Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Kul att höra ifrån dig!
Men det lät som du hade en jobbig förlossning:(
Och 3 epidural! Jösses! Jag fick två och ingen av dem tog på mig heller. Och jag fick dem ändå i god tid.
Hoppas Tures andning blir bättre och att ni får komma hem snart! :bump:

Trodde med att något var fel men bältena går inte att förlänga mera, har kollat på baksidan och metallspännet där bältena sitter fast är så långt upp det går innan plastgrejen där man lossar till basen i bilen sitter. Hänger du med, lite svårt att förklara ;) Höjde upp bältena till översta hålet igår. Han sitter trångt på bredden.
Han väger enligt min våg idag 7 kg och storlek 62 är snart i minsta laget...:eek:

Fyller 6 veckor idag, var ska detta sluta!

Jasså, fler än jag som fått litet psykbryt allså..usch ja, det e hemskt...

Har folk som nog gärna passat henne en stund, även om sambon är underbar o tar det självklart att vi e två om detta..men det känns såå..jag vet inte..pinsamt..fast det e ju inte det egentligen..

man känner sig bara elak o misslyckad, man borde kunna fixa detta..kan man inte fixa detta, som är så naturligt, vad kan man d göra lixom

jag ber om ursäkt för att jag e så negativ i denna glädjetråd..

Jag som tycker att du och många andra här inne är så positiva och glada och lyckliga mest hela tiden, att jag själv inte törs skriva i tråden längre för att jag bara deppar och tycker att livet suger.. Är ju liksom inte så kul att vara den som bara klagar hela tiden.

*kl*
Här går det upp och ner mest hela tiden :(

Vissa dagar är :love: och allt känns toppen och underbart. Solen skiner, lillskiten är go och glad, jollrar och ler, skrattar och myser, sover bra, äter bra. Storebror är snäll och gosig...

Men sen kommer skitdagarna :cry: :crazy:
Allt känns piss, lillen sover inte, storebror är trotsigare än jag någonsin trodde var möjligt, brösten gör ont som fan och livet suger... Dessa dagar ångrar jag mig något så fruktansvärt mycket att vi valde att behålla lillen när vi fick reda på graviditeten.. Och så FÅR man ju inte känna :cry::cry::cry:

Nu har jag lärt mig ännu en gång att man ska göra saker själv. Män vägrar ju läsa bruksanvisningar...
Spännjusteraren i grenen har jag vetat om, när jag sa till sambon igår att det måste gå att spänna ut den mer så sa han att han kollat och det gick inte mera.
Nu när jag läst dit inlägg så plockade jag själv bort plasflärpen och såg med en gång att det fanns två olika öglor att fästa spännet på baksidan med och självklart så var de fästa i den översta :cool:

Tack!!

Så nu klarar det sig någon vecka till, men han sitter fortfarande trångt på bredden. Har fått en bodybuilder till bebbe!

Trodde med att något var fel men bältena går inte att förlänga mera, har kollat på baksidan och metallspännet där bältena sitter fast är så långt upp det går innan plastgrejen där man lossar till basen i bilen sitter. Hänger du med, lite svårt att förklara ;) Höjde upp bältena till översta hålet igår. Han sitter trångt på bredden.
Han väger enligt min våg idag 7 kg och storlek 62 är snart i minsta laget...:eek:

Fyller 6 veckor idag, var ska detta sluta!

Men i grenen (mellan barnets ben) finns en bältesjusterare och ska finnas en flärp som man drar åt bältet med ( inte något som sitter bak på stolen utan fram). Har du tryckt in den och dragit i bältet.

Kontigt annars, för Eddie har när det är åtdraget säkert 15 cm kvar av flärpen som sitter mellan benen...

Kolla på typ 2 sidan i instruktionsboken som jag länkade till om du inte vet vilken bältesjusterare jag menar.

kan du inte knäppa en bild så man får se? Jag tror inte han är för bred.

För isf måste du vekrligen ha ett gigantiskt barn.... För min kompis son åker i en akta graco han väger 11 kg och är otroligt grov...

Annars får du leta efter ett annat babyskydd, men vad jag fått höra så är akta graco i största laget. Eller så frågar du en affär som säljer bilstolar om råd så kan dom kolla när han sitter i.

Jo, jag vet vilken justerare du menar och den vet jag hur den funkar med ;)

Men om du håller in spännet så kan du inte dra axelbanden hur långt som helst, även om mellanbenenflärpen fortfarande finns kvar. Det tar emot på baksidan där det sitter ett metallspänne där axelbanden går ihop till benflärpen. och metallspännet stannar vid plastgrejen som den röda haken sitter på... Hänger du med :D

Nu löste det ju sig ändå eftersom det på axelbanden fanns två lägen som gick att ändra på baksidan.

Ska säga att det inte är den senaste modellen utan vi köpte begagnat så den är ett år gammal ca.
Om du tänker dig tre stora män i baksätet på en bil och hur de sitter, så ser det ut när han sitter i stolen. Han kan knappt röra armarna. Hade jag bara hittat sladden till kameran så kunde jag fotat!

Du är inte ensam ska du veta.
Fick frågan av en vän för ett tag sen om det va roligt att bli mamma.
Den frågan har gnagt i huvudet på mig sen dess. Vill ju så gärna känna att det är roligt och mysigt.
Men jag har inte varit glad nån gång tror jag. Visst, när han precis va född och kommit upp på min mage, då va jag överlycklig. Men inte sen dess.
Och mysigt, ja. Hur myser man med en skrikande bebis?
Och när han sover vill jag inte röra honom, för då kan han vakna, och det leder till mer skrik.

Så kortfattat. Jag är så ledsen hela tiden över att jag inte är glad.
Och jag har hemskt dåligt samvete över det.

Du ska inte känna att du är ensammen. Jag sitter här med en unge som bara nekar att somna! Det låter kanske inte så farligt för de flesta att hon inte somnat vid halv tolv men för mig är det döden. För jag vaknar ovillkorligen vid 6-7 tiden om kan inte somna om o kan inte sova på dagen. Med nattamning så blir det inte så många timmars sömn kvar. Efter att ha haft det såhär en tid så känns det som om jag ska brista.

Kl

God kväll på er. Har provat flera olika igångsättningsmetoder nu sen igår:
Sex
Stark mat
Hallonbladste
Massage (bara av sambon, men ändå)
Längre promenad med vovvan
Bada bubbelpool

Det enda som kanske varit lite effektivt är bubbelpoolen tidigare ikväll. Har lite mer sammandragningar nu och mol-värken är lite värre nu.
Tror inte det var vattnet som började sippra innan, utan endast rikliga flytningar, tyvärr. Vi avvaktar nu mest och ser vad som händer :)

Nu ska jag försöka sova lite. Natti natti!

Jag tror med att ett bad gör susen. För när jag va på BB och bara va öppen någon cm så gjorde timmen jag tillbringade i vattnet att jag öppnade mig till 5 cm tror jag det va. Det va väl värmen och att jag kunde slappna av lite.

Undrar just om du inte har rätt :D
Har precis varit uppe och bytt trosor då jag vaknade av att de var himla blöta!! Tog på mig ett par rena och lade i en binda :)
Men sen är det inte mycket mer spännande än så..
Knappt några sammandragningar etc.
Ska dock ringa förlossningen sen tänkte jag. Har ju varit osäker på om jag läckt fostervatten i, ja detta blir ju tredje dagen, så idag tänkte vi nog åka in och titta iaf.

Vår är oxå begagnad och är 3 år gammal. Eddie kan inte heller röra armarna, vilket han inte kunnat i någon bilstol som vi prövat. Det ska vara lite trångt.

Men jag tror omöjligt att eran vuxit ur bilstolen. Tycker ni isf ska gå till en återförsäljare och se vad dom tycker...

Lånar knappen

Hur mycket kräks era småttingar?? Jag blir snart galen av Vilgots kräkningar... :crazy: Efter frukosten idag har han kräkts säkert 10 gånger varav en riktig kaskadkräka som hamnade både på mina byxor och i soffan. Bytte body på honom och hade bara hunnit få den nya över huvudet, så kom nästa kaskadkräka. Bara att byta igen...

Hur mycket kan de kräkas utan att det är onormalt?? Kan tillägga att han ökar i vikt som han ska och mer därtill. Han började på -2SD kurvan och 6 veckor senare låg han på normalkurvan. Äter han för mycket mat...?

Det blev mkt bättre när ag hittade öglornasom satt längre ner på baksidan. Sen ska de kanske sitta trångt för att det ska vara säkert. jag tycker det ser så obekvämt ut bara!

När började han kräkas? Eller har han gjort det hela tiden?
Alicia har kräkts två kvällar i rad vid sista amningen. Eller kräkts och kräkts, det har kommit upp lite när jag lagt henne till bröstet. Kan ju vara för jag råkat trycka henne på magen. Men däremot hickar hon jättemycket och ofta... Undra om det kan bero på att hon är så glupsk när hon äter.

håller med, måste vara fel på stolen om barnet inte får plats nu, stolen ska ju funka tills barnet är 9 månader (rekommendation) så det måste vara nåt galet.

Vi har en acta graco autobaby, en sån sån babyproffsen hyrde ut förut, blå. Syrrans son är ett år, 12 kilo tung och 78 cm lång satt i den häromdagen och fick plats, men bältet knäppt.
Använder du spädbarnsinsatsen fortfarande? Kan det vara den som tar en massa plats?

Senast ändrad:

så länge han går upp i vikt är det ingen fara alls.

Det kan vara omogen magmun, eller att han helt enkelt äter för mycket när han myser vid mammas bröst.

Min lilla kräktes jämt, flera gånger efter varje amning. Men gick upp i vikt som han skulle - och mer därtill. Nu när vi mer och mer håller på att gå över till att ge ersättning så kräks han aldrig efter den matningen. Inte mellan målen heller. Det är bara när jag låtit honom äta av mig (för att lätta trycket innan det slutas helt) som han kräks.

Min egna teori är att mammas mjölk är rinnigare och därmed lättare att få upp när man bara rapar/klökar lite, medan ersättningen är tjockare och lägger sig lite mer still i magen.

Men visst är det trist med kräkbebis, man får tvätta mycket, och ofta. Både bebiskläder, sängkläder och sina egna kläder.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar