Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Sådär :o

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka
12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

10 st pojkar
7 st flickor

+ alla andra..

Tack..

Just nu orkarjag inte mer, vet inte vad jag ska göra..vill bara ifrån mitt liv..

Har du någon avlastning? Inte bara i form av sambon utan av släkt, vänner osv? Någon som kan ta Nelly en stund, ta en promenad eller vad som helst så du får komma ifrån lite. Man måste inte orka hela tiden, man får bryta ihop och känna att allt är skit. Det gjorde jag med - svärmor fick komma hit och ta över för jag orkade inte en sekund mer. Stellas pappa var sjuk, mina bröst var totalt söndertrasade och jag bara grät. Helt ärligt så skämdes jag så fruktansvärt mycket när jag ringde svärmor och bad henne komma, men när hon väl var här insåg jag att det var det enda rätta.
Att be om hjälp kan vara svårt som tusan, jag hade oerhört svårt att svälja stoltheten och göra just det. Men jag gjorde det, och i efterhand har jag lärt mig att styrka är att våga visa sig svag och be om hjälp.
Du kommer fixa det här, det finns det inga som helst tvivel om! Kram

Nu åker vi in till förlossningen på en stund, vattnet började sippra för en tag sedan. Så nästa gång jag skriver här så har jag med största sannolikhet bebben hos mig! :love::banana:

Hej alla vårmammor här kommer jag in som Emmah.S storasyster och skvallrar på hennes begäran ;)
Kl 08.55 i morse födde Emmah ett gossebarn, Theo. Han är 4690 gr tung och 53 cm över havet. :bump:
Allt har gått bra och både mor och son mår bra.
Emmah kommer säkert att berätta det som är värt att veta när hon kommer hem igen och bidrar säker då även med bilder på den lilla trollungen.

Kram på er så återvänder jag till sommarmammortråden 2010 där jag hör hemma ;)

//Hälsningar stolta mostern Camilla

Jasså, fler än jag som fått litet psykbryt allså..usch ja, det e hemskt...

Har folk som nog gärna passat henne en stund, även om sambon är underbar o tar det självklart att vi e två om detta..men det känns såå..jag vet inte..pinsamt..fast det e ju inte det egentligen..

man känner sig bara elak o misslyckad, man borde kunna fixa detta..kan man inte fixa detta, som är så naturligt, vad kan man d göra lixom:crazy:

jag ber om ursäkt för att jag e så negativ i denna glädjetråd..:o

Det där med att vända huvudet är jättesvårt... Vilgot tittar alltid åt vänster och det spelar ingen roll om man vrider det åt höger. Han vrider tillbaka på en gång och det har resulterat i att han faktiskt har blivit lite platt på vänstersidan. :crazy: Inte alls så kul...

Exakt så gör vår groda med. Alltid åt vänster, lite plattare där. Vänder och lägger honom så han ska lockas titta på höger. Vissa dagar är bättre.

Usch vad jobbigt med kolik. Ammar du eller ger du flaska?
Det finns ju special flaskor för kolikbarn.

Exakt så gör vår groda med. Alltid åt vänster, lite plattare där. Vänder och lägger honom så han ska lockas titta på höger. Vissa dagar är bättre.

Nelly har oxå en favvosida, åt vänster här med..vi försöker locka henne o tvinga henne att ligga åt andra hållet..men nu när hon själv kan lyfta och skifta sida är det lite svårare, hehe

jag helammar som det är nu..kanske min mjölk det e fel på..tänker mkt på vad jag äter dock..

Men det är klart att du ska skriva av dig! Det är inte lätt och har man dessutom kolikbarn är det ännu mer krävande.

Jag bröt lite igår och grät ut hos sambon. Skönt att bryta lite :cry:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V