Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

kl
Sitter o ”hemnet snuskar”. Finns en del fina gårdar i Sthlm omr ute nu. Tyvärr kostar de mer än vad jag o maken kommer att tjäna tillsammans under hela vårat liv. O då har jag räknat in trissvinsten på ett par miljoner jag har räknat med att jag ska få när jag fyller 30 ;).

Känner igen det där, fast vi bor inte i ett villaområde utan i utkanten av "byn" Sevalla. Här har vi en gata som jag traskar fram och tillbaka..... jag har en runda som jag kan gå, men då måste jag passera över en privat gård (vilket är helt okej för ägarna ) och deras hundar brukar alltid skälla en massa, vilket väcker Alice.
Vi har 2 mil in till stan och 1 mil till närmsta affär/buss ( om man inte räknar med bussen som går 7.15 från byn). Hittills har vi bara haft en bil som min man tar till jobbet men vi ska nu tack och lov köpa en till.

Vi bor på en gård på landet, 1 h söder om Stockholm. Håller ju fortfarande på att renovera vårt hus, som är gamla arrendatorsbostaden, så vi bor i en lgh ovanpå mitt stall, som är på 110kvm på tre rum. Det var meningen att det skulle bli gårdens kontor, jag jobbar ju här och tar hand om det praktiska och även det ekonomiska snart, men just nu blev det en babyvänlig lgh istället.

Fast både jag, sambon och hundarna längtar tillbaka till vårt hus, vår gräsmatta, vår altan, lugnet och allt som hör vårt hus till. Håller precis på att planera hur vi ska anlägga trädgården igen efter att de var tvungna att gräva upp halva och dra in nya rör och el... :/ Precis vad man vill göra efter ett jobbigt kejsarsnitt och en bebis som man måste ha koll på. Men jag ska inte gnälla, jag har skogsstigar att gå på, glada hundar och en sambo som älskar att köra runt med traktorer och grävare... :D :p

Vad tror vi är Armani i full gång inne på förlossningen

Nej... Inget här :(
Är så jäkla nere just nu, trodde verkligen att nåt var pågång, men icke. Det var bara flytningar som jag läckt hela tiden. Bm där inne trodde dessutom att jag kommer gå minst en vecka till. Vill väl för fasiken inte gå över tiden. Konstant ont i magen har jag dessutom. Och alla tjatar om när bebisen hade tänkt titta ut. Som om jag skulle veta det?!

Förlåt för ett otrevligt inlägg, men sitter här på kalas i ett eget rum nu och tårarna bränner innanför ögonlocken av besvikelse...

Är så jäkla nere just nu, trodde verkligen att nåt var pågång, men icke. Det var bara flytningar som jag läckt hela tiden. Bm där inne trodde dessutom att jag kommer gå minst en vecka till. Vill väl för fasiken inte gå över tiden. Konstant ont i magen har jag dessutom. Och alla tjatar om när bebisen hade tänkt titta ut. Som om jag skulle veta det?!

Förlåt för ett otrevligt inlägg, men sitter här på kalas i ett eget rum nu och tårarna bränner innanför ögonlocken av besvikelse...

Äsh då… o då gör du helt rätt att gå in hit o beklaga dig. Men du vi fixar detta också. Vi kommer att stötta dig hela vägen fram till att grynet finns i dina armar. O här kan du spy ut hur mycket galla du vill.

*kl*
Smiter bara in en snabbis och kommer med ett tv-tips; Jag älskar inte mitt barn, kl. 20.00 på TV4+. Brittisk dokumentär om förlossningsdepression, kanske kan intressera någon mer än mig. :laugh:

DU, jag e den som är mest negativ här..du är ju alltid så uppåt och glad. Man får må skit, och du, spy av dig här, för det gör jag och många andra:D

Härda ut, ungen kommer ut, det e ett som är ett som är säkert:D

Jag hinner inte göra ngt alls på dagarna längre. När hon var nyfödd kunde jag bara lägga ner henne när hon somnade, nu vaknar hon direkt jag släpper henne. Hon är aldrig nöjd att bara ligga bredvid och titta utan det ska röra på sig hela tiden. Jag har så förbannat ont i rygg, axlar och nacke! Jag lider varje gång jag måste ta upp henne igen efter att ha provat lägga ner henne.

Iggy är precis likadan... Har beställt en sjal som jag ska prova så man åtminstone får händerna fria. Har du testat sjal eller liknande?

Där känner jag en :D Med Labrador och Borderterrier! Det är väl inte deras hundar som skäller på dig :angel:

'kl'

usch vad hemskt programmet var! tyckte så synd om lilla bebben o mamman..så hemskt för båda! just att hon undvek sin mammas ansikte..usch så hemskt! mitt hjärta brast då.. men så bra mamman kämpade på, det blev ju bra!:)

Tack för alla grattis! Vi börjar landa nu.... Allt är ganska ok nu. Öm fortfarande men hostan börjar äntligen försvinna...

Armani...
Usch va trist... Jag var på sjukhuset idag jag med... nästsista dagen med medicin :) skönt... Jag förstår hur frustrerande du har det. En tröst är att det häftiga du väntar på är värt det :)
Jag har ju haft ilningar o mensvärk länge utan resultat, min var inte ens fixerad när jag födde...

kl

Gissa vems underbara dotter :love: som somnade vid tio igårkväll. Vaknade vid 2 och ammande och somnade nästan genast om efter blöjbytet. Men vi har kommit fram till att vi måste ändra i sov arrangemanget. Det här med spjälsäng funkar inte helt. Så vi får a n t beställa en större säng. Något vi pratat om i över ett år så det är väl bara bra att vi får tummen ur *piiip*.

Vad härligt!! :banana: Vi gav också upp spjälsängen ganska fort. Allt går mycket lättare när man har bebisen bredvid sig i sängen.

I natt blev det väldigt trångt trots att vi har en 180-säng. Innan lillemannen ens ätit klart kom en kaskadkräka så lakanet blev alldeles blött. Efter blöjbytet fortsatte han äta, men då hade vi bytt sida och flyttat oss närmare mitten för att slippa den blöta fläcken. Då lägger han en ännu större kräka... Så pappa fick ligga med halva baken utanför sängen för att alla skulle få plats! :rofl:

kl

Gissa vems underbara dotter :love: som somnade vid tio igårkväll. Vaknade vid 2 och ammande och somnade nästan genast om efter blöjbytet. Men vi har kommit fram till att vi måste ändra i sov arrangemanget. Det här med spjälsäng funkar inte helt. Så vi får a n t beställa en större säng. Något vi pratat om i över ett år så det är väl bara bra att vi får tummen ur *piiip*.

Min lille sov hos oss tills han var ca 6 månader och nu går det utmärkt i spjälsäng. Hade inte gått i början, betydligt enklare att ha honom i vår säng i början :D

JAg känner precis som dig nu. Denna bebis kommer aldrig att komma ut...

Han skulle ha kommit i måndags men nä det ville han inte. Var hos bm i måndags då säger hon att så länge han mår bra får han var kvar men max i 2 veckor!!! Jag vill inte gå två veckor hade blivit lovad max 1 vecka.

Har bara lite lätta sammandragningar och lite ont men så har det varit i en vecka nu så det är inget på G. Vill bara att han ska komma ut nu!!!

Äsh då… o då gör du helt rätt att gå in hit o beklaga dig. Men du vi fixar detta också. Vi kommer att stötta dig hela vägen fram till att grynet finns i dina armar. O här kan du spy ut hur mycket galla du vill.

Tack, det värmer så himla mycket att ha alla er. Är så skönt att kunna gå in här efter en sådan dag som jag hade igår och bara spy ut sitt dåliga humör och skriva ner hur man känner..
Tack än en gång!

Faktiskt ingen aning. Vi har träffast genom hundklubben i ett par år, men jag har aldrig varit ut dit!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar