Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nu åker vi in till förlossningen på en stund, vattnet började sippra för en tag sedan. Så nästa gång jag skriver här så har jag med största sannolikhet bebben hos mig! :love::banana:

ÅÅh! Lycka till!!!

:bump::banana::bump:

(fortfarande sotis på alla som ska föda! Vill ju så gärna göra om det, fast jag vill inte ha fler barn, kan bli svårt då:grin:)

Heja heja! :banana: (förhoppningsvis snusar du på bebis nu ;))

*kl*
Här är en till bebbe med supergener - Stella har också hållit huvudet själv sedan födseln, läkaren kommenterade det på läkarundersökningen på BB med ett "oj jäklar vilken stark tjej!" :D :love:

Jag sitter här i valet och kvalet.. Stella har somnat om efter amningen, och jag kan inte bestämma mig för om jag också ska försöka sova lite till eller om jag ska passa på att äta frukost i lugn och ro och sen försöka sova om S fortfarande inte vaknat. Dilemma :D

Ja, ja bara skryt ni bara om era superbebisar *morrar* :mad:. Här har vi fått kämpa med huvudhållandet. Det är skit att ligga på mage. Till slut har det gått vägen genom att hon har fått ligga med bakkärran i sängen med armar och bröst på min mage.

Men det beror väl helt enkelt på att hon har en stor skalle med mycket hjärna... :angel: ;)

Kl

Emmah.S - vad roligt, äntligen!!

Vilken skitmorgon jag har haft idag, var längesedan jag kände mig så dålig.. Jag har varit som ett vandrande element under hela graviditeten, men i morse vaknade jag med en jävulsk frossa. Fick väcka sambon och be hobnom lägga täcket på mig (hade bara ett påslakan innan). Sedan låg jag med denna frossa och bara skakadeoch frös i en timme ungefär.

Hur upplevde ni det när vattnet gått? Nu tror jag att det bara är rester från slemproppen sen igår, men ville ändå fråga..
Igår efter slemproppen så var det typ som bruna flytningar (ursäkta mina intima beskrivningar, haha!). Idag när jag gick upp så sipprade det ut genomskinlig vätska. Har en binda i trosan så det är svårt att avgöra hur mycket. Sipprar bara ut när jag rör mig..

kl

Vildbatting kan också hålla upp sitt huvud och balansera det men det är inga längre stunder. Sedan har jag ett annat bekymmer, ligga på rygg det gör hon bara korta stunder sedan ligger hon på sida. Om hon ligger på rygg kan inte jag bestämma vilket håll hon ska ha huvudet åt utan det vänder hon som hon själv vill. Hur ska jag då kunna variera det håll hon "tittar" åt när hon sover?

Åt jordgubbar i går, ingen prickig bebis eller magknip :D

Men det beror väl helt enkelt på att hon har en stor skalle med mycket hjärna... :angel: ;)
Haha! Jag håller med du! :D Vilgot kommer att bli professor när han blir stor! :banana: Han kunde lyfta och vända på huvudet när han låg på mage redan efter några dagar, med det är först nu som han kan hålla huvudet upprätt i sittande position. Han kan det inte så länge, men jag behöver inte vara på min vakt och passa huvudet hela tiden längre när jag bär honom.

---

Vilgot har varit helt supersnäll och nöjd de sista två dagarna! Det är som en helt ny kille, för dagarna innan var han helt rabiat och bara gallskrek hela dagarna... Hoppas det håller i sig!

Igår vågade vi oss ner på stan för första gången. Det gick hur bra som helst att flytta över från bilstolen till vagnen och han sov hela tiden trots att det var en massa jippon överallt med ganska hög musik och annat oljud.

Om hon ligger på rygg kan inte jag bestämma vilket håll hon ska ha huvudet åt utan det vänder hon som hon själv vill. Hur ska jag då kunna variera det håll hon "tittar" åt när hon sover?

Åt jordgubbar i går, ingen prickig bebis eller magknip :D
Det där med att vända huvudet är jättesvårt... Vilgot tittar alltid åt vänster och det spelar ingen roll om man vrider det åt höger. Han vrider tillbaka på en gång och det har resulterat i att han faktiskt har blivit lite platt på vänstersidan. :crazy: Inte alls så kul...

Hur lång tid tar det innan maten man äter kommer ut i bröstmjölken?

*kl*
fasen vad dagarna går! Dessutom har det åskat här de senaste dagarna så datorn har inte varit igång.
Var i Ullared i torsdags med svärmor. Bara resan dit kostade 2000 spänn då jag träffade farbror blå utmed vägen. 12 km för fort på 90 väg :crazy:
Första gången som jag fick böter.
Men när jag skulle betala i Ullared så gjorde svärmor det, så det var ungefär samma summa pengar jag blev av med under dagen som jag räknat med. Bara på lite fel saker dock :grin:

Grodan växer som jag vet inte vad, hr nu storlek 62/68, ska till läkaren den 1 juni för kontroll och vägning. Hn har fått en mass utslag och prickar i ansiktet och nu även på bröstet, är helt skrovlig. Ibland syns de knappt men när han skriker eller är varm så ser han för jäklig ut.
Funderade faktiskt på röda hund...han har varit lite mera gnällig senaste veckan men det verkar de flesta vårbebisar varit! Här har det dock inte berott på någon värme iaf!
Är röda hung något som det vaccineras mot i andra länder med? Vi var ju i tyskland för några veckor sen och funderade på om det är vanligare där.

Han har ätit lite sämre än vad han brukar, men han kan ju inte heller fortsätta att gå upp i vikt som han gjort hittils. 1 kg varannan vecka..

Ska ringa bvc imorgon för säkerhets skull.

Just nu ligger han ute och sover i vagnen sen 1,5 timme tillbaka. Har hunnit duscha, äta frukost och starta datorn! Lyx...
Snart blir det Moheda med mamma och svärmor för att gå på loppis och i em kanske första ridturen? Hästen har tappat en sko, men en liten skrittrunda på mjukt underlag passar oss båda utmärkt :bump:

Det låter inte alls kul med sån frossa, men nu är det säkert nåt på gång ska du se! :idea:

Mitt fostervatten var nästan lite rosafärgat. Men bara svagt, svagt så det gick att ana. Det kom ut stötvis liksom. Ibland kom det ganska mycket så det typ rann en stund, sen kom ingenting för att sedan börja sippra igen. Det var iaf ingen tvekan om vad det var. (När jag ringde förlossningen frågade bm om jag var säker på att det var fostervatten)

Är det inte vanliga hormonprickar då? Jag trodde nästan också på nån sjukdom, men på BVC sa dom att det var hormonprickar. De är små röda, upphöjda utslag som kan ha en vit prick i mitten. Precis som en liten finne. Pratade med en granne igår och hennes barn hade haft massor i hela ansiktet.

Lägg bara intressanta saker på höger sida och gör vänstersidan tråkig. Om du t ex har honom i soffan så lägg honom med högersidan ut mot rummet så allt spännande ljud kommer därifrån. Bär honom i famnen så huvudet är vridet åt det jobbiga hållet. Samma sak om du har honom i sele. Men ffa låt honom spendera drösvis med tid på mage. Vaken på mage och sova på rygg är en väldigt bra regel.

Detta är en bra sida (gjord av en av mina fd handledare) för mer information http://torticollis.dinstudio.se/

Men är det så att han har börjat bli lite platt tycker jag att du ska be om en remiss till en sjukgymnast.

Alicia har sådana prickar på halsen och insidan benen där blöjan ligger emot. Trodde det var värmeutslag. Hormonprickar hade hon i ansiktet första dagarna. Men vad tror ni, kan värmeutslag se likadana ut som hormonprickar?

Jag har faktiskt ingen aning hur lång tid det tar med mat och bröstmjölk men hon har fortfarande inga prickar ;)
Vi var också på stan igår och hon sov så gott så med allt ståhej. Tycker det är bra att de sover trots oljud hur skulle man annars hinna dammsuga m.m. fr jag har ingen bärsele eller sjal.

Är det inte vanliga hormonprickar då? Jag trodde nästan också på nån sjukdom, men på BVC sa dom att det var hormonprickar. De är små röda, upphöjda utslag som kan ha en vit prick i mitten. Precis som en liten finne. Pratade med en granne igår och hennes barn hade haft massor i hela ansiktet.

Det har Isabella i ansiktet, vi skämtar om att hon är världens yngsta tonåring :p

Alicia ligger inte heller gärna på rygg. Sida eller helst mage är det som gäller här. Speciellt på natten då hon ligger i vår säng. Det blir ju en liten lutning i sängen och den gör att hon snurrar runt på mage hela tiden. Jag är lite nojig så jag vänder och vänder henne... Ska försöka slussa över henne till spjälsängen har jag tänkt...

Han har haft lite större på näsan ända sedan han föddes, de ser ut som små finnar eller pormaskar. De nya är mkt mindre och hela ansiktet känns som sandpapper, de sitter mkt tätare med än de som han har på näsan. Men även hormonplitor kan väl se olika ut.
På bröstet är han inte lika skrovlig men lika pluttig.. ska försöka ta en bild sen!

Han sover förresten ännu ute i vagnen. Över två timmar nu utan att jag behövt skaka eller köra den. Rekord! Blir nästan lite rastlös över all tid som jag har till att göra vad jag vill med!

Mage vågar jag bara ha henne sovande om hon ligger på min eller min mans mage. Sidan får hon sova på, som BVC sa, vi kan ju inte hålla i henne.

Hoppas att både Emma och Cyllene har en varsin bebis nu :)

Hur gör ni med alla dessa leksaker som ska handtvättas? Är ni duktiga eller har ni helt enkelt ingen pardon o kastar in dem i maskinen ändå.

Jo förhoppningsvis snusar de bebis just nu...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 637
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar