inverkan på livmodertappen.... onödigt....
Nu väntar ett par dygn av helvete då... Men men- ännu så länge är det inte värre än vanligt.

Vill inte låta allt för pessimistisk men... (lätt att man blir det när man gått över tiden, lovar men jag menar inget ont)

...hade nog liknande känningar som dig söndag och måndag, fick t om lov att ta alvedon för att lindra smärtan, var helt säker på att nåt var på G men både tisdan och gårdagen var väldigt lugna...snacka om att jag blev besviken...:cry: Dock börjar det komma smygandes tillbaka lite nu. Hoppas iaf att det är på riktigt för dig. Börjar behövas lite nya bebisar här tycker jag :bump:

Pratade med min BM om hinnsvepning idag, men hon säger att det oftast gör mer "skada" än nytta, man får mest bara ont...så jag hoppar då över det. Får väl vänta till nästa fredag då jag ska på SpecMVC för överburenhetskontroll! Börjar faktiskt ärligt känns som man inte kommer få någon majbebis...:crazy:

Jag va ju inne på förlossningen dagen innan jag blev igångsatt. Då va de inne och gjorde en manuell koll. Efter det blödde jag lite mörkt blod.
Men det va inga bekymmer.
Så det är nog lugnt. Hoppas jag...
Blir det ljust, mer färskt blod måste du ringa förlossningen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar