Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tack för ditt svar!
Det som kommer från mig är genomskinlig vätska, liiiite svagt gult typ. Så jag har ingen aning, men det känns som om det kommer för lite för att det ska kunna vara fostervatten.. Svårt det där tycker jag :D

Ja, precis. Vill inte hellr att hon ska sov på mag när viint har uppsikt övr henne. Men vad ska man göranär fröken vändersej själv... Kpa ett babynet kanske, då kan hon ju inte...

Än har inte vi behövt tvätta några leksaker (alla vi fått har svärmor redan tvättat :D) men vi kommer nog köra dom i maskin, i en tvättpåse då. Jag har inte ork till att handtvätta helt enkelt. :angel:

*kl*
Min dotter vet nog inte riktigt vad hon vill alla gånger. Alldeles nyss visade hon alla tecken på att vara vrålhungrig (trots att hon ganska nyligen ätit) så jag slänger fram bröstet och hon tar det direkt. Suger ett par tag och inser sen att det kommer mat - slänger sig bort från bröstet och bara gallskriker. :rofl: Hon var visst inte så hungrig, så efter det dög nappen jättebra. :D (eller så är det bara jag som fortfarande inte kan tyda hennes signaler ordentligt :crazy: )

*kl*

Tror tyvärr vi fått ett litet kolikbarn här..:crazy:
Skriker jättemkt, fiser mkt, små bajsar och är allmänt otröstlig..Så nu har vi börjat med Minifom..hoppas det hjälper..tyvärr så kräks hon ju mkt efter ammning eftersom hon skriker s mkt, så jag hoppas det hinner värka..

Inatt vid fem vaknade hon, o fick mat..sen skrek ochskrek hon..både jag o min sambo kände bara att vårt liv var slut,,,just när allt började kännas bättre så blev detta skrikandet värre..finns inget värre än att inte kunna göra nåt när hon har så ont...:(

Samtidigt blir ma så frustrerad, och det e ju synd om henne, stackaren..inte hennes fel ju,..På dagarna kan jag hantera det utan att tappa fattningen..men natten..nej:cry:

Inget hjälper, hon vill inte ligga på nåt sätt...ibland kan nappen hjälpa en sekund, men sen är det gallskrik igen..

Hon skriker efter varje mål..i minst 1 h..ni förstår hur tufft det är för alla..stackars lilla Nelly:cry:

Usch, det där är inte kul. Sonen hade oxå kolik. Och hans pappa jobbade natt så jag var själv hela tiden när han skrek. Började vid 19-20 och höll på till ca 04. Det var en jättefrustrerande tid med mycket tårar och onda tankar. MEN det går över. Tror det brukar vara över när de är tre månader om jag inte minns helt fel. Skickar massor med styrkekramar till er!!!

Ja, det e hemskt..Inatt ville jag adoptera bort henne:o
Mest för jag kände mig som en dålig morsa som blev frustrerad..känns som jag förstör hennes liv genom att bli frusterad..

Hoppas minifomen hjälpr..verkligen:(

Du är INTE en dålig morsa!!! Inte någonstans, du är den bästa för Nelly och det är inte ett dugg konstigt att bli frustrerad när barnen bara skriker och skriker och ingenting fungerar. Vem som helst blir frustrerad av det!
Vi hållertummarna här hemma för att Minifomen hjälper. Finns det någon som utför akupunktur på spädbarn i närheten av er? Det ska tydligen vara väldigt effektivt mot just kolik om inte Minifom och kolikmassage hjälper.
Många kramar från oss!

Tycker så ruskigt synd om dig. Det e ju skräcken o knappast det du behöver just nu.

I föräldragruppen har det varit en hel del magbekymmer. Flera ha slutat med mjölkprodukter och gör magmassage flera ggr per dag. De föredrog sempers magdroppar snarare än miniform. Sen var flera lyriska över den nya fisventilen.

skickar pepp - och råd! För Moa hjälpte minifomet efter en vecka och 25 droppar innan varje amning.

hoppas det löser sig!

Stort grattis!!! :banana::bump::banana: Ser också fram emot att få höra mer, om du känner för att dela med dig såklart. ;)

Uppdaterar listan, stämmer den?

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 7/5 en flicka
12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

10 st pojkar
7 st flickor

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 637
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar