Sv: Vårmammor 2010 del 4
*kl*
fasen vad dagarna går! Dessutom har det åskat här de senaste dagarna så datorn har inte varit igång.
Var i Ullared i torsdags med svärmor. Bara resan dit kostade 2000 spänn då jag träffade farbror blå utmed vägen. 12 km för fort på 90 väg
Första gången som jag fick böter.
Men när jag skulle betala i Ullared så gjorde svärmor det, så det var ungefär samma summa pengar jag blev av med under dagen som jag räknat med. Bara på lite fel saker dock
Grodan växer som jag vet inte vad, hr nu storlek 62/68, ska till läkaren den 1 juni för kontroll och vägning. Hn har fått en mass utslag och prickar i ansiktet och nu även på bröstet, är helt skrovlig. Ibland syns de knappt men när han skriker eller är varm så ser han för jäklig ut.
Funderade faktiskt på röda hund...han har varit lite mera gnällig senaste veckan men det verkar de flesta vårbebisar varit! Här har det dock inte berott på någon värme iaf!
Är röda hung något som det vaccineras mot i andra länder med? Vi var ju i tyskland för några veckor sen och funderade på om det är vanligare där.
Han har ätit lite sämre än vad han brukar, men han kan ju inte heller fortsätta att gå upp i vikt som han gjort hittils. 1 kg varannan vecka..
Ska ringa bvc imorgon för säkerhets skull.
Just nu ligger han ute och sover i vagnen sen 1,5 timme tillbaka. Har hunnit duscha, äta frukost och starta datorn! Lyx...
Snart blir det Moheda med mamma och svärmor för att gå på loppis och i em kanske första ridturen? Hästen har tappat en sko, men en liten skrittrunda på mjukt underlag passar oss båda utmärkt