Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Haha, det var nog lite samma här igår :D sambon var väl måttligt sugen, men jag tjatade och fick min vilja igenom, stackaren!!
Det kanske kan vara lönt att köpa hallonbladste ändå, vare sig det funkar eller inte. Te-älskare som jag är så kan det vara gott att prova någon ny sort ändå :)

kl

Om ni ska ut och shoppa på lindex så är denna body väldigt trång i halsen, fick den av svägerskan som trodde att det var en omlottbody

s0000006364271_f_w40_20100331110552_90061463.jpg

Ja, sen magen börjat knasa på henne har hon börjat kräka mängder efter vissa mål:crazy:

Jag skippar helt mjölkprodukter nu, och ger henne minifom och semper magdroppar..och idag har hon smajlat enormt mkt, inte gråtit alls lika mkt, men hon gråter när det kommer en kramp..man ser det på henne...Sambon fick henne jättelugn genom at trösta henne idag, innan har hon bara skrikit panikslaget hela tiden, så man har inte nått in till henne, men idag grät hon av krampen, sen slutade hon och lyssnade på sambons lugnande röst, och log:D
Hon verkar gladare på nåt sätt idag...

Tror (peppar peppar) att minifomen gör lite...Hoppas hoppas!!:bump:

O jag hade gärna varit med på en träff jag med..men jag e väldigt långt bort..tyvärr:(

Vi får väl ha en Skåne-träff annars, eller ja, gärna fler utanför Skåne men kanske inte så långt bort, hade varit trevligt lite längre fram kanske eller så :)

*KL*

Min lilla groda är lite hård i magen. Bajsar inte lika ofta men ligger ofta och klämmer. Har ni några tips hur jag kan hjälpa honom?

Laxermedel finns att köpa på apoteket. Annars är katrinplommon bra, men din kanske är för liten? Tror att det finns saft med katrinplommon från semper eller om det var nestlé

Min tur att knapplåna dig!

Jag har ett bekymmer. Ringde faktiskt till förlossningen i morse då jag är osäker på om jag läcker fostervatten. Det är ju så olika det där, skrev ju om det igår också om att jag inte visste om det börjat sippra ut eller om det "bara" är rikliga flytningar...
De tyckte jag skulle avvakta och höra av mig igen om det är så att det ökar. Det har inte ökat, men inte minskat heller. Dock är det inte hela tiden som det kommer, utan det kommer och går.
Tycker det är grymt svårt att avgöra, någon annan som haft bekymmer med detta? Vill inte åka in "i onödan" och vara till besvär om det nu inte skulle vara nåt. Var ju inne en sväng förra veckan då vi oroade oss lite över havandeskapsförgiftning men allt såg ju bra ut. Nog för att man blir så glad över att allt ser bra ut, samtidigt ber man nästan om ursäkt över att man åkt in och allt är okej...

Jag skulle nog ringt igen och åkt in för en koll, hellre en gång för mycket liksom. :laugh:

*kl*
Nu har sambon åkt till jobbet, så det innebär att jag nu ska vara ensam med Stella. Läskigt värre :D Börjar bra dock, hon ligger och sover bredvid mig i soffan. Under eftermiddagen ska vi ta en promenad med bästa vännen och hennes 12 dagar äldre son, så ensam är jag inte. Så har jag ju er också! :D :love:

Samtidigt så kan du ju inte få svar på din fråga utan att åka in och få det kollat :idea:

+ Zody
Sitter nu på balkongen, pimplar hallonbladste, avvaktar och tänkte att jag ska ringa in igen lite senare när det närmar sig sambons slut på arbetsdagen. Får se vad de säger då.
Är ju så att trosorna blir blöta igenom, men inte så det känns på byxorna, om ni förstår hur jag menar? Ber verkligen om ursäkt över denna intima och ingående beskrivning :o :D

Har du plockat ur alla extra inlägg som är i. Går ju att använda stolen utan inlägget för första tiden när bebisen är som minst, det som nästan sitter löst när man känner på den?
Läs bruksanvisningen!

Låter väldigt mysko att han redan har växt ur den. Den ska ju funka upp till 13kg och det kan ju inte ditt barn väga redan?

Jag tror inte han har växt ut den, utan ni måste göra något fel....

Eddie kan fortfarande ha sin Akta Graco, han är 65 lång, 4 mån gammal o väger 6700 gram ungefär och kan ha den med tjock overall på!

Min kompis har sitt barn i en akta graco och han väger 11 kg och väldigt lång!

Dock är det inte många som vet att man kan göra bältet större genom att trycka ner bältesjusteringsknappen (den sitter under grenbandet, det som sitter mellan benen), tryck in den och dra i bältet så blir det större...

Hur kan han vara för bred över axlarna, mot vad?

Det finns juh även 3 olika hål där axelbanden sitter, det nedersta för när dom är nyfödd och sen får man höja efterhand.

Är är bruksanvisningen för akta graco logic s http://www.akta.se.oas.funcform.se/upload/pdf/manualer/Logico_S_Nordic.pdf

Tycker ni ska kolla den. för något är fel!

Här kommer en snabb rapport fr mig. Har inte orkat ta fram datorn på bb innan men var tvungen att fixa lite jobb så!

Åkte ju in akut i lördagsmorse efter att jag upptäckt att han bajsat i fostervattnet. Allt tog tid och efter mycket väntan så konstaterade de att jag inte alls var så öppen som min bm sagt, men de satte ändå igång med värkstimulerande dropp vid 12.30. Det blev rätt snabbt odrägliga värkar och vid 15-tiden var jag bara öppen 4 cm så då bestämde bm att jag skulle på epidural. Jag var med på allt, narkosläkaren var dock sen så det blev lustgas först men det var mest konstigt. Fick epiduralen med halv fem och då blev det okej igen.

Vid sju var det dubbelt värre mot vad det var innan jag fick epiduralen, så då blev det mer lustgas plus mer epidural. Jag fick tre omgångar och inget hjälpte. Jag blev yr, mådde illa och fick frossa. Med facit i hand var nog bebis en bra bit på väg då, men av ngn anledning så kollade aldrig bm, utan jag hade värsta värkarna och trodde jag skulle dö. Vid skiftbytet efter nio kollade nya barnmorskan och bebis had halva huvudet ute. Då fick de lite fart och vid tio började jag ta och han var ute 22.47. Jag hade gärna varit lite mindre trött under sista skedet men ska inte klaga - ut kom han ju och jag tog i. Den träningsvärken jag har i rygg och armar idag är beviset tillsammans med bebis. ;)

Nu är vi kvar pga att vattnet gick så tidigt. Han kollas lite extra (andning och temp) och nu har han dessutom blivit gul. Han mår annars kalas och är världens finaste! Han har lite problem då han andas fort så jag sover inget på nätterna utan ligger och kollar...

Jag mår eg helt okej men har nog ingen mjölk, och då menar jag nada. Har ju som ni vet haft problem med brösten hela graviditeten och sökt läkare både för blödningar och bröstböld. Bebis ammar jättefint med världens sug och perfekt tag. Vissa barnmorskor tror att han får i sig nåt, men igår provade vi pumpa 15 min på varje och det kom lite blod från det ena och inget från det andra. Jag bröt ihop, har inte sovit sen i onsdags... Jag kände mig värdelös och förstår er som haft problem med amningen. :( Nu får han ersättning samtidigt som jag "ammar". Även om vi inte kan se en droppe och han tuttar i 30-45 min så har jag inte jättejätteont. Jag kan inte säga att det är skönt, men så länge han vill tutta så får han. Så vi får se vad som händer... Jag har fått en remiss på mamografi men de verkar inte snabba.

Hur som helst - lilla Ture var verkligen värd det. Ni vet ju att jag tvivlat. ;)

*kl*

Igår bar det av till akuten igen, med en infektion i E:s utslag. Han har mått riktigt dåligt: de infekterade områdena stinker, han har feber, har tappet rösten i vissa röstlägen och har verkligen varit jättenere och otröstlig. Idag till lunch verkar dock effekten av antibiotika + alvedon börjat komma och även om han fortfarande är nere så är det en markant skillnad. Och just det, gissa vad..? Vi är inlagda igen. Men vi har också fått anledning till en glädjedans :bump::banana::bump: för provsvaren har kommit och värdena visar på att diagnosen man övervägde i fredags är korrekt - så nu hoppas vi på att han äntligen ska få en behandling som biter! Doktor Google ;) säger att resultatet bör komma fort, om ni har ett sjukligt intresse av udda sjukdomar och inte är kräsmagade (=varning för bilder på riktigt fula utslag) så kan ni se några exempel på resultatet av fem dagars behandling här (scrolla ner).

Grattis tlii den lille! Tråkigt att amningen strular :(, nu blev det mycket eländesrapporter på rad med mitt inlägg direkt efter ;). Hoppas att ni hittar ett matningssätt som känns bra för er båda, även om det är en klen tröst så finns det ju både för- och nackdelar både med nappflaska och amning (eller en kombination!).

Tror inte du behöver oroa dig jag fick inte en gnutta mjölk på 3 dagar, sedan kom det lite genomskinlig råmjölk och efter en vecka så började det rinna till.

Bröt också ihop på bb pga amningen.

Och grattis igen :D

Selma hade också problem med för snabb andning och att hon blev gul, men andningen lugnade ned sig efter några dagar och hon blev "normalfärgad" när vi kom hem från bb och hon låg mer i ljus än vad hon gjort. Är Ture stor? Enligt våra sköterskor var det vanligt att lite större barn hade problem med andningen i början.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar