Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tycker ni ska försöka ta hjälp av folk runt er om ni kan. Det kan kanske vara bra om ni får någon timme tillsammans utan barn. Det gör inte er till dåliga föräldrar. Det gör er till kloka föräldrar som gör det som behövs för att ni ska ha energi och inte gå under på kuppen. Det tjänar ingen på och allra minst er dotter.

*kl*

Tror tyvärr vi fått ett litet kolikbarn här..:crazy:
Skriker jättemkt, fiser mkt, små bajsar och är allmänt otröstlig..Så nu har vi börjat med Minifom..hoppas det hjälper..tyvärr så kräks hon ju mkt efter ammning eftersom hon skriker s mkt, så jag hoppas det hinner värka..

Inatt vid fem vaknade hon, o fick mat..sen skrek ochskrek hon..både jag o min sambo kände bara att vårt liv var slut,,,just när allt började kännas bättre så blev detta skrikandet värre..finns inget värre än att inte kunna göra nåt när hon har så ont...:(

Samtidigt blir ma så frustrerad, och det e ju synd om henne, stackaren..inte hennes fel ju,..På dagarna kan jag hantera det utan att tappa fattningen..men natten..nej:cry:

Inget hjälper, hon vill inte ligga på nåt sätt...ibland kan nappen hjälpa en sekund, men sen är det gallskrik igen..

Hon skriker efter varje mål..i minst 1 h..ni förstår hur tufft det är för alla..stackars lilla Nelly:cry:

Gå ut med henne i vagnen, det var det enda som hjälpte oss. Turas om så blir det inte jobbigt.

Kolla upp så att det inte är så att hon får för lite mjölk och börja kanske ge lite extra nan ha 1 vid sidan om. Vår blev betydligt bättre när han fick det. Kolla upp så att hon också får ordentligt tag så hon inte får i sig mkt luft när hon ammar

Vi använde dessutom både Minifom OCH semper magdroppar. De är inte likadana så en kombination av dem kan hjälpa. Vet att vissa ger dubbel mängd Minifom men jag gav den ordinerade. Jag gav varenda amning oavsett om han kräktes och ville äta direkt.

Stå ut det går över, jag vet! Vi hade kolikbarn i 4 månader och jo jag lever och livet är bättre än någonsin, det är tom så att jag skulle kunna skaffa en till ;)

Yes, så du är inte ensam. Jag skämdes så jäkla mycket då jag bad om hjälp, men vad är det att skämmas för egentligen? Jag är ingen supermänniska, jag orkar inte vad som helst. (i mitt fall var det att vara ensamförälder som skulle orka sköta en mycket sjuk sambo samtidigt som vi precis kommit hem från BB, och därtill strulade amningen och jag hade stora, infekterade sår som gjorde galet ont på båda brösten :crazy: )
Jag försöker intala mig själv att just att jag bad om hjälp är det som gör mig till en bra mamma - hade jag inte bett om hjälp hade jag inte orkat med Stella, och DET hade varit pinsamt.

Och du - be inte om ursäkt för negativiteten! ;) Vi måste ju få gnälla också, allt är ju inte rosenskimrande jämt heller!

Grattis Emma!! Vilken bamsing ni fick, Selma vägde exakt lika mycket, men var 1cm längre. Jättegulligt namn, två herrar efter varandra som börjar på t. :) hoppas verkligen att allting gått bra!

Lugn i stormen !

Du är den allra bästa mamman till din dotter. Pappan är den bästa pappan.
Vissa bebisar är skrikiga och självklart känner man sig otillräcklig, men det är man inte. Man gör allt och litet till !

Måste få berätta om min bästa kompis vars dotter skrek i princip i ett helt år, de har knappt några bilder på henne från spädbarnstiden för att hon alltid var missnöjd och ledsen. Hon sov aldrig längre än 20 minuterperioder. Och föräldrarna gick på knäna, hon var så jobbig att de våga inte riktigt lämna henne till någon annan för att få avlastning, för det kändes taskigt att göra så - inte mot barnet men mot den som skulle passa. Hursomhelst, denna tjej är nu 15 år och en absolut supersund och trygg tjej - ända sedan hon slutade sin skrikperiod har hon varit världens enklaste att ha att göra med. Så skrik behöver iaf inte ge några men för livet även om föräldrarna vill ge upp.

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka
12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5 - Emmah.S - första barnet, födde 23/5 en pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5 - Magzzan, första barnet, pojke

11 st pojkar
7 st flickor

Grattis Emma och Moster!

*KL*
Hur många är det kvar nu?

Ja jag är kvar iaf, är väl typ den enda av oss "aktiva" i tråden som är kvar tror jag, lite trist men det visste jag ju nästan från början :)
Men jag är ju som sagt inte beräknad till den 22, som det står i listan, utan 27. Så vi får väl se när bebisen behagar titta ut :)

Och jag var beräknad till den 30 maj från början har jag för mig, men blev flyttad till 5 juni efter RUL. Så vi får väl se när hon tänker komma ut... I natt hoppas jag (varje natt!) :)

kl
Jag är också kvar. Inte så aktiv men följer er mycket aktivt=)

Idag har jag mått skit hela dagen illamående till tusen och super trött legat i princip hela dagen. Nått på G kanske? Han är ju beräknad till imorgon=))

Ska till BM imorgon se vad hon säger. Eftersom vi har en IVF bebis så här i Lund går man inte mer än 7 dagar över vid IVF skönt att veta.

Ville bara visa upp min lilla familj.
31006275.jpg

Och en av de bästa bebisprylarna hittills.
Min Manduca bärsele:love:
30991969.jpg

Du kommer nog kalva snart!
Med din jättemage så måste du väl det annars kommer du nog tappa den alternativt den kommer att brista.
;)

*kl*
Blä, nu har vi en jobbig kväll :cry: Stella är förmodligen galet trött och har dessutom ont i magen, har varit ledsen och skrikit i princip konstant sen strax innan 20. Bröt ihop själv för en stund sedan av att se hur hon skriker sig kallsvettig och hur tårarna rinner längs hennes kinder. :cry: Snacka om att man känner sig maktlös.
Hon sov en liten, liten stund i sambons armar men nu har hon vaknat och är ledsen igen. Vi får bytas av ofta nu för att orka, för FY FAN VAD VIDRIGT det är! :cry:

Du kommer nog kalva snart!
Med din jättemage så måste du väl det annars kommer du nog tappa den alternativt den kommer att brista.
;)

Jag ville ju så gärna kalva idag, hahahaha!!
Nya bilder blev det iaf idag på magen, såhär ser vi ut numera:
Emilias+dop+v.+39+037.JPG

4 dagar är det ju kvar, men jag vill verkligen att det sätter igång nu, nu, nu!! Några tips, idéer eller förslag på vad som fungerar?? :D
För du har rätt, den kommer nog brista, eller trilla av om bebis inte kommer ut! Ryggmusklerna är vältränade vid det här laget, vill jag lova :D

*kl*
Blä, nu har vi en jobbig kväll :cry: Stella är förmodligen galet trött och har dessutom ont i magen, har varit ledsen och skrikit i princip konstant sen strax innan 20. Bröt ihop själv för en stund sedan av att se hur hon skriker sig kallsvettig och hur tårarna rinner längs hennes kinder. :cry: Snacka om att man känner sig maktlös.
Hon sov en liten, liten stund i sambons armar men nu har hon vaknat och är ledsen igen. Vi får bytas av ofta nu för att orka, för FY FAN VAD VIDRIGT det är! :cry:

åhh, vi går igenom samma..visst e det det värsta man kan vara med om!!!:cry::cry:
vår lilla sover än, men snart börjar det igen..

Hoppas det e tillfälligt hos er..vi har haft det så här på kvällarna senaste två veckorna..o nu e det hela tiden..

håller tummarna att ni får vila snart!!:bump:

vilken mage!:D du har bara en jättemage och sen e du ju liten i dig själv!

du får ha en färdknäpp med sambon;) vi tänkte ju ha det, men pga vattenavgången blev det inte så..med tanke på hur länge man varit utan nu, så önskar man att man hunnit en sista gång..så det är mitt tips;):cool::p

Jisses! Trillar du inte framlänges snart;)
Tänk om jag hade några goda råd om hur du skulle få kalvningen att börja, då hade jag nog inte själv gått över tiden i 16 dagar:D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V