Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Kan det inte vara vädret? Eller nu ser jag att du är i Umeå... Här i söder har det varit 25 grader varmt, fuktigt och åskat. Riktigt segt.

Här har inte hänt nåt. Periodvis läcker jag vatten så det forsar, just nu lite lugnt. Ny läkartid imorg kl 8.30!

Fick du inte med sådan superbindor/blöjor de har på bb/förlossningen??

Mitt vatten gick ju ca 50 timmar innan han kom ut och jag vet hur det är att läcka hur mycket som helst. Jag hade då fördelen att jag redan låg inne på avdelningen, om man nu kan ha det som fördel.

De bindorna de har där är super försök att få med sådana hem om de inte sätter igång imorgon

+ er andra som svarat
Jag tog vagnen och la' ner henne direkt efter tankning med mjölk och jag fick henne att ligga där i ett par timmar och nästan somna :laugh: Hon var nöjd så länge det rörde på sig men jag var tvungen att gå, fungerade inte att bara stå och dra vagnen fram och tillbaka.

Blir så avundsjuk på er som får era små att somna i vagnen. Jag älskar att gå med vagn, önskar att vår dotter också kunde älska sin vagn lika mycket som jag.

GRATTIS!!!! men jag håller med zazzarazz om att du fortfarande är sommarmamma ;)
Gick allt bra trots att det gick fort?

Undrar samma sak som olgaklara, fick du inte superbindor från förlossningen? Det fick vi. Tokläckte ju också fostervatten från 6.30-3.30 när de sprack hål på andra fosterhinnan. Förstår inte hur man kunde ha så mycket vatten i sig? Hoppas att din bebbe väljer att komma ut nu. Håller alla tummarna!

Jag hade havandeskapsförgiftning men märkte inget av det själv. Ingen huvudvärk eller något annat.

Cyllene: Hoppas det sätter fart nu för dej. Nu är det verkligen dags! Känns ju inte som att du blir mer positivt inställd på fler barn efter den här graviditeten direkt... Håller både tummar och tår nu för dej!

Det där är något jag känner mig snuvad på!
Ville med uppleva att vattnet gick och gå omkring och läcka.
Jag må vara mysko, men men:D
Mitt vatten försvann bara. Kroppen absorberade väl upp det eftersom det
inte fanns något kvar för grabben att simma omkring i.

Cyllene:
Hoppas det sätter igång för dig snart:bump:
En liten tår i ögat har jag allt. Av avundsjuka:grin:
Vill föda igen!!
Va så häftigt! Även om jag hade en jobbig förlossning så har jag kommit över det nu.

EmelieR:
Grattis till tösabiten!!

Men herregud människa, snacka om att vara punktlig :D Inte får man väl tränga sig i kön på det viset ;) Känner mig duktigt avundsjuk just nu och önskar så att jag fick joina dig på bb!!
Hur länge blir du kvar där inne?! Stanna ett tag till är du snäll :D
Grattis än en gång, är så glad för din skull!

*kl*

En veckan sen BF, har börjat acceptera mer och mer att det nog inte blir någon majbebis för våran del :cry: känns astrist, vill bara lägga mig ner och gråta. Har legat vaken i natt och deppat. Är så fruktansvärt besviken på allt, nästan på gränsen till att jag inte längre vill ha någon bebis öht :crazy: Ska in på överburenhetskontroll på fredag och med min tur kommer väl allt se så bra ut att jag kommer få gå en vecka till och då är vi inne i juni. Lär säkerligen bli den sista i den här tråden som får hålla min bebbe i famnen....Saken blir ju inte lättare heller när man tycker att det känns som något är på g hela tiden.

Jag är bara så förbannat less, kan inte röra mig i sängen öht, vaknar varje gång jag måste lägga om mig, upp på toa flera gånger per natt, kan inte göra något vettigt på dagarna, minsta grej blir ett helt projekt. Vill fara ut och rida, mår dåligt varje gång jag ser hästen. Sambon fattar ingenting håller bara på och dolar med husvagnen...ja och nu börjar jag böla också....åHHHH, VA FAN HAR JAG GETT MIG IN PÅ????!!!

Haha, jag hade panik när vi hade åkt i bilen och skulle in på förlossningen för jag var tvungen att byta binda, men hade sånna hemska foglossningar och sammandragningar att det var helt äventyr att försöka byta sittandes i bilen utan att förstöra den fantastiskt barnvänliga mockaklädseln... Jag hade kunnat läcka lite med glädje, men att det forsade ut hela tiden hade jag kunnat slippa.

Jag blir lite chockad när jag läser hur fort alla har glömt sin jobbiga förlossning och vill föda igen. Jag minns varenda ögonblick, hur trött jag var på slutet, hur rädd min sambo var när jag tuppade av efter varje krystning på slutet och hur jag bröt ihop när jag kände hur hopplöst det var och ungen bara vägrade komma ut. Fast det kanske är för att jag fortfarande har ont av stygnen och ärret och ständigt blir påmind. Jag älskar min bebis över allting annat och jag vill ha barn igen, men jag kommer verkligen inte att kunna förtränga vår förlossning.

Nu var det länge sen cyllene skrev, hoppas verkligen att det hänt något nu!! :bump:

Fast äggvitan och det förhöjda blodtrycket märker man ju knappast av själv, om man inte tar en urinsticka och mäter blodtrycket. ;) De få gånger mitt blodtryck varit högre än normalt har jag inte märkt någon skillnad alls.

*kl*
Vet ni vad? Jag har fått äta frukost framför datorn i lugn och ro, jag har plockat ur diskmaskinen, satt igång en tvättmaskin och vikt och plockat undan den tvätt som hängt på tork och redigerat ett par bilder. :eek: Mini-diktatorn här hemma tyckte det var passande med en liten tupplur efter sin frukost, och då passar jag såklart på att få lite gjort istället för att sova. :rofl: Det gör vi så mycket ändå, igår somnade Stella för natten strax före 23 och så vaknade hon för mat 4. :love:

Jag trodde verkligen inte att livet som småbarnsförälder skulle vara såhär, så gissa om jag njuter?! :love: Dock var det en bekant igår som såklart skulle vara pessimist och kom med kommentaren "små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer". :grin: Så är det väl alldeles säkert - men varför ska jag gå och oroa mig för något som ligger i framtiden? Jag tänker njuta så mycket jag bara kan NU, för NU är livet alldeles underbart. Hur det ser ut imorgon har jag ingen aning om, och det tar vi då.
Hur känner ni, oroar ni er för morgondagen eller försöker ni också ta en dag i taget?

Jo, men det upptäcktes ju hos BM. Inget jag märkte själv. Har haft perfekt blodtryck hela tiden så jag blev jätteförvånad när det var förhöjt när jag var hos BM och ännu mer när det var +2 på urinen och ännu mer när jag kom till förlossningen och de sa att de ville sätta igång mej för blodproverna visade påverkan på levern... Trodde de hade fel för jag mådde ju jättebra...

Mina värden var hlet ok när jag var in i torsdags. Känner mig dock piggare idag så det var garanterat bara något tillfälligt!

Fast äggvitan och det förhöjda blodtrycket märker man ju knappast av själv, om man inte tar en urinsticka och mäter blodtrycket. ;) De få gånger mitt blodtryck varit högre än normalt har jag inte märkt någon skillnad alls.

Neee, så långt har jag koll men det lät nästan som att det inte fanns några symptom alls ;) hade ju själv jättebra värden i torsdags så det var därför jag blev lite bekymrad :laugh:

Jag blir lite chockad när jag läser hur fort alla har glömt sin jobbiga förlossning och vill föda igen. Jag minns varenda ögonblick, hur trött jag var på slutet, hur rädd min sambo var när jag tuppade av efter varje krystning på slutet och hur jag bröt ihop när jag kände hur hopplöst det var och ungen bara vägrade komma ut. Fast det kanske är för att jag fortfarande har ont av stygnen och ärret och ständigt blir påmind. Jag älskar min bebis över allting annat och jag vill ha barn igen, men jag kommer verkligen inte att kunna förtränga vår förlossning. :

Nej jag har inte glömt, pratade med min kompis igår som ska ha i augusti och ja det var värt det att få vårt älskade barn men nej jag känner idag att det inte är värt att gå igenom igen för ett syskon.
Så jag hoppas att jag glömmer i framtiden så att hon kan få ett syskon.

I morse släppte iaf min slempropp, ingen tvekan om den saken -fy fasen vad äckligt det var, haha!
Men det är väl heller inget tecken, för visst kan den släppa ett bra tag innan det är dags för förlossning?

Den kan släppa tidigt och sen återbildas, men det ska väl inte hända för din del får vi hoppas - nu är det ju dags liksom! :D Jag måste vara lite vrickad, för jag saknar redan att vara gravid, att gå och vänta och längta, leta tecken på att nåt är på gång..

Jag till och med ser fram emot en till förlossning, till skillnad från andra här ;) Visst var det jobbigt som bara F-N att gå över tiden, och förlossningen var ingen barnlek alls. Men det var en så häftig upplevelse, och min förlossning var ändå relativt enkel och komplikationsfri. Visst var jag lite mör dagen efter, men jag tycker ändå att kroppen återhämtade sig oerhört fort! Det enda jag inte ser fram emot med nästa barn är amningen, men å andra sidan så vet jag ju verkligen hur det ska gå till nu och kan nog vara lite mer förberedd på hur jobbigt det kan bli. Inget ont som inte för något gott med sig, eller hur är det? ;)

Nej vi får väl hoppas att den inte återbildas, haha!! Det ska den minsann inte hinna göra om jag får bestämma :D
Vad häftigt att höra att du av alla sak ar att vara gravid, att gå och vänta etc. du som gick över så lång tid!

Jag har en konstig känsla neråt. Så fort bebisen rör sig i magen, så skär det som nålar i mitt kön så jag knappt kan sitta :o gör ruskigt ont och varar bara precis några sekunder.

Så segt. Fick åka in akut vid 7 för att det plötsligt var bajs i fostervattnet. De har fortf inte tagit beslut om jag ska sättas igång idag el imorgon. Väntat på läkare ett par tim nu.
30 tim sen vattnet gick o inga värkar. Inte ens små sammandragningar...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar