Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

vilken mage!:D du har bara en jättemage och sen e du ju liten i dig själv!

du får ha en färdknäpp med sambon;) vi tänkte ju ha det, men pga vattenavgången blev det inte så..med tanke på hur länge man varit utan nu, så önskar man att man hunnit en sista gång..så det är mitt tips;):cool::p

Färdknäpp är testad idag, men gav inget resultat, hahahaha! :D
Inte än iallafall!!

åååh avvis!!!!;)

du får springa i trappor och mocka boxar..inte för det hjälpte mej, men man håller sig sysselsatt..haha!

kl
Blääää. Igår var en gnälldag ingenting var bra. Till slut somnade hon i vår säng. Vi vågande inte flytta henne samtidigt så känns vår 120 säng lite för liten för alla tre. Det blir så ruskigt varmt. Så maken fick sova som stoppkloss med spjälsängen på andra sidan. Jag sov ihopkrupen vid fotändan.

Idag e jag så ruskigt nere. Jag känner mig så ensam. O allt är bara tungt och tråkigt.

usch..vet hur det känns..man vågar inte röra dem när dom väl varvat ner..för man orkar inte sätta igång dom igen..

Tänk att det här är bara en tuff dag, imorrn kommer det kännas bättre. Jag tänker så just nu, för jag är också nere. Men man får tänka framåt!

Idag har dagen börjat bra iaf, sovit bra inatt, inget skrik mer än hunger nu på morgonen, hon har till och med kunnat ligga och titta på babygymmet själv i över 10 min utan att gnälla!!!:bow:

Dessutom gav hon oss jättemånga stooora leende imorse, och nu sover hon..Så denna dagen har börjat bra iaf..Och jag hade en rejäl skitdag igår, grät, ville inte mer..Även sambon kände samma, att vi var fast i något som vi inte klara av/ville..Men vad ska man göra, bara till att kämpa på..fast man vill ta livet av sig mellan varven;)

Så det finns hopp;)

Det är verkligen vidrigt. :cry: Innan har vi haft gnälliga kvällar, men igår var det verkligen något helt annat. Stackars lilla Stella, vi kände oss så himla maktlösa när ingenting hjälpte.
Dock så åt hon strax innan 23 och sen sov hon för natten, och under nätterna har vi *peppar peppar* fått sova allihop hittills. Vaknar bara för att äta, rapa och byta blöja som tur är.

Funderar lite på om min kost kan spela in lite - igår drack jag både te, kaffe och cola och dessutom ett glas mjölk till lunchen. Ska tänka på vad jag stoppar i mig nu, får bli en kopp te till frukost bara och sen så lite mjölkprodukter som möjligt.

Kräks er Nelly mycket? Tycker att Stella de senaste dagarna börjat kräkas mer, innan var det bara nångång ibland men nu kommer det en skvätt efter varje mål. :crazy: Kan ju vara att hon äter lite för mycket också, men man börjar ju ändå fundera.

Åh, jag vill också ha en Manduca! (tror jag :D) Just nu har jag ju bara en trikåsjal och visst är det både mysigt och praktiskt, men jag tycker den är lite småbökig att få på sig. Vore mycket smidigare med en sele, men det gäller ju att vi kommer på vilken sele vi vill ha också - rena djungeln ju. :angel:

Jo, jag letade länge i bärseledjungeln. Eller ja, bara online då. Hade ingen större lust att flänga halva Sverige runt för att provbära.
Men Manducan är suverän. Mycket bekväm att ha på sig och lätt att ta på när man fått alla remmar rätt.
Lilleman sover som en stock så fort han kommer i den.
Men det är jobbigt när det är varmt ute som det varit de senaste dagarna. Kan tänka mig att det blir det med sjalen med?
Har du Stella i bara blöja då? Det får Oscar bara ha på sig.

Juzzzen
Tack :laugh:

Har också letat och läst massor, men vill nog prova ändå innan vi bestämmer oss. Som tur är har Babydesign en butik i Västerås, så vi ska nog åka dit och se vad som finns. :laugh: Eller så beställer vi en Manduca, sambon lutar åt det alternativet haha.

Det blir rätt varmt i sjalen med, framför allt där vi blir hud mot hud. Just precis nu har Stella pyjamasen på sig och hon är lagom varm, dock blir det svettigt då hon har sitt huvud mot mitt bröst. Läste på sjalbarn.se att man kan lägga en tunn handduk (typ kökshandduk eller liknande) mellan så ska det inte bli lika svettigt. Ska testa det sen. :laugh:

åååh avvis!!!!;)

du får springa i trappor och mocka boxar..inte för det hjälpte mej, men man håller sig sysselsatt..haha!

Hahaha, inte mycket att vara avis på :D Varken jag eller sambon var så vidare sugna, men va fasen, bägge vill ju ha ut bebis nu så vi gjorde slag i saken och testade, inte för att det hjälpte nåt vidare :D

Tog en längre promenad med vovvan nu på morgonen, men nejdå mår precis lika bra som tidigare, tyvärr!
Funderar på att ränna ner på stan och köpa hallonbladste och pimpla i mig det i mängder, kan det funka tro?!

Hur länge har Stella gråtit med tårar? Här har vi inte haft en enda tår än och Vilgot är väl ca två veckor äldre än Stella, va? Den 5:e är han född. Fast han var ju lite tidig och Stella lite sen, så det spelar säkert in hur långt de kommit i sin utveckling.

Samma sak är det med leenden. Det är bara sista veckan som vi fått leenden, men det är inte så frekvent. Vissa dagar är det flera gånger, andra dagar inte alls.

---

Alla västmanlandsmammor (och alla andra som vill) när är det dags för Buke-träff? :laugh:

Det va en bra idé!
Ska pröva med en handduk i lin tror jag, tycke de känns svalast.

*kl*
Min lille kille verkar vara en rockpojke.
Kör jag igång stereon eller datorn med puttinuttig barnmusik så gråter han. Men blr knäpptyst av Metallica, Iron Maiden, Nightwish och Elvis. :D

Vi försökte med färdknäppa. Eller ja, hrmm, jag försökte färdknäppa. Sambon kände sig nog våldtagen efteråt:D
Hjälpte inte ett dugg.
Hallonbladsteet som jag pimplade i mängder gav lite fler sammandragningar eller förvärkar och inget mer.
Gav nog mer posetiv effekt efter förlossningen då jag inte blödde mycket eller hade mycket eftervärkar. Moderkakan släppte jättelätt med.

Det är inte så att det är fler västmanlandsmammor som ska på strömsholmstävlingarna?

*kl*
Har fått ett litet oväntat bekymmer. Babyskyddet är snart för litet, är på håret att bältena räcker runt min lille klump :eek:. Jo jag har dem på det yttersta, men han börjar även bli för bred över axlarna ! Det är en akta gracco, hade räknat med att den skulle fungera längre än sex veckor.
Tur att det inte är vinter så att det behövs tjock overall!

hans plitor ser lite bättre ut idag, så jag avvaktar. Här har vi med haft en gnölig morgon men nu sover han så nu blir det frukost för mig :bow:

Jag har inte planerat att gå, men är det fint väder och alla andra ska dit, så ja visst! :idea: Annars har jag tröttnat lite på det där. Så många fina hästar och duktiga ryttare att jag mest blir deprimerad... ;)

KL

Alla ni vårmammor som fått barn... Hur har det varit för er precis innan det har satt igång? Jag har ju inga sammandragningar som jag märker av eller några förvärkar... Men de senaste två dagarna har jag haft lite molvärk.. Typ svag svag mensvärk.. (Har normalt aldrig mensvärk heller..) Kan molvärken vara förvärkar? Eller är förvärkar mer som värkar? Att de håller i sig x antal sekunder och sen försvinner för att komma tillbaka?

Min lille kille verkar vara en rockpojke.
Kör jag igång stereon eller datorn med puttinuttig barnmusik så gråter han. Men blr knäpptyst av Metallica, Iron Maiden, Nightwish och Elvis. :D

Här är det The Baseballs och Queen som får henne lugn, hade vi lyssnat på barnvisor när de låg i magen hade det nog fungerat bättre ;) Min man vill spela Vivaldi för henne men jag orkar inte lyssna på klassisk-musik :o

Ja, fin väder är ju en förutsättning. Jag tänkte iaf åka dit på torsdagen då det är gratis. Och så en dag till om det är fint väder. Det brukar vara lite lugnare på torsdagen. Ja, visst blir man deprimerad av att bara sitta och titta...

Igår var första gången tårarna verkligen rann, innan har vi bara sett hur hon blivit blöt på ögonfransarna så att säga. (V är exakt 3 veckor äldre, S är född den 26e :laugh: )

Rejäla svarsleenden har vi inte fått ännu, hon bjöd på 3 st i torsdags men sen dess har det varit snålt. Man ser att hon är glad och är med och att leenden är på väg, men det kommer väl. Både jag och sambon larvar oss rätt rejält mellan varven bara för att försöka få ett leende. :D

Jag är galet sugen på buke-träff! Vore superkul om fler än bara vi i Västmanland vill vara med. :bump:

AKB; Ja, jag fick ett sånt där aha-moment när jag läste det. :rofl:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar